Ikke fordi at der ikke blev advaret imod d~
Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 12:47

"Kommunerne har ikke udsigt til at få dækket de udgifter, som de har i
forbindelse med kommunalreformen. Derfor kan de blive tvunget til at spare
på skoler, børnehaver og ældreområdet, frygter kommunalforskere."

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV05/2005/11/11081436.htm

Dette er jo så præcis hvad bl.a. jeg har bragt i debatten, at en
kommunalreform uden en økonomisk udligning vil koste, og de eneste steder
man reelt kan spare, er på den velfærd der i forvejen er under pres.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-11-05 13:03

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Dette er jo så præcis hvad bl.a. jeg har bragt i debatten, at en
> kommunalreform uden en økonomisk udligning vil koste, og de eneste steder
> man reelt kan spare, er på den velfærd der i forvejen er under pres.

Ja - hvad ellers? Pengene skal jo tages et eller andet sted fra.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 13:05

Christian R. Larsen wrote:

> Ja - hvad ellers? Pengene skal jo tages et eller andet sted fra.

Hvad med at den kom fra statskassen i stedet, der var jo et overskud på + 40
Mia.!

Fra : Allan Knaap

Dato : 11-11-05 13:58

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Hvad med at den kom fra statskassen i stedet, der var jo et overskud på +
40
> Mia.!

Hvorfor skal staten dække de kommunale udgifter ?.

Allan Knaap

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 14:05

Allan Knaap wrote:

> Hvorfor skal staten dække de kommunale udgifter ?.

Udlignng af en fra Folketinget krævet kommunalreform, kan vel kun retteligt
betales af Folketinget, altså statskassen.
Der ville jo ikke være disse udgifter uden denne reform, bestemt af
Folketinget!

Du ved, ligesom ved ekspropriation eller tvangsflytning.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-11-05 14:10

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> 40
>

> Hvorfor skal staten dække de kommunale udgifter ?.

Hvorfor ikke? Det gør den jo i vid udstrækning allerede... Ligesom den i vid
udstrækning bestemmer, hvordan kommunerne skal bruge pengene.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 11-11-05 15:59

> 40
>

> Hvorfor skal staten dække de kommunale udgifter ?.
>
> Allan Knaap

Hvorfor skal kommunerne betale for at efterkomme en ide/ordre fra staten ?

Svend

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-11-05 14:03

Allan Riise wrote:

> Hvad med at den kom fra statskassen i stedet, der var jo et overskud
> på + 40 Mia.!

Velfærdsstaten er under afvikling Riise. Vælgerne er med på den. Årsagen
er, at de er blevet trætte af at skulle forsørge hundredetusindevis af
tilrendende fra den tredie verden. Så du har sådan set kun dig selv og
dine meningsfæller at takke for det, der sker. Sjovt nok er CRL en af
dine allierede.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 14:07

Henrik Svendsen wrote:

> Velfærdsstaten er under afvikling Riise. Vælgerne er med på den.

Nej, de er ikke med på at velfærden sakl *afvikles*, det er noget sludder
Svendsen. Man vil gå med til nedskæringer, fordi man har fået tudet ørene
fuld af at det er den eneste måde Staten kan eksistere.

> [...]
> sådan set kun dig selv og dine meningsfæller at takke for det, der
> sker. Sjovt nok er CRL en af dine allierede.

Din Xenofobi kan man desværre ikke få medikamenter til, ellers ville jeg
have bedt dig om at tage samme.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-11-05 14:19

Allan Riise wrote:

> Nej, de er ikke med på at velfærden sakl *afvikles*, det er noget
> sludder Svendsen. Man vil gå med til nedskæringer, fordi man har fået
> tudet ørene fuld af at det er den eneste måde Staten kan eksistere.

Nej Riise, vælgerne er med på at afvikle velfærdsstaten - blodsdråbe for
blodsdråbe. Det er det nedskæringerne er udtryk for. Det er det, de
politiske magthavere er blevet givet mandat til. Du kan benægte det alt
du vil; men det er det, der sker.

Du kender jo godt ligningen. Danmark ville have været socialdemokratisk
styret, hvis ikke det havde været for DF, og DF får sine
socialdemokratiske stemmer fordi folk er trætte af at forsørge
hundredetusinde af tilrendende. Ergo, Danmark ville have været
socialdemokratisk styret, hvis ikke det havde været for de tilrendende.

DF bruger deres socialdemokratiske stemmer til nedskæring efter
nedskæring, og DFs socialdemokratiske vælgere accepterer det. Af lige
netop den nævnte grund.

> Din Xenofobi kan man desværre ikke få medikamenter til, ellers ville
> jeg have bedt dig om at tage samme.

Træk dog dit hoved op af busken og se virkeligheden.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 14:27

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> de politiske magthavere er blevet givet mandat til. Du kan benægte
> det alt du vil; men det er det, der sker.

Glem det, der kommer en rød regering inden det kommer så langt.
Allerede nu strømmer det til med nye Socialdemokrater så det vil noget, og
de står til at vinde så godt som alle de store Kommuner her til valget, hvor
Venstre står til de fleste små.

Hvor mange mon D.F. bliver borgmestre i?

> [...]
> hundredetusinde af tilrendende. Ergo, Danmark ville have været
> socialdemokratisk styret, hvis ikke det havde været for de

Og der taler du helt for egen regning.

> DF bruger deres socialdemokratiske stemmer til nedskæring efter
> nedskæring, og DFs socialdemokratiske vælgere accepterer det. Af lige
> netop den nævnte grund.

Rolig nu, du tror da ikke at det er tusinde års rige, den regering der er
nu?

Det gør jeg skam hver dag.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-11-05 21:23

Allan Riise wrote:

> Glem det, der kommer en rød regering inden det kommer så langt.

Det kan du jo drømme om; men det er bare ikke virkeligheden her og nu,
vel?

> [...]
> til valget, hvor Venstre står til de fleste små.
>
> Hvor mange mon D.F. bliver borgmestre i?

