Hjælp til placering af site på midten
Fra : Geert Mikkelsen

Dato : 10-11-05 14:23

Hej.
Jeg skal lave et site som indeholder 3 vandrette frame. I hver
frame lægger jeg en 100 % tabel og indeni en tabel i den
størrelse indholdet i den pågældende frame skal have. Meningen
var så at få de 3 frame til at lægge sig på midten, (og det gør
de vandrette) men ikke lodret, der komme noget af baggrundsfarven
imellem. Skulle der være nogle som kan hjælpe?

Sådan ser det ud-adresse . . .
http://www.geemikk.1go.dk
Med venlig hilsen
Geert Mikkelsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-11-05 14:58

Geert Mikkelsen wrote:
> [...]
> de vandrette) men ikke lodret, der komme noget af baggrundsfarven
> imellem. Skulle der være nogle som kan hjælpe?

Hvorfor vil du lave det med frames og tabeller?
Det er da meget nemmere med stylesheets.
Og bedre - du får en renere opmærkning, og det er mere
brugervenligt og tilgængeligt end den metode, du er begyndt med.
Plus at du sparer en del bytes i båndbredde.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Geert Mikkelsen

Dato : 10-11-05 20:59

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> brugervenligt og tilgængeligt end den metode, du er begyndt med.
> Plus at du sparer en del bytes i båndbredde.

Tak for venlig henvendelse:
Hvorfor vil du lave med frames og tabeller?
Det er frames og tabeller jeg er mest habil til - stylesheets,
udover til skriftvalg, skal jeg først lære.
Kunne jeg be' om eksempler på, hvordan jeg kommer videre med det
jeg er startet på?