/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Der må ikke være shariapropaganda i folkes~
Fra : Rasmus Jarlov \(C\)


Dato : 10-11-05 23:23

Som kandidat til Københavns Borgerrepræsentation (konservative) har jeg
stillet spørgsmålstegn ved hvor meget man skal gå i dialog med muslimske
fundamentalister, som ønsker demokratiet afløst af sharia. Jeg har bla.
skrevet, at jeg ikke mener, at folkeskolen skal være talerør for dem, og at
jeg derfor ikke synes, at man eksempelvis i timerne skal lade elever som er
medlem af Hizbutahrir holde foredrag om sharias fortræffeligeheder for de
andre elever. Ligesom jeg ikke har krav på lige så meget taletid i den
offentlige debat som vores statsminister, har enhver tilfældig og tåbelig
idé (som eksempelvis sharia) heller ikke krav på lige så meget taletid som
fortalere for demokratiet.

Jeg mener, at lærerne først og fremmest skal fortælle om demokratiet og
aktivt præge eleverne i retning af at støtte demokratiet fremfor andre
styreformer.

Andre debattører mener, at alle styreformer skal komme lige meget til orde,
og at demokratiet så af sig selv vil fremstå som den mest ønskværdige
styreform og at dette alene er nok til sikre at børnene støtter demokratiet.

Det er en smuk tanke, men efter min mening er børns holdninger skrøbelige og
lette at påvirke. Det er helt legitimt og nødvendigt at autoriteterne
(forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der er rigtigt og forkert.
Ellers er der andre, der gør det, og så kan nogen af vores børn ende hos
ekstreme politiske bevægelser. Børn skal ikke i en ung alder eksponeres for
vildfarne og samfundsomstyrtende propaganda.

Er det ikke vigtigt at stå fast på vores værdier?

mvh.
Rasmus Jarlov
Kandidat til Københavns Borgerrepræsentation
Det Konservative Folkeparti
www.jarlov.dk



 
 
Ralph (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 10-11-05 23:49

"Rasmus Jarlov (C)" <spam@fjern-dette-jarlov.dk> skrev i en meddelelse
news:4373c856$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Andre debattører mener, at alle styreformer skal komme lige meget til
> orde,
> og at demokratiet så af sig selv vil fremstå som den mest ønskværdige
> styreform og at dette alene er nok til sikre at børnene støtter
> demokratiet.

> Ellers er der andre, der gør det, og så kan nogen af vores børn ende hos
> ekstreme politiske bevægelser. Børn skal ikke i en ung alder eksponeres
> for
> vildfarne og samfundsomstyrtende propaganda.

Hvad tænker du på? Enhedslisten, Radikale eller Dansk Folkeparti?

>
> Er det ikke vigtigt at stå fast på vores værdier?

HVIS værdier, dine eller mine?


--
venligst
Ralph



Rasmus Jarlov \(C\) (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Jarlov \(C\)


Dato : 12-11-05 00:44


"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
news:4373ce33$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Rasmus Jarlov (C)" <spam@fjern-dette-jarlov.dk> skrev i en meddelelse
> news:4373c856$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> > Andre debattører mener, at alle styreformer skal komme lige meget til
> > orde,
> > og at demokratiet så af sig selv vil fremstå som den mest ønskværdige
> > styreform og at dette alene er nok til sikre at børnene støtter
> > demokratiet.
>
> > Ellers er der andre, der gør det, og så kan nogen af vores børn ende hos
> > ekstreme politiske bevægelser. Børn skal ikke i en ung alder eksponeres
> > for
> > vildfarne og samfundsomstyrtende propaganda.
>
> Hvad tænker du på? Enhedslisten, Radikale eller Dansk Folkeparti?

Enhedslisten er lige på kanten. Men de andre bekender sig utvetydigt til
demokratiet.

> > Er det ikke vigtigt at stå fast på vores værdier?
>
> HVIS værdier, dine eller mine?

Demokrati, ytringsfrihed, ligestilling, arbejdsomhed, rationalisme, lav
magtdistance, argumenteren fremfor fundamentalisme og mange flere værdier.