Ingen - og det betyder intet. DFs socialdemokrater fungerer jo som
støtte til de borgerlige, og det så godt, at de radikale kan holdes helt
udenfor.

> Og der taler du helt for egen regning.

Hvorfor i alverden tror du ellers, at socialdemokrater stemmer DF? Kom
med en anden forklaring, hvis du kan udtænke en.

> Rolig nu, du tror da ikke at det er tusinde års rige, den regering
> der er nu?

Jeg forholder mig til, hvordan vælgerne reagerer lige nu, og hvordan de
har reageret i nogen år nu. Det andet er drømmerier i en busk.

> Det gør jeg skam hver dag.

Så ved du også, det ser sort ud.

Fra : Martin K

Dato : 11-11-05 14:39

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Din Xenofobi kan man desværre ikke få medikamenter til, ellers ville jeg
> have bedt dig om at tage samme.

Flot argumentation. "Du mener noget andet end mig, ergo er du sindssyg."

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 14:41

Martin K wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Flot argumentation. "Du mener noget andet end mig, ergo er du
> sindssyg."

Der er visse mennesker som man har argumenteet med 1000 vis af gange, hvor
man ved at det intet nytter, hvorfor så lege legen med Balle-Lars?

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 16:17

On Fri, 11 Nov 2005 14:38:31 +0100, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

>Flot argumentation. "Du mener noget andet end mig, ergo er du sindssyg."

Det er bare Allan i en nøddeskal.. )

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 16:22

Alucard wrote:

> Det er bare Allan i en nøddeskal.. )

Hvor har jeg ikke argumenteret mod dig og dine holdninger!??

Det er ikke mig der skriver Whatever, men tværtimod prøver at sætte dig ind
i hvordan et parti fremfører deres politik, din mod "argumentation"...
Smileys !

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 18:05

On Fri, 11 Nov 2005 16:21:41 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Hvor har jeg ikke argumenteret mod dig og dine holdninger!??

Undskyld... Jeg forvekslede dig og Egon...

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 18:15

Alucard wrote:

> Undskyld... Jeg forvekslede dig og Egon...

Er du mon i familie med Tim?

I smiler begge af ingen ting og hele tiden...

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 19:35

On Fri, 11 Nov 2005 18:14:34 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Er du mon i familie med Tim?
>
>I smiler begge af ingen ting og hele tiden...

Der er da mange der griner når folk fra venstrefløjen udstiller deres
manglende kendskab til den virkelige verden...

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 19:54

Alucard wrote:

> Der er da mange der griner når folk fra venstrefløjen udstiller deres
> manglende kendskab til den virkelige verden...

Siger du det til mig, som har siddet med i bestyrelsen som medarbejder repr.
og som er medlem af bestyrelsen for dagplejen i kommunen.

Hvor får du dog sådan nogen tanker fra?

Kan du slet ikke forstå at den eneste forskel er synet på sine medmennesker
der gør om man er "rød" eller "blå/sort"

De "røde" ønsker det samme for andre, som de selv har eller gerne vil opnå,
de "blå/sorte" vil det bedste for sig selv, og de der ikke kan opnå det
samme, de er bare for dumme, eller "røde".

Sådan udstiller i jer selv, gang på gang.

Og sjovt nok, så den borgmester der nok gør det aller bedst
forretningsmæssigt, når det gælder hans kommune, han er SocialDemokrat, og
ikke f.eks. en Venstre mand som Brixtofte.

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 22:21

On Fri, 11 Nov 2005 19:54:14 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Siger du det til mig, som har siddet med i bestyrelsen som medarbejder repr.
>og som er medlem af bestyrelsen for dagplejen i kommunen.
>
>Hvor får du dog sådan nogen tanker fra?

Der findes da helt klart kloge mennesker på venstrefløjen, men man
hører dem bare ikke så tit....

> [...]
>samme, de er bare for dumme, eller "røde".
>
>Sådan udstiller i jer selv, gang på gang.

Vi andre er altså godt på vej i det nye århundrede.....

>Og sjovt nok, så den borgmester der nok gør det aller bedst
>forretningsmæssigt, når det gælder hans kommune, han er SocialDemokrat.

Det er da noget værre generaliserende ævl....

I den kommune jeg bor i overtog de borgerlige for nogle år siden et
totalt fallitbo efter et par og firs års uafbrudt socialdemokratisk
styre.... De borgerlige har på ganske få år fået rettet økonomien op
og fået gang i hjulene, selvom de blev vildt kritiseret for de
nedskæringer der var nødvendige for at betale den gamle gæld...

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 23:36

Alucard wrote:

> Der findes da helt klart kloge mennesker på venstrefløjen, men man
> hører dem bare ikke så tit....

Det må være fordi man ser og hører hvad man vil, og så er f.eks.
SocialDemokratiet vel egentligt ikke et rødt parti længere. ( Ikke at jeg er
Soc. Dem. )

> Vi andre er altså godt på vej i det nye århundrede.....

Det er derfor du bruger over 30 år gamle politiske sager nu?

> Det er da noget værre generaliserende ævl....

Mej, det er det ikke, det er noget der er tilgængeligt for alle der læser
viser.

> [...]
> og fået gang i hjulene, selvom de blev vildt kritiseret for de
> nedskæringer der var nødvendige for at betale den gamle gæld...

--

Fra : Alucard

Dato : 12-11-05 00:50

On Fri, 11 Nov 2005 23:35:43 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Det må være fordi man ser og hører hvad man vil, og så er f.eks.
>SocialDemokratiet vel egentligt ikke et rødt parti længere. ( Ikke at jeg er
>Soc. Dem. )

Hvad er det så...?

>Mej, det er det ikke, det er noget der er tilgængeligt for alle der læser
>viser.

Jeg læser ikke (tryksagen) Information...

Hvad forstår du ikke ?

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 22:54

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og fået gang i hjulene, selvom de blev vildt kritiseret for de
> nedskæringer der var nødvendige for at betale den gamle gæld...

Jamen tillykke.
Må jeg gætte på, hvem der "har betalt"?
Børnene.
De gamle.
Skolerne.
De syge.

