Ny PowerBook rygter og film
Fra : Mikael

Dato : 11-11-05 10:04

En teenager, jeg kender, har set en film (?) om fremtidens PowerBook,
som skulle have endnu flere ungdomsvenlige features. Og jeg fik derfor
det gode råd at vente med at købe PowerBook til disse nye modeller
kommer...

Nå, mig narrer man ikke så let. Der kommer altid en
større/bedre/hurtigere/smartere/billigere model kort tid efter man har
købt ny computer/mobiltelefon/skruemaskine/bil/stereo/kone.

Og de nuværende modeller overstiger alligevel mit behov med mange
mange procent - begrænsninger ligger sjældent i hardware.

Men er der nogen her, som har set en lille film eller hørt nogen
rygter om fremtidens PowerBook?

mvh Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-11-05 14:01

Mikael <nospam@kern.dk> wrote:
> [...]

> mange procent - begrænsninger ligger sjældent i hardware.

> Men er der nogen her, som har set en lille film eller hørt nogen

Nej, men jeg kan orientere dig om at den har en dualcore Pemtium M
processor på ca 2GHz med SSE3 og 2MB L2 Cache. Hvorvidt den er 32bit
(Yonah) eller 64bit (Merom) vides ikke endnu. Bundkortet vil være
enten et 533FSB eller 800FSB Intel 945G eller 965G. Det vil være
udstyret med onboard PCIe, DDR2, SATA-2, 54G wlan, Gigabit, Bluetooth,
Firewire, USB2 og Intel GMA950 grafikort (sansynligvis med en mulighed
for et ATI eller Nvidia kort som BTO i de dyere modeller) skærmen vil
være 13, 15 eller 17" i 16:10 format (muligvis af OLED typen) og den
vil have samme webcam som i den ny iMac.

Kort sagt vil den være helt identisk med hvad Dell sælger i 2. kvartal
06 (hvis den bliver 32bit) eller 3-4 kvartal 06 (hvis den bliver
64bit, hvad jeg tror). Eneste forskel på Apple og Dell vil være TPM
chippen på bundkortet.

køb dog en powerbok nu, hvis nu mangler en. Den du måtte købe nu vil i
lighed med den du måtte købe om 6-9 mdr. være håbløst forældet ét år
efter du har købt den. Du vil næppe bide mærke i om det er en PowerPC
eller Intel, med mindre du skal rode med bootmanageren.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Mikael

Dato : 13-11-05 22:34

Helt enig i, at man roligt kan købe computer, når man har brug for
den - og ikke vente på at det bliver bedre. Det bliver det altid.

Mit spørgsmål gik mest på om der er nogen som har set en film på
nettet vedrørende den næste generation PowerBooks? Link?

mvh Mikael

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-11-05 22:39

In article <1131917634.396357.145600@g43g2000cwa.googlegroups.com>,
"Mikael" <nospam@kern.dk> wrote:

> Mit spørgsmål gik mest på om der er nogen som har set en film på
> nettet vedrørende den næste generation PowerBooks? Link?
>
> mvh Mikael

Hvis der findes film på nettet om den næste PB så er det med garanti
fiktion.