Skibs Diesel motor
Fra : Filip

Dato : 10-11-05 23:49

Hen NG

Jeg skal skrive et projekt omkring variabel injection timing (VIT) på en
skibs diesel motor. Jeg vil meget gerne om en af jer kunne finde en
animation af hvordan det kører (jeg kan ikke lige PT).

Filip

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-11-05 12:39

Filip wrote:
> [...]
> skibs diesel motor. Jeg vil meget gerne om en af jer kunne finde en
> animation af hvordan det kører (jeg kan ikke lige PT).

Prøv at ring til man diesel, de har nogle har jeg set på en messe. Det
kunne også være de havde noget andet brugbart de ville dele.

Hilsen Mikkel

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-11-05 12:44

Mikkel Lund wrote:

> Prøv at ring til man diesel, de har nogle har jeg set på en messe. Det
> kunne også være de havde noget andet brugbart de ville dele.
>
> Hilsen Mikkel

Der er ikke så meget animation på denne side, men den viser princippet
meget godt.

Fra : Filip

Dato : 11-11-05 13:53

> Der er ikke så meget animation på denne side, men den viser princippet
> meget godt.

Øhh. Hvor er linket?????

Filip

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-11-05 14:16

Filip wrote:

> Øhh. Hvor er linket?????
>
> Filip

Duh. http://auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke1.htm
Håber du kan bruge det.

Fra : Q

Dato : 12-11-05 23:58

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skibs diesel motor. Jeg vil meget gerne om en af jer kunne finde en
> animation af hvordan det kører (jeg kan ikke lige PT).

2 og 3D tegninger af store dieselmotorer:
http://www.manbw.com/article_004544.html

Du skal have fat i en cad viewer eller noget autocad for at åbne filerne..

Indsprøjtning osv. styres elektronisk idag, og det er nok ikke så'n lige til
at lokke alt for meget info ud af producenten om hvordan de timer det..

Dog er der en beskrivelse af noget ind/udblæsningsventil og styring af det i
patentpapirerne her:
http://www.manbw.com/files/news/filesof4307/Common%20proportional%20valve.pdf

Det kræver dog at du kan læse tysk..

/peter