Frank E. N. Stein (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 10-11-05 23:49

On Thu, 10 Nov 2005 23:23:17 +0100, Rasmus Jarlov (C) wrote:

> Ligesom jeg ikke har krav på lige så meget taletid i den
> offentlige debat som vores statsminister,

Har i ligefrem krav på taletid i den offentlige debat?
Hvordan afgøres det hvor meget taletid hver enkelt har krav på?

> Det er en smuk tanke, men efter min mening er børns holdninger skrøbelige og
> lette at påvirke. Det er helt legitimt og nødvendigt at autoriteterne
> (forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der er rigtigt og forkert.

Hvordan vil du fortælle børn at sharia er forkert uden at lade børnene
fortælle om deres opfattelse?
Hvis man gerne vil påvirke børnene, så er man da nødt til at vide hvad
det er man skal påvirke.

--
MVH
osv...



Rasmus Jarlov \(C\) (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Jarlov \(C\)


Dato : 12-11-05 00:41


"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message
news:pan.2005.11.10.22.48.54.141401@mail.is...
> On Thu, 10 Nov 2005 23:23:17 +0100, Rasmus Jarlov (C) wrote:
>
> > Ligesom jeg ikke har krav på lige så meget taletid i den
> > offentlige debat som vores statsminister,
>
> Har i ligefrem krav på taletid i den offentlige debat?
> Hvordan afgøres det hvor meget taletid hver enkelt har krav på?

Det er svært, men samfundets institutioner skal ikke stilles til rådighed
som talerør for antidemokratisk agitation.

> > Det er en smuk tanke, men efter min mening er børns holdninger
skrøbelige og
> > lette at påvirke. Det er helt legitimt og nødvendigt at autoriteterne
> > (forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der er rigtigt og forkert.
>
> Hvordan vil du fortælle børn at sharia er forkert uden at lade børnene
> fortælle om deres opfattelse?
> Hvis man gerne vil påvirke børnene, så er man da nødt til at vide hvad
> det er man skal påvirke.

Naturligvis. Men der kan være forskellige måder at gå ind i en dialog. Man
må ikke af respekt for en anden kultur lade som at sharia er en acceptabel
holdning i DK. Der skal siges klart fra og børnene skal have at vide at
demokrati er bedst.



Frank E. N. Stein (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 12-11-05 01:38

On Sat, 12 Nov 2005 00:41:21 +0100, Rasmus Jarlov (C) wrote:

>> > Ligesom jeg ikke har krav på lige så meget taletid i den
>> > offentlige debat som vores statsminister,
>>
>> Har i ligefrem krav på taletid i den offentlige debat?
>> Hvordan afgøres det hvor meget taletid hver enkelt har krav på?
>
> Det er svært, men samfundets institutioner skal ikke stilles til rådighed
> som talerør for antidemokratisk agitation.

Det er vel ikke svært at svare på det jeg spurgte om.

>> > Det er en smuk tanke, men efter min mening er børns holdninger
> skrøbelige og
>> > lette at påvirke. Det er helt legitimt og nødvendigt at autoriteterne
>> > (forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der er rigtigt og forkert.
>>
>> Hvordan vil du fortælle børn at sharia er forkert uden at lade børnene
>> fortælle om deres opfattelse?
>> Hvis man gerne vil påvirke børnene, så er man da nødt til at vide hvad
>> det er man skal påvirke.
>
> Naturligvis. Men der kan være forskellige måder at gå ind i en dialog. Man
> må ikke af respekt for en anden kultur lade som at sharia er en acceptabel
> holdning i DK.

Jamen dog, er der ligefrem holdninger der ikke er acceptable i Danmark?
Skal nazisterne så heller ikke have lov til at ytre sig offentligt?

> Der skal siges klart fra og børnene skal have at vide at
> demokrati er bedst.

