UN og Iraq
Fra : GB

Dato : 10-11-05 17:04

Og hold SÅ kæft med det forpulede ævl om en "ulovlig besættelse":

FN's Sikkerhedsråd besluttede tirsdag at acceptere en etårig forlængelse af
de amerikanske styrkers tilstedeværelse i Irak, så den varer frem til 2006.
Resolutionen, som Danmark sammen med USA, Storbritannien, Rumænien og Japan
var med til at fremsætte, blev enstemmigt vedtaget.

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3371826/

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 10-11-05 17:08

GB wrote:
> [...]
> varer frem til 2006. Resolutionen, som Danmark sammen med USA,
> Storbritannien, Rumænien og Japan var med til at fremsætte, blev

Det er da også ok, Danmark trækker sin militærstyrke ud, indsætter flere
overordnede politifolk ind, og hjælper med til at oprette et ordentligt
politi app. i Irak.

Derudover, så kan en del af vores gode entreprenører gøre god nytte ved
genopbygningsarbejdet.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-11-05 01:21

GB wrote:
> Og hold SÅ kæft med det forpulede ævl om en "ulovlig besættelse":

Det var en ulovlig besættelse. At den nuværende besættelse af landet så
har fået stemplet lovlig hen over sig af FN er en anden sag.

Magt står altid over over ret. Ret praktiseres kun sålænge magten
stiller sig på rettens side. Derfor er det vigtigt, at det påpeges når
folk i magtfulde stillinger var/er/bliver korrupte og benytter deres
magt uretmæssigt.

> [...]
> varer frem til 2006. Resolutionen, som Danmark sammen med USA,
> Storbritannien, Rumænien og Japan var med til at fremsætte, blev

Her er noget, jeg ikke forstår. Hvorfor skal FN vedtage sådan noget,
hvis den lovligt valgte irakiske regering selv beder om styrkernes
tilstedeværelse? Hvorfor blande FN ind i det nu? Er det for at sikre, at
irakerne ikke kan smide de udenlandske tropper ud?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-11-05 21:35

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> Japan
> var med til at fremsætte, blev enstemmigt vedtaget.

USA skal betale deres FN kontingent.

Og så skal det naturligvis være en FN-opgave i Irak, og ikke et "amerikansk
ledet vestligt korstog" el.lign. der "retfærdiggør" angreb på vantro.

Jesper