Ikke sandt?
Rigtig guf for højrefløjsere.

Som sikkert har profiteret.
Jeg finder den slags umoralsk..!!
Men typisk for disse.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 13-11-05 03:34

On Sat, 12 Nov 2005 22:54:07 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Jamen tillykke.
>Må jeg gætte på, hvem der "har betalt"?
>Børnene.
>De gamle.
>Skolerne.
>De syge.
>
>Ikke sandt?

Hvad er lige de største udgifter i en kommune...?

>Rigtig guf for højrefløjsere.
>Som sikkert har profiteret.
>Jeg finder den slags umoralsk..!!
>Men typisk for disse.

Rigtig guf for venstrefløjser der fester på kredit og bagefter
kritiserer dem der skal betale regningen....

Det finder JEG er umoralsk....

Men typisk for disse....

Fra : Svend Poulsen

Dato : 11-11-05 20:25

> Der er da mange der griner når folk fra venstrefløjen udstiller deres
> manglende kendskab til den virkelige verden...

Og der er mange der ryster på hovedet af højrefløjen der benægter at i
liberalismens land USA, er der 16 % af Texas befolkning der måtte have have
hjælp fra staten, frivillige organisationer på et eller andet tidspunkt
sidste år, til at få mad på bordet.
Og det er vel at mærket også mennesker der har fuldtidsjob og også har et
ekstra bi job, der er i de 16 %.

George W. Bush har været Texas guvernør.

Men Fogh mangler bare at få sat arbejdstiden op her hjemme og sat ferie
tiden ned til maks. 5 dage, hvad de har i USA, om året, så må lille Danmark
med sine mange feriedage og korte arbejdstid virkelig kunne få øget
konkurence evnen.

Så lad os da få noget mere Bush/Fogh politik.

Svend

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 22:23

On Fri, 11 Nov 2005 20:24:38 +0100, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> [...]
>ekstra bi job, der er i de 16 %.
>
>George W. Bush har været Texas guvernør.

Øhhhhh.... Relevans...???

> [...]
>tiden ned til maks. 5 dage, hvad de har i USA, om året, så må lille Danmark
>med sine mange feriedage og korte arbejdstid virkelig kunne få øget

Du må altså holde op med at drikke så meget...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 05:31

> Øhhhhh.... Relevans...???

> Du må altså holde op med at drikke så meget...

Nå undskyld vidste ikke at du er fatsvag, skal nok lade være med at drage
paraleller til hvilken konsekvens liberalisme har i USA.

Måske

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 03:47

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> [...]
> tidspunkt sidste år, til at få mad på bordet.
> Og det er vel at mærket også mennesker der har fuldtidsjob og også har et

Hvor mange er det nu Danmark har på overførsel ?

Er det ikke hjælp fra staten ?

Op mod 25 % af den arbejdsduelige befolkning er på overførsel.

Hvordan synes du selv det går Svend ?

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 05:33

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det ikke hjælp fra staten ?
>
> Op mod 25 % af den arbejdsduelige befolkning er på overførsel.

Faktisk ikke så godt med dine ensidige mantra og jeg vil have mentalitet du
udstiller Thorkild.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 10:09

> Faktisk ikke så godt med dine ensidige mantra og jeg vil have mentalitet
> du udstiller Thorkild.

Kan du ikke lige omskrive det, jeg tror det gik lidt for hurtigt da du skrev
det.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 13:47

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> Kan du ikke lige omskrive det, jeg tror det gik lidt for hurtigt da du
> skrev det.
>
> Thorkild

Niks, hvis du er fatsvag må du selv finde ud af det, point du er da vist
ikke så vaks igen.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 15:35

> Niks, hvis du er fatsvag må du selv finde ud af det, point du er da vist
> ikke så vaks igen.

Jamen så er jeg da glad for at du vil have den mentalitet jeg udstråler, det
havde jeg blot lidt svært ved at tro.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 11-11-05 20:28

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er da mange der griner når folk fra venstrefløjen udstiller deres
> manglende kendskab til den virkelige verden...

Man kan næsten altid kende idioter på deres tåbelige grin...
Ang. virkeligheden:
Det er da vist helt klart dokumenteret her i gruppen, at netop de borgerlige
med deres letkøbte "slagord", er dem, der ved mindst om den del af
virkeligheden, der hedder samfundsforhold.
I kender ikke sociallovgivningens, langt mindre dens følger.
I kender ikke regelsættet på arbejdsmarkedet.
Osv.

MVH
Egon

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 05:38

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I kender ikke sociallovgivningens, langt mindre dens følger.
> I kender ikke regelsættet på arbejdsmarkedet.

Det har måske noget at gøre med at Thorkild er selvstændig.

Svend

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 22:46

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Det har måske noget at gøre med at Thorkild er selvstændig.
>
> Svend

Det har jeg faktisk også været.
Men forskellen er, at jeg ikke er blevet et umoralsk dumt svin af det..
Men den slags ligger jo desværre nok i opdragelsen.
Gad vide, om den slaqgs hører under det med den "sociale arv"?

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-11-05 02:47

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> Men den slags ligger jo desværre nok i opdragelsen.
> Gad vide, om den slaqgs hører under det med den "sociale arv"?

Sandsynligvis fordi du var et umoralsk dumt svin inden du blev selvstændig.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 13-11-05 16:58

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Sandsynligvis fordi du var et umoralsk dumt svin inden du blev
selvstændig.

> Thorkild

Nej.
Jeg har skam bevaret den gode moral, jeg er blevet oplært til at have.

Noget det helt klart har knebet gevaldigt med i dit barndomshjem.
Det er kedeligt, at dine forældre i den grad har svigtet.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 00:41

> [...]
>
> Noget det helt klart har knebet gevaldigt med i dit barndomshjem.
> Det er kedeligt, at dine forældre i den grad har svigtet.

Du virker nu mere som en hæmningsløs egoistisk nasserøv.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 13-11-05 03:36

On Sat, 12 Nov 2005 22:45:52 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Men forskellen er, at jeg ikke er blevet et umoralsk dumt svin af det..