Jeg vil gætte på at du på et eller andet tidspunkt i dit liv har været
teenager. Hvis du nu går tilbage til den tid (mentalt altså), hvordan
ville din reaktion så være hvis en lærer stillede sig op og sagde at et
eller andet var bedst?
Ville du bare opfatte det som naturligt at læreren havde ret uden at
afkræve vedkommende argumenter for hvorfor han havde ret?

--
MVH
osv...



Rasmus Jarlov \(C\) (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Jarlov \(C\)


Dato : 13-11-05 00:17


"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message
news:pan.2005.11.12.00.38.03.699696@mail.is...
> On Sat, 12 Nov 2005 00:41:21 +0100, Rasmus Jarlov (C) wrote:
>
> >> > Ligesom jeg ikke har krav på lige så meget taletid i den
> >> > offentlige debat som vores statsminister,
> >>
> >> Har i ligefrem krav på taletid i den offentlige debat?
> >> Hvordan afgøres det hvor meget taletid hver enkelt har krav på?
> >
> > Det er svært, men samfundets institutioner skal ikke stilles til
rådighed
> > som talerør for antidemokratisk agitation.
>
> Det er vel ikke svært at svare på det jeg spurgte om.

Nej, man har ikke krav på taletid, selvom man har lov til at ytre sig.

> >> > Det er en smuk tanke, men efter min mening er børns holdninger
> > skrøbelige og
> >> > lette at påvirke. Det er helt legitimt og nødvendigt at autoriteterne
> >> > (forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der er rigtigt og
forkert.
> >>
> >> Hvordan vil du fortælle børn at sharia er forkert uden at lade børnene
> >> fortælle om deres opfattelse?
> >> Hvis man gerne vil påvirke børnene, så er man da nødt til at vide hvad
> >> det er man skal påvirke.
> >
> > Naturligvis. Men der kan være forskellige måder at gå ind i en dialog.
Man
> > må ikke af respekt for en anden kultur lade som at sharia er en
acceptabel
> > holdning i DK.
>
> Jamen dog, er der ligefrem holdninger der ikke er acceptable i Danmark?
> Skal nazisterne så heller ikke have lov til at ytre sig offentligt?

Jeg synes man skal sige fra overfor visse holdninger og klart fortælle at
man synes de er forkerte. Det er ikke det samme som at forbyde ytringer.

> > Der skal siges klart fra og børnene skal have at vide at
> > demokrati er bedst.
>
> Jeg vil gætte på at du på et eller andet tidspunkt i dit liv har været
> teenager. Hvis du nu går tilbage til den tid (mentalt altså), hvordan
> ville din reaktion så være hvis en lærer stillede sig op og sagde at et
> eller andet var bedst?
> Ville du bare opfatte det som naturligt at læreren havde ret uden at
> afkræve vedkommende argumenter for hvorfor han havde ret?

Nej, naturligvis ikke. Der skal argumenter på bordet.



Frank E. N. Stein (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 13-11-05 00:55

On Sun, 13 Nov 2005 00:16:59 +0100, Rasmus Jarlov (C) wrote:

>> >> > Ligesom jeg ikke har krav på lige så meget taletid i den
>> >> > offentlige debat som vores statsminister,
>> >>
>> >> Har i ligefrem krav på taletid i den offentlige debat?
>> >> Hvordan afgøres det hvor meget taletid hver enkelt har krav på?
>> >
>> > Det er svært, men samfundets institutioner skal ikke stilles til
> rådighed
>> > som talerør for antidemokratisk agitation.
>>
>> Det er vel ikke svært at svare på det jeg spurgte om.
>
> Nej, man har ikke krav på taletid, selvom man har lov til at ytre sig.

Så har du altså alligevel krav på lige så meget taletid som vores
statsminister.

