Musik fra Badminton VM
Fra : Hauerslev

Dato : 10-06-01 14:27

Hejsa

Just nu viser TV2 VM i badminton men det er ikke det der er interessant. Næ,
det er derimod det tempofyldte dance-nummer de spiller imellem kampene. Er
der nogen der kender det nummer og ved hvem der har lavet det. For mig lyder
det som om det er bygget over et klassisk stykke musik. Samme stykke musik
som man hører som underlægningsmuik i filmen Platoon (her spilles det på
violiner) og som også bruges som hovedtema i spillet Homeworld (denne gang
fremført af et kor). Hvis I ved noget så skriv lige tilbage :)

--
_________________
be good! - Hauerslev

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 10-06-01 16:14

"Hauerslev" <jtm.andersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:lBKU6.491$YM5.7395@news.get2net.dk...
> det som om det er bygget over et klassisk stykke musik. Samme stykke musik
> som man hører som underlægningsmuik i filmen Platoon (her spilles det på
> violiner)

I "Platoon" hedder det mest bemærkelsværdige stykke musik "Adagio for Strings",
mener at det på filmens soundtrack bliver fremført af Vancouver Symphony Orchestra.

--
mvh.
Lasse Bjørn Jensen

Fra : Hauerslev

Dato : 10-06-01 17:04

Det er også rigtigt men hvad hedder dance-nummeret?

Lasse Bjørn Jensen <nospam@nstuff.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zcMU6.2927$rs4.509779@news010.worldonline.dk...

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 10-06-01 17:05

"Hauerslev" <jtm.andersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:LSMU6.625$YM5.9099@news.get2net.dk...

> Det er også rigtigt men hvad hedder dance-nummeret?

Have no idea, jeg er ikke inde i dance...

--
mvh.
Lasse Bjørn Jensen

Fra : Lars Nielsen

Dato : 11-06-01 10:53

William Orbit: "Barber's Adagio For Strings"
Det er Orbits elektroniske udgave af den klassiske komponist Samuel Barbers
komposition "Adagio (for strings)".

Orbit (der iøvrigt har produceret musik for blandt andet Madonna og Blur)
udgav i starten af 2000 et helt album med elektroniske udgaver af klassiske
musikstykker under titlen "Pieces In A Modern Style".

Læs mere på Ørbit Ønline <http://www.williamorbit.com/>

- Lars

--
Fjern 'fjerndette_' ved direkte emailsvar.

Pet Shop Boys på nettet:
<http://petshopboys.homepage.dk/>

Fra : Butch

Dato : 11-06-01 00:34

William Orbit har lavet et 'remix' af Adagio for et års tid siden. Det er
ret fedt og kan sikkert findes på Limewire (eller en Napigator-server).
-Butch

Fra : Hauerslev

Dato : 11-06-01 14:56

Hejsa

Så fandt jeg nummeret. Det er rigtig nok William Orbit der remixede Adagio
for Strings men det var et remix af remixet jeg ledte efter...og det har jeg
fundet nu - William Orbit: Barber's Adagio for Strings (Ferry Corsten Remix)

Sådan

Hauerslev <jtm.andersen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lBKU6.491$YM5.7395@news.get2net.dk...