Muligvis ikke "umoralsk"... ))

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-11-05 14:10

> Hvad med at den kom fra statskassen i stedet, der var jo et overskud på +
40
> Mia.!

Det er jo til syvende og sidst et spørgsmål om, hvorvidt man vil udvide
statsbudgettet, eller bruge pengene på at nedbringe gælden. Jeg kan ikke se,
at det bare partotut er det rigtigste at bruge flere penge, bare fordi man
lige tilfældigvis har dem...

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 14:20

Christian R. Larsen wrote:

> [...]
> Jeg kan ikke se, at det bare partotut er det rigtigste at bruge flere
> penge, bare fordi man lige tilfældigvis har dem...

Hvad vil du helst, Reparere taget der er utæt, eller miste din stue, i
enlængere periode med dyr efterfølgende reperation p.g.a. vandskade?

Jeg mener jo at det kan ikke være meningen at en kommune der som min, har et
mindre skattetryk end de vi skal sammenlægges med, er den mindste af
sammenlægningskommunerne, skal betale for at få fjernet vores servicecentre,
mine børns skoler bliver ringere, at min mor ikke kan andet end at sidde på
sin "pind" på plejehjemmet, da der ikke er råd til andet, og at den mindste
skal have penge med til en i forvejen dyr pasning i børnehaven, og derudover
så skal skatten stige med flere %.
Det er kun forringelser, og der kommer desuden et efterslæb hvis man ikke
sørger for en vedvarende vedligeholdelse og man får et dårligere
skole/børnehave niveau da en af stederne man så sparer er på lønninger og
antal medarbejdere, hvilket gør at de dygtige skolelærere og pædagoger søger
andre steder hen, hvor lønnen er højere, for ikke at tale om materialer og
bygninger.

Og så har jeg ikke engang medtaget hjemmehjælp etc.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-11-05 14:30

> Hvad vil du helst, Reparere taget der er utæt, eller miste din stue, i
> enlængere periode med dyr efterfølgende reperation p.g.a. vandskade?

Det er ikke ligefrem analogt, vel?

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 14:36

Christian R. Larsen wrote:

> Det er ikke ligefrem analogt, vel?

Jo, misligehold af bygninger, dårligere lærere og pædagoger, ringe
materialer i undervisningen, manglende udstyr på kommune kontorene er alt
med til ikke kun at sætte udviklingen i stå, men også til en forringelse
lang tid fremover, p.g.a. de børn der skulle have de bedste muligheder for
at lære og være, nu kuin får det andet bedste, ja mange steder kun det
tredie bedste.

Jensen kan ikke få lov til at gøre sin lille fabrik større, da systemet ikke
virker, man kan ikke overføre fra den tidl. kommunes edb anlæg, til det
nuværende etc etc etc

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 16:20

On Fri, 11 Nov 2005 14:19:46 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Hvad vil du helst, Reparere taget der er utæt, eller miste din stue, i
>enlængere periode med dyr efterfølgende reperation p.g.a. vandskade?

Sammenligningen burde vel være: Hvis du vandt 10.000 kr, vil du så
købe en ny sofa eller betale restgælden på den gamle...

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 16:24

Alucard wrote:

> Sammenligningen burde vel være: Hvis du vandt 10.000 kr, vil du så
> købe en ny sofa eller betale restgælden på den gamle...

Næ, det er forkert, for her er der ingen penge, hverken til at købe en sofa,
eller reparere den gamle i husholdnings budgettet.

Spørgsmålet er om man skal tage af sin opsparing for at rette hullet i
taget, eller sige, "nej, det gør ikke noget, det må komme når husholdnings
budgettet kan bære en rep.!

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 18:13

On Fri, 11 Nov 2005 16:23:57 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Næ, det er forkert, for her er der ingen penge, hverken til at købe en sofa,
>eller reparere den gamle i husholdnings budgettet.

Jo da.... Var det ikke 40+ mia. du skrev.... (Og jeg mener ikke kun
finansloven men samfundet som helhed)...

>Spørgsmålet er om man skal tage af sin opsparing for at rette hullet i
>taget, eller sige, "nej, det gør ikke noget, det må komme når husholdnings
>budgettet kan bære en rep.!

Venstrefløjen har altid været gode til at bruge penge som de ikke
har...... Som f.eks. nu hvor der kommer milliarder i kassen så mener
de at vi skal bruge løs af dem i stedet for at betale den gæld de selv
har lavet tidligere.....

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 18:48

Alucard wrote:

> Jo da.... Var det ikke 40+ mia. du skrev.... (Og jeg mener ikke kun
> finansloven men samfundet som helhed)...

Du må altså være lidt kvikkere.

Husholdning = Kommunen

Opsparing = Staten

> [...]
> har...... Som f.eks. nu hvor der kommer milliarder i kassen så mener
> de at vi skal bruge løs af dem i stedet for at betale den gæld de selv

Øhh, skal jeg sige Brixtofte?

Og hvad en regering lavede for 30 år siden, kan du ikke bruge mod de fleste
herinde, da mange ikke kunne stemme dengang!
Hvad med dig, kunne du stemme Anker ind eller ud?

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 19:43

On Fri, 11 Nov 2005 18:47:41 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Du må altså være lidt kvikkere.
>
>Husholdning = Kommunen
>
>Opsparing = Staten

Du VIL åbenbart ikke forstå det (jeg havde ellers skåret det ud i
pap).....

>Øhh, skal jeg sige Brixtofte?

Er det det bedste du kan komme med....? )

En enkelt "rødvinsomtåget" borgmester....

>Og hvad en regering lavede for 30 år siden, kan du ikke bruge mod de fleste
>herinde, da mange ikke kunne stemme dengang!

Vi betaler sgu da stadig af på regningen..... Tænk på hvor rige vi
ville have været hvis venstrefløjen (Anker) ikke havde grundlagt den
kæmpegæld vi har nu... Typisk "socialist"-holdning, "Bare brug løs,
det skal nok gå, ellers skyder vi bare skylden på de borgerlige når de
må skære ned for at betale gælden".....