>> >> > Det er en smuk tanke, men efter min mening er børns holdninger
>> > skrøbelige og
>> >> > lette at påvirke. Det er helt legitimt og nødvendigt at
>> >> > autoriteterne (forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der
>> >> > er rigtigt og
> forkert.
>> >>
>> >> Hvordan vil du fortælle børn at sharia er forkert uden at lade
>> >> børnene fortælle om deres opfattelse?
>> >> Hvis man gerne vil påvirke børnene, så er man da nødt til at
>> >> vide hvad det er man skal påvirke.
>> >
>> > Naturligvis. Men der kan være forskellige måder at gå ind i en
>> > dialog.
> Man
>> > må ikke af respekt for en anden kultur lade som at sharia er en
> acceptabel
>> > holdning i DK.
>>
>> Jamen dog, er der ligefrem holdninger der ikke er acceptable i Danmark?
>> Skal nazisterne så heller ikke have lov til at ytre sig offentligt?
>
> Jeg synes man skal sige fra overfor visse holdninger og klart fortælle
> at man synes de er forkerte.

Vist skal man det.

> Det er ikke det samme som at forbyde ytringer.

Men det var det du lagde ud med at ville i folkeskolen.

>> > Der skal siges klart fra og børnene skal have at vide at demokrati
>> > er bedst.
>>
>> Jeg vil gætte på at du på et eller andet tidspunkt i dit liv har
>> været teenager. Hvis du nu går tilbage til den tid (mentalt altså),
>> hvordan ville din reaktion så være hvis en lærer stillede sig op og
>> sagde at et eller andet var bedst?
>> Ville du bare opfatte det som naturligt at læreren havde ret uden at
>> afkræve vedkommende argumenter for hvorfor han havde ret?
>
> Nej, naturligvis ikke. Der skal argumenter på bordet.

Nemlig, og den bedste måde at komme igennem med sine argumenter på, er
når kommunikationen er to-vejs. En lærer kan stille sig op og fortælle
om at det er farligt at sniffe lightergas uden at det har en effekt på
dem det bør have en effekt på. Hvis man i stedet for sender en der lige
har tømt en halv flaske lightergas op i næsen op til tavlen for at
fortælle om hvor fedt det er, så få man åbnet øjnene for målgruppen.
Det gør man af to årsager: dels kan idioten ikke argumentere for sin
"sag" og dels kan læreren komme til at stille de helt rigtige
spørgsmål. På den måde er det ikke læreren der udstiller noget som
uacceptabelt, men "misbrugeren" selv.

--
MVH
osv...



Egon Stich (10-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 10-11-05 23:53


"Rasmus Jarlov (C)" <spam@fjern-dette-jarlov.dk> skrev i en meddelelse
news:4373c856$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Som kandidat til Københavns Borgerrepræsentation (konservative) har jeg
> stillet spørgsmålstegn ved hvor meget man skal gå i dialog med muslimske
> fundamentalister, som ønsker demokratiet afløst af sharia. Jeg har bla.
> skrevet, at jeg ikke mener, at folkeskolen skal være talerør for dem, og
at
> jeg derfor ikke synes, at man eksempelvis i timerne skal lade elever som
er
> medlem af Hizbutahrir holde foredrag om sharias fortræffeligeheder for de
> andre elever. Ligesom jeg ikke har krav på lige så meget taletid i den
> offentlige debat som vores statsminister, har enhver tilfældig og tåbelig
> idé (som eksempelvis sharia) heller ikke krav på lige så meget taletid som
> fortalere for demokratiet.

Man skal overhovedet ikke indgå i debat om religiøse emner.
De tilhører privatsfæren.

>
> Jeg mener, at lærerne først og fremmest skal fortælle om demokratiet og
> aktivt præge eleverne i retning af at støtte demokratiet fremfor andre
> styreformer.

Selvfølgelig.
Hvad ellers?

>
> Andre debattører mener, at alle styreformer skal komme lige meget til
orde,
> og at demokratiet så af sig selv vil fremstå som den mest ønskværdige
> styreform og at dette alene er nok til sikre at børnene støtter
demokratiet.
>

Det er IKKE alle holdninger, meninger og styreformer, der er lige gode..!!
Der findes sådanne, der er så ringe, at de ikke kan diskuteres.
Desværre har unge mennesker, lige fra børnehaven, lært noget andet.
"Alle børn tegner lige godt" osv.
Det passer jo ikke.
Vi skal, af bedste evne, præge børn og unge til at blive værdige demokrater.