>Hvad med dig, kunne du stemme Anker ind eller ud?

Gaaaaaaaaaaaaab.......

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 19:59

Alucard wrote:

> Du VIL åbenbart ikke forstå det (jeg havde ellers skåret det ud i
> pap).....

Nu du selv siger pap, så kunne man fristes, men det gør jeg så ikke.

> Er det det bedste du kan komme med....? )

Ork nej, Fogh regnskabsfusker, Krigsmagerne, det er jo dig der ønsker at vi
skal gå langt tilbage i tiden.

Og hvad med at F.N. tænker at indføre sanktioner imod Danmark p.g.a. de
mange Danske firmaer der begustigede sig selv under olie for mad tiden?

> [...]
> kæmpegæld vi har nu... Typisk "socialist"-holdning, "Bare brug løs,
> det skal nok gå, ellers skyder vi bare skylden på de borgerlige når de

Du kan sågu da ikke klandre de der overhovedet ikke kunne stemme eller kunne
øve indflydelse dengang, for det nu!

> Gaaaaaaaaaaaaab.......

Det tager jeg så for et Nej ( ingen argumentation, er en tabt sag for den
adspurgte ), ellers må jeg jo spørge, hvorfor anstrengte du dig ikke mere,
så du kunne få rigtig mange til at stemnme imod ham, du er jo medskyldig
mand!

Fra : Svend Poulsen

Dato : 11-11-05 20:34

> [...]
> så du kunne få rigtig mange til at stemnme imod ham, du er jo medskyldig

Vi kunne jo så begynde at klandre visse parti der var Hitlers støtte i
Danmark under 2 verdenskrig eller er det at synke for dybt at snakke om
politikerne der sammen arbejde med nazisterne.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 03:56

> Vi kunne jo så begynde at klandre visse parti der var Hitlers støtte i
> Danmark under 2 verdenskrig eller er det at synke for dybt at snakke om
> politikerne der sammen arbejde med nazisterne.

Øh, her skyder du a vist dig selv i foden, jeg troede du var socialist og de
har bestemt ikke noget at prale af under krigen.

Må jeg lige minde om SF's Gert Petersen har været medlem af nazistpartiet.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 05:49

> [...]
> de har bestemt ikke noget at prale af under krigen.
>
> Må jeg lige minde om SF's Gert Petersen har været medlem af nazistpartiet.

Okay vidste ikke at vi havde haft et parti der hed nazistpartiet her i
Danmamrk, i hvilken tidsrum var det Thorkild ?

Og ja er sikker på at jeg er blevet socialist med dine udlæg af hvilken
samfund du vil have i Danmark.
Så tak for dine skriverier her i gruppen, fortsæt endelig.

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 10:11

> [...]
>
> Okay vidste ikke at vi havde haft et parti der hed nazistpartiet her i
> Danmamrk, i hvilken tidsrum var det Thorkild ?

Husker ikke årene, men det er da sigende du ikke vidste vi havde et
nazistparti i Danmark.

> Og ja er sikker på at jeg er blevet socialist med dine udlæg af hvilken
> samfund du vil have i Danmark.
> Så tak for dine skriverier her i gruppen, fortsæt endelig.

Tak, og fortsæt du endelig.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 12-11-05 10:14

On Sat, 12 Nov 2005 05:48:37 +0100, "Svend Poulsen"

>Okay vidste ikke at vi havde haft et parti der hed nazistpartiet her i
>Danmamrk, i hvilken tidsrum var det Thorkild ?

Under WW2... Det har Gert Petersen selv indrømmet....

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-11-05 11:26

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Under WW2... Det har Gert Petersen selv indrømmet....

Han var som 14 årig medlem i få måneder, inden han blev modstandsmand, - og
det første skal han så høre for hele resten af sit liv.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-11-05 11:42

Knud Larsen wrote:
> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Han var som 14 årig medlem i få måneder, inden han blev
> modstandsmand, - og det første skal han så høre for hele resten af
> sit liv.

Ligesom at de der er under 40 skal høre for, og beskyldes for ikke at have
gjort noget, i Anker J. perioden.
Man kortslutter debatten.

Da mange herinde ligger mellem 30 og 40 år i alder, som jeg med et løst slag
på tasken ser det, så er det helt hen i vejret, men må¨ske man skulle bruge
div. Venstre regeringers fejltagelser igennem tiden på samme måde!?

Fra : Alucard

Dato : 12-11-05 18:33

On Sat, 12 Nov 2005 11:41:34 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Ligesom at de der er under 40 skal høre for, og beskyldes for ikke at have
>gjort noget, i Anker J. perioden.
>Man kortslutter debatten.

Det er da dig der kortslutter..... Hvem bebrejder da folk for det...?

Det er bare et faktum at vi i dag betaler tilbage på fortidens
overforbrug (Anker perioden)....

Fra : Alucard

Dato : 12-11-05 18:29

On Sat, 12 Nov 2005 11:26:25 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Han var som 14 årig medlem i få måneder, inden han blev modstandsmand, - og
>det første skal han så høre for hele resten af sit liv.

Jeg bebrejder da ikke Gert Petersen for at have opført sig tåbeligt
som teenager, det gør næsten alle jo.....

Jeg svarede bare på et spørgsmål...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 13:49

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Under WW2... Det har Gert Petersen selv indrømmet....

Ja, det må man så lade Gert Petersen at han har røv i bukserne i forhold til
visse andre.

Svend

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 22:40

> [...]
> har bestemt ikke noget at prale af under krigen.
>
> Må jeg lige minde om SF's Gert Petersen har været medlem af nazistpartiet.

Var der ikke også noget i den retning om Schytter?

Egon

Fra : GB

Dato : 13-11-05 02:36

> Var der ikke også noget i den retning om Schytter?

Hven fanden er "Schytter"? Har han været til dansk prøve?

GB

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 22:33

Hahahahaha... Har du nu været inde på www.apk2000.dk igen.. ))

>Du kan sågu da ikke klandre de der overhovedet ikke kunne stemme eller kunne
>øve indflydelse dengang, for det nu!

Det jeg pointerer er at det er typist socialistisk politik at bruge
penge man ikke har... Det er sket før (Anker) og det vil ske igen....
(Forhåbentlig først om lang tid)...

> [...]
>så du kunne få rigtig mange til at stemnme imod ham, du er jo medskyldig

Dumme spørgsmål kræver dumme svar....

Jeg har forøvrigt stemt IMOD Anker. Så jeg har gjort MIN pligt...

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-05 23:39

Alucard wrote:

> Hahahahaha... Har du nu været inde på www.apk2000.dk igen.. ))

Du må altså sidde fasst i fortiden, du følger ihvertfald ikke med i nutiden
!

"Danske firmaer risikerer at blive sortlistet af FN11. nov. 2005 10.12 Penge
De 21 danske virksomheder, der i følge en undersøgelseskommission var med
til at gøre FN's olie-for-mad program til verdens største
korruptionsskandale, risikerer nu at blive udelukket fra at handle med FN.

FN vil nu selv undersøge sagen og danne sig en mening om virksomhedernes
rolle, men et opgør med de firmaer, der var med til at korrumpere
FN-programmet.

Af danske virksomheder i farezonen befinder blandt andre Grundfos, Novo
Nordisk og Oticon sig. Hos bilforhandleren Bukkehave har en medarbejder
sammen med en lokal agent sendt penge retur til Irak-styret, men der er ikke
beviser for, at virksomheden kendte til det.

Bukkehave: Vag udmelding fra FN
Derfor frygter bestyrelsesformanden ikke at komme i klemme.

- Det står klart, at Bukkehave ikke har foretaget betalinger til Irak, hvor
dette ikke vedrører os. FN's udmelding er meget vag, da de jo selv har fået
skylden for "mismanagement" af programmet, udtaler bestyrelsesformand
Christian Haar i en kommentar til Berlingske Tidende.

FN vil efter sin undersøgelse beslutte sig for, om nogle af de i alt 2.200
virksomheder fra hele verden, der er under anklage, skal udelukkes som
underleverandører til organisationen."

> Det jeg pointerer er at det er typist socialistisk politik at bruge
> penge man ikke har... Det er sket før (Anker) og det vil ske igen....
> (Forhåbentlig først om lang tid)...

Du ekstrapolerer.

> Dumme spørgsmål kræver dumme svar....

Derfor kan jeg heller ikke forstå jeg fortsætter med at debbatere med dig,
du er aldrig up to date, og du griner ad det som alle vi andre ser en uge
før dig, for derefter at skrive "Whatever"!!

> Jeg har forøvrigt stemt IMOD Anker. Så jeg har gjort MIN pligt...

Ja, da han røg ud vel, men har altså alligevel intet kunne gøre for at
stoppe hans økonomiske morads.

Hvorfor stikker du det så andre i skoen?

Fra : Alucard

Dato : 12-11-05 00:57

On Fri, 11 Nov 2005 23:39:09 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>FN vil efter sin undersøgelse beslutte sig for, om nogle af de i alt 2.200
>virksomheder fra hele verden, der er under anklage, skal udelukkes som

Nu dummer du dig jo igen....

Du starter med at påstå "F.N. tænker at indføre sanktioner imod
Danmark p.g.a..........." og nu undersøger de bare om der evt. er lidt
ugler i mosen med hensyn til et par firmaer.....

>Ja, da han røg ud vel, men har altså alligevel intet kunne gøre for at
>stoppe hans økonomiske morads.

??????

Hvad kan jeg gøre mere end hjælpe med til at stoppe ham (Anker)...?

Fra : hanzen

Dato : 12-11-05 09:30

> [...]
>
> FN vil nu selv undersøge sagen og danne sig en mening om virksomhedernes
> rolle, men et opgør med de firmaer, der var med til at korrumpere

Så kan de begynde her:
http://vbn.aau.dk/research/dansk_ventilfirma_doemt_til_at_betale_bestikkelse(522096)/

Dansk ventilfirma dømt til at betale bestikkelse
Det danske ventilfirma AVK International er ved byretten i Århus blevet dømt
til at betale 840.000 kr. i bestikkelse. Bestikkelsen er en såkaldt
returkommission, som ventilvirksomheden nu skal betale til en jordansk
mellemmand, også selvom det er ulovligt ifølge dansk og international
lovgivning

Men det er måske bare en Århushistorie.

--
hilzen
hanzen

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 05:51

> On Fri, 11 Nov 2005 19:59:00 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

Snip

> Dumme spørgsmål kræver dumme svar....

Og det viser at du mener at du er alvidende og kan ikke lære nyt.

Fra : Alucard

Dato : 12-11-05 10:17

On Sat, 12 Nov 2005 05:51:16 +0100, "Svend Poulsen"

>Og det viser at du mener at du er alvidende og kan ikke lære nyt.

Nej... Det viser at et dumt spørgsmål der overhovedet ikke har
relevans til tråden, kræver et dumt svar....

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 13:52

> Nej... Det viser at et dumt spørgsmål der overhovedet ikke har
> relevans til tråden, kræver et dumt svar....

Niks, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Svend

Fra : Alucard

Dato : 12-11-05 18:34

On Sat, 12 Nov 2005 13:51:45 +0100, "Svend Poulsen"

>Niks, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Jeg ved godt at ordsproget findes, men det bliver det ikke rigtigt
af...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 19:35

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Niks, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Jo, Svend, der findes dumme spørgsmål og du er en sand mester ud i
disciplinen.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 03:53

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Hvad vil du helst, Reparere taget der er utæt, eller miste din stue, i
> enlængere periode med dyr efterfølgende reperation p.g.a. vandskade?

Skal vi ikke lige blive enig om at Socialdemokraitet formøblede en masse
penge i undervisningssektoren uden at få noget for pengene, til gengæld
forfaldt skolerne, som den nye regering så er nødt til at ryde op i.

..... at min mor ikke kan andet end at sidde på
> sin "pind" på plejehjemmet, da der ikke er råd til andet,

Jeg er sikker på din mor vil blive glad for flere besøg fra dig og flere
opringninger, så vidt jeg kan vurdere har du god tid til det.