> Det er en smuk tanke, men efter min mening er børns holdninger skrøbelige
og
> lette at påvirke. Det er helt legitimt og nødvendigt at autoriteterne
> (forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der er rigtigt og forkert.
> Ellers er der andre, der gør det, og så kan nogen af vores børn ende hos
> ekstreme politiske bevægelser. Børn skal ikke i en ung alder eksponeres
for
> vildfarne og samfundsomstyrtende propaganda.

Rigtigt.
>
> Er det ikke vigtigt at stå fast på vores værdier?

Jo.
Men her har samfundet svigtet, i sin iver for at ligge på maven for de
historie og kulturløse.
Politisk korrekthed, når den er værst.

MVH
Egon



Frank E. N. Stein (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 11-11-05 22:01

On Thu, 10 Nov 2005 23:53:14 +0100, Egon Stich wrote:

> Det er IKKE alle holdninger, meninger og styreformer, der er lige gode..!!
> Der findes sådanne, der er så ringe, at de ikke kan diskuteres.

Helt rigtigt, socialisme og kommunisme er nogen af dem.
--
MVH
osv...



Rasmus Jarlov \(C\) (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Jarlov \(C\)


Dato : 12-11-05 00:48

> > Jeg mener, at lærerne først og fremmest skal fortælle om demokratiet og
> > aktivt præge eleverne i retning af at støtte demokratiet fremfor andre
> > styreformer.
>
> Selvfølgelig.
> Hvad ellers?

Jeg synes også, det er helt indlysende og burde være ukontroversielt. Men
under valgkampen har jeg erfaret, at det faktisk er en holdning, som støder
på indædt modstand. Jeg bliver kaldt alt lige fra kulturimperialist, over
antidemokratisk, racist, tankepoliti til det som er værre. Det har virkelig
overrasket mig!

mvh.
Rasmus Jarlov
kandidat til Borgerrepræsentationen (C)
www.jarlov.dk



Jesper (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 11-11-05 01:10

Rasmus Jarlov (C) <spam@fjern-dette-jarlov.dk> wrote:


> Jeg mener, at lærerne først og fremmest skal fortælle om demokratiet og
> aktivt præge eleverne i retning af at støtte demokratiet fremfor andre
> styreformer.
>
> Andre debattører mener, at alle styreformer skal komme lige meget til orde,
> og at demokratiet så af sig selv vil fremstå som den mest ønskværdige
> styreform og at dette alene er nok til sikre at børnene støtter demokratiet.
>
> Det er en smuk tanke, men efter min mening er børns holdninger skrøbelige og
> lette at påvirke. Det er helt legitimt og nødvendigt at autoriteterne
> (forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der er rigtigt og forkert.
> Ellers er der andre, der gør det, og så kan nogen af vores børn ende hos
> ekstreme politiske bevægelser. Børn skal ikke i en ung alder eksponeres for
> vildfarne og samfundsomstyrtende propaganda.
>
> Er det ikke vigtigt at stå fast på vores værdier?
>
> mvh.
> Rasmus Jarlov
> Kandidat til Københavns Borgerrepræsentation
> Det Konservative Folkeparti
> www.jarlov.dk

Ja, det er vigtigt at vi står fast på vores verdier. Af samme grund er
det dybt skuffende at muligheden for at udvise udlændinge, der spreder
antidemokratisk propaganda er taget ud af terrorloven!
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://dvd.tradewho.com/

Kim Larsen (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 11-11-05 01:42

"Rasmus Jarlov (C)" <spam@fjern-dette-jarlov.dk> skrev i en meddelelse
news:4373c856$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[snip]

Har du husket at spørge din mor til råds, Rasmus, inden du gik i
nyhedsgruppen her for at få at vide hvad du har lov til at mene ?

Har du i det hele taget tid til at deltage i nyhedsgruppen ? Der må da være
et nyt parti du kan politianmelde eller noget andet du kan politianmelde...