Men som den velfærdsnarkoman du er forventer du at staten koøber sig til at
aktivere din mor.

Flot.

> og at den mindste skal have penge med til en i forvejen dyr pasning i
> børnehaven, og derudover så skal skatten stige med flere %.

Helt rigtigt, få lortet udliciteret så vi kan få drevet det effektivt.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 23:01

> Helt rigtigt, få lortet udliciteret så vi kan få drevet det effektivt.
>

> Thorkild

Idioten tror, at effiktivitet er lig med økonomisk overskud.
Han kan ikke fatte, at vi er mange, der mener, at effektivitet i det
offentlige mere handler om et humant hensynsfuldt system.
Hvis der er "penge at spare", betyder det intet for sådanne typer, at folk
dør på landevejene, fordi afstanden til sygehusene er for store.

Det er vi heldigvis stadig flest, der mener.
Og ikke piver over at betale herfor.
I modsætning til egoisten, der "er villig til at betale helt op til 50%"

Flertallet finder, at den der har bedst råd, skal betale mest.
Uanset hvor meget de selviske hyler.

Egon.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-11-05 04:07

> [...]
> Hvis der er "penge at spare", betyder det intet for sådanne typer, at folk
> dør på landevejene, fordi afstanden til sygehusene er for store.

Nu er Hans Egon jo nok det mest forstokkede mennesker jeg til dato har
argumenteret med, mandens meninger og vid har ikke udviklet sig siden
oktober revolutionen. Så dette emne har Hans Egon naturlgivis heller ikke
forstand på.

For 4 år siden blev amterne sat under administration, de kunne ikke blot
skalte og valte efter for godt befindende og der blev sat fokus på
sygehusenes kvalitet. Tidligere gav man blot penge og bekymrede sig ikke om
hvad man fik for disse penge og resultatet udeblev ikke, man fik mere
slendrian.

Nogenlunde på samme tid indrykkede jeg et læserbrev mod amternes
sygehusforman, Bent Hansen, men jeg må efterfølgende sige manden har taget
udfordringen op og gennemfører nu de nødvendige tiltag på sygehusene. Alle
politikkere på Christiansborg stikker halen mellem benene, borgerlige
amtspolitikkere stikekr halen mellem benene, de tør ikke forklare
befolkningen hvad der er fornuftigt at gøre, men socialdemokraten Bent
Hansen gør, hatten af for det.

Sagen er nemlig det ikke giver mening at bevare de små sygehuse med den
funktion de har i dag, de skal ikke håndtere akutte problemer. Kvaliteten i
behandlingen skal samles på færre større enheder, hvor man har ekspertisen
og udstyret til at håndtere disse behandlinger. Det er ikke alene mere
økonomisk, det er noget der batter når det gælder menneskeliv.

Hvad angår transporten til sygehuset giver det ikke mening at transportere
patienterne hen til et sted der ikke kan mere end veluddannede falck redere
(paramedics), vi har efterhånden lært fra USA at man stabiliserer patienten
og transporterer ham hen hvor han får den optimale behandling.

Hans Egons synspunkter er ikke alene gammeldags, de er morderiske.

> Det er vi heldigvis stadig flest, der mener.
> Og ikke piver over at betale herfor.
> I modsætning til egoisten, der "er villig til at betale helt op til 50%"

Nu er den stupide Hans Egon jo nok den største egoist i dette forum, manden
malker kun af systemet og har sit på det tørre, så han kan tage ned i havnen
og gå ombord i sin Yacht for at tage på togt, der findes vel dårligt et mere
usympatisk, egoistisk og nassende menneske end Hans Egon.

> Flertallet finder, at den der har bedst råd, skal betale mest.
> Uanset hvor meget de selviske hyler.

Nasseriet kender ingen grænser.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 11-11-05 20:32

> [...]
se,
> at det bare partotut er det rigtigste at bruge flere penge, bare fordi man

Her har vi netop een af de borgerlige, der ikke rigtig forstår
spillereglerne.
Kommunerne bliver pålagt opgaver.
De må ikke hæve skatten.
Resultat: Der skæres ned.

Det eneste en DJØFer kan finde på at sige om dette, er ovenstående.

Der er 2 muligheder:
1. Enten ønsker man niveaúet sænket.
2. Man aner ikke, hvad man taler om.

Hvilke af de 2 er dækkende for dig, Chr.?

MVH
Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 03:59

> Her har vi netop een af de borgerlige, der ikke rigtig forstår
> spillereglerne.
> Kommunerne bliver pålagt opgaver.
> De må ikke hæve skatten.
> Resultat: Der skæres ned.

Er du sød lige at nævne en opgave kommunerne er blevet pålagt uden der er
fulgt penge med ?

I øvrigt er der vækst i det kommunale forbrug kære Egon.

> Det eneste en DJØFer kan finde på at sige om dette, er ovenstående.
>
> Der er 2 muligheder:
> 1. Enten ønsker man niveaúet sænket.
> 2. Man aner ikke, hvad man taler om.
>
> Hvilke af de 2 er dækkende for dig, Chr.?

Eller også kunne man jo sætte sig ind i realiteterne og argumentere i
overensstemmelse dermed.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 06:08

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Er du sød lige at nævne en opgave kommunerne er blevet pålagt uden der er
> fulgt penge med ?

Indirekte har kommunalreformen betydet at kanal broen i Odense følger der
ikke penge med til, den udgift har staten lagt over på kommunen.

> I øvrigt er der vækst i det kommunale forbrug kære Egon.

Når der er vækst i samfundet og priser stiger, skal kommunernes udgifter
falde.

> Eller også kunne man jo sætte sig ind i realiteterne og argumentere i
> overensstemmelse dermed.

Er lidt svært at argumenter med dig Thorkild da argumenter der modbeviser
dig og du ikke kan lide, udløser ikke en argument, men en udtalelse om, at
personer der har en anden mening end dig Thorkild er stupide og dumme,
skulle du ikke tage at bestille en tid ved psykiateren og denne gang
overholde aftalen?

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 19:34

> Indirekte har kommunalreformen betydet at kanal broen i Odense følger der
> ikke penge med til, den udgift har staten lagt over på kommunen.

Det må du lige uddybe, mener du amternes opgaver er langt ind under
kommunerne uden at finansieringen er fulgt med ?

> Når der er vækst i samfundet og priser stiger, skal kommunernes udgifter
> falde.

Næ, udviklingen i samfundets priser afspejles i pristalsreguleringen.

Jeg ved man skal acceptere en smule over pristalsudviklingen, men ærlig
talt. Under socialdemokratiet blev der ansat 75.000 årsværk mere, ikke nok
med det, man købte flere ydelser i det private. Samlet steg det offentlige
forbrug med 25 %, vel at mærke i pristalsregulerede kroner.

> [...]
> personer der har en anden mening end dig Thorkild er stupide og dumme,
> skulle du ikke tage at bestille en tid ved psykiateren og denne gang

Næ, jeg forlanger blot man argumenterer ud fra fakta, så har man min
respekt.

Egon forstår det ikke og du forstår det slet ikke. Det er rimeligt jeg
forlanger i bruger lidt tid på at sætte jer ind i hvad i taler om, jeg har
påvist i er nogle vrøvlehoveder.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 13-11-05 16:56

> Egon forstår det ikke og du forstår det slet ikke. Det er rimeligt jeg
> forlanger i bruger lidt tid på at sætte jer ind i hvad i taler om, jeg har
> påvist i er nogle vrøvlehoveder.
>
> Thorkild

Vi ved godt, hvad vi taler om.
Det gør du helt givet IKKE..!!
Hvilket du klart har demonstreret gang på gang.

Du mangler utrolig mange brikker i puslespillet.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 22:51

> [...]
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Er du sød lige at nævne en opgave kommunerne er blevet pålagt uden der er

Din uvidenhed forbløffer mig til stadighed.
Men det er jo, desværre, ikke usædvanligt, at højrefløjsere ikke kender til
de sociale forhold.
Og navnlig deres financiering.
Eller er du så "spidsfindig", at du mener at være dækket ind med "der er
fulgt penge med"?
Hvor vi jo taler om: Tilstrækkeligt til at udføre opgaven forsvarligt?

> I øvrigt er der vækst i det kommunale forbrug kære Egon.

Især efter vi har fået skattestoppet.
Sig mig engang:
Tror du, at alle er idioter?
Og kan bildes alting ind?
Det tror kun en idiot.

> Eller også kunne man jo sætte sig ind i realiteterne og argumentere i
> overensstemmelse dermed.
>
> Thorkild

Jamen det synes jeg da sandelig, du skulle bestræbe dig på. Thorkild.
Du har ikke vist noget i den retning igennem flere år..!!

Egon.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-11-05 04:20

> [...]
> fulgt penge med"?
> Hvor vi jo taler om: Tilstrækkeligt til at udføre opgaven forsvarligt?

Må blot konstatere det ved du ikke noget om, du taler blot ud fra myter og
henter fra floskelhylden som vanligt.

> Især efter vi har fået skattestoppet.
> Sig mig engang:
> Tror du, at alle er idioter?
> Og kan bildes alting ind?
> Det tror kun en idiot.

Nej Hans Egon, det er gået op for mig at din indsigt er ringe og du ikke
ønsker og måske ikke evner at sætte dig ind i det faktuelle. Sagen er der
bruges flere penge i kommunerne, selv efter pristalsregulering. Der er
tillige også vækst i antallet af ansatte.

> Jamen det synes jeg da sandelig, du skulle bestræbe dig på. Thorkild.
> Du har ikke vist noget i den retning igennem flere år..!!

Jo Hans Egon, det er netop det jeg har. Jeg har bragt tallene på bordet,
undersøgelse osv. Du henter blot floskler fra oktoberrevolutionen og aner
overhovedet ikke hvad du taler om.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 03:41

> [...]
> kommunalreform uden en økonomisk udligning vil koste, og de eneste steder
> man reelt kan spare, er på den velfærd der i forvejen er under pres.

Kommunerne står til at få en stor rationaliseringsgevinst ved
kommunalreformen, så skal de naturligvis ikke have flere penge, men
tilskyndes til at kapitalisere på gevinsten ved at nedsætte skatten. Det
kunne evt. ske ved at gøre bloktilskuddet afhængigt af hvor dygtig man er
til at optimere driften.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 12-11-05 06:12

> [...]
> kunne evt. ske ved at gøre bloktilskuddet afhængigt af hvor dygtig man er

Niks, om mange år er der en gevinst. At kommunerne skal haste
sammenlægningen igennem er vanvittig dyrt og vi kommer til at betale en
kæmpe overpris for at det skal være her og nu!!!

Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-11-05 15:36

> Niks, om mange år er der en gevinst. At kommunerne skal haste
> sammenlægningen igennem er vanvittig dyrt og vi kommer til at betale en
> kæmpe overpris for at det skal være her og nu!!!

De er ellers ved at høste gevinsterne på Bornholm.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 22:56

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message

> De er ellers ved at høste gevinsterne på Bornholm.
>
> Thorkild

Atter har Thorkild "alternative" kilder.
Du vrider dig noget, for at undgå sandheden, hvad?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-11-05 04:21

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> Atter har Thorkild "alternative" kilder.
> Du vrider dig noget, for at undgå sandheden, hvad?

Næ Hans Egon, det er såmænd sandheden.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 13-11-05 17:00

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Næ Hans Egon, det er såmænd sandheden.
>
> Thorkild

Måske.
I din lille vanvidsbobbel.
Men ikke i virkeligheden.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 22:55

> [...]
> kunne evt. ske ved at gøre bloktilskuddet afhængigt af hvor dygtig man er

Det var det med psykiateren, gamle ven.
Du trænger.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-11-05 04:22

> Det var det med psykiateren, gamle ven.
> Du trænger.

Jeg forstår det må være hårdt at blive sat så grundigt til vægs som du
bliver.

Thorkild