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Rasmus Jarlov \(C\) (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Jarlov \(C\)


Dato : 12-11-05 00:51

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:c913e$4373e8e5$3e3d8cd9$9044@news.arrownet.dk...
> "Rasmus Jarlov (C)" <spam@fjern-dette-jarlov.dk> skrev i en meddelelse
> news:4373c856$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> [snip]
>
> Har du husket at spørge din mor til råds, Rasmus, inden du gik i
> nyhedsgruppen her for at få at vide hvad du har lov til at mene ?
>
> Har du i det hele taget tid til at deltage i nyhedsgruppen ? Der må da
være
> et nyt parti du kan politianmelde eller noget andet du kan
politianmelde...

Jeg har kun anmeldt ét parti og det var fordi jeg fuldstændigt uhørt
oplevede en MF og retspolitisk ordfører opfordre til at bryde loven. Jeg kan
ikke huske, at det er sket siden Glistrup og synes det er utilstedeligt.

mvh.
Rasmus
www.jarlov.dk



#2066 (11-11-2005)
Kommentar
Fra : #2066


Dato : 11-11-05 03:49


"Rasmus Jarlov (C)" <spam@fjern-dette-jarlov.dk> wrote in message
news:4373c856$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[...]
> Det er helt legitimt og nødvendigt at autoriteterne
> (forældre og skolen) fortæller børnene, hvad der er rigtigt og forkert.
[...]

Naada - her behoever vi vist en ny Erhard Jacobsen der igen kan praedike
imod indoktrinering i folkeskolen...

>
> mvh.
> Rasmus Jarlov
> Kandidat til Københavns Borgerrepræsentation
> Det Konservative Folkeparti
> www.jarlov.dk
>
>

Det var et kort bekendtskab, men: Duer ikke - ud!




Zeki (11-11-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 11-11-05 05:17

"Rasmus Jarlov (C)" <spam@fjern-dette-jarlov.dk> skrev i en meddelelse
news:4373c856$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Er det ikke vigtigt at stå fast på vores værdier?

Med al respekt. Det virker ikke som om at du rigtig ved hvordan folkeskolen
fungerer.

Hvis man f.eks har 'demokrati' som tema i en periode, så kommer man helt
automatisk ind på modpolerne, alternativerne. At forbyde undervisning af
"andre styreformer" er da helt henne i vejret. Hvis du gad at læse de nye
"fælles mål" som din regering har udarbejdet om folkeskolen, så står der
faktisk at eleverne i folkeskolen også skal kende til andre styreformer,
religioner og måder at tænke på.

Ud fra det du skriver så undrer jeg mig over at du ikke er havnet hos DF i
stedet.

Mvh
Zeki



Rasmus Jarlov \(C\) (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Jarlov \(C\)


Dato : 12-11-05 00:54

> Hvis man f.eks har 'demokrati' som tema i en periode, så kommer man helt
> automatisk ind på modpolerne, alternativerne. At forbyde undervisning af
> "andre styreformer" er da helt henne i vejret. Hvis du gad at læse de nye
> "fælles mål" som din regering har udarbejdet om folkeskolen, så står der
> faktisk at eleverne i folkeskolen også skal kende til andre styreformer,
> religioner og måder at tænke på.

Kære Zeki,

Misforstå mig nu ikke. Jeg mener naturligvis at eleverne skal kende til
andre styreformer. Men der må ikke agiteres for antidemokratiske
samfundsmodeller. Oplysning og agitation er forskelligt.

Jeg tror de færreste forældre ville sende deres børn til en folkeskole, hvor
man lod nazister, ismalimiske fundamentalister og Røde Khmerer undervise om
deres styreformers fortræffeligheder



Frank E. N. Stein (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 12-11-05 01:42

On Sat, 12 Nov 2005 00:54:20 +0100, Rasmus Jarlov (C) wrote:

> Jeg tror de færreste forældre ville sende deres børn til en folkeskole, hvor
> man lod nazister, ismalimiske fundamentalister og Røde Khmerer undervise om
> deres styreformers fortræffeligheder

Nu bliver jeg forvirret. I hvilken folkeskole underviser eleverne?
--
MVH
osv...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste