W800 som modem?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-11-05 09:41

Inden for de nærmeste par måneder skal jeg ha' sat min W800 og en kommende
bærbar op så jeg kan gå på nettet med fonen som modem - jeg aner intet om
opsætningen - er der nogen hér der kan hjælpe mig med en guide?

For at den bærbare kan kommunikere med mobilen skal den vel typisk ha en
bluetooth-dongle - er dét rigtigt?

Er donglen bare noget man køber hos thansen - eller er der væsentlig forskel
på kvaliteten?
Hans

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 10-11-05 10:30

Bluetooth kan være en mulighed. Hvis din W800 og din bærbar har i IR
forbindelse kunne det også være en mulighed.

Men jeg tror en BT forbindelse vil køre bedst.
Hvis du vil købe den der BT dims hos Thansen, så være lige sikker på at den
kan snakke med både mobilen og computeren.

Hvis du være sikker på at det skal virke, så køb en en AllNet 1576 BT
dongle. Den kan snakke med alle mobiler.
Koster ca. 200,-

/F

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-11-05 11:17

(6400) Futte skrev:

> Bluetooth kan være en mulighed. Hvis din W800 og din bærbar har i IR
> forbindelse kunne det også være en mulighed.

Den bærbare har jeg ikke fået endnu - der er frit valg på alle hylder
(prisramme 6000,- kr.)

> Men jeg tror en BT forbindelse vil køre bedst.

Okay

> Hvis du vil købe den der BT dims hos Thansen, så være lige sikker på
> at den kan snakke med både mobilen og computeren.

Okay.

> Hvis du være sikker på at det skal virke, så køb en en AllNet 1576 BT
> dongle. Den kan snakke med alle mobiler.
> Koster ca. 200,-

Hvor har du fundet dén - får ikke rigtig nogen hits på Gooogle!?
Hans

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 10-11-05 14:17

Ved bl.a. at NovaData i Sønderborg sælger dem....
Du kan jo evt. lige checke deres hjemmeside ud - www.novadata.dk.

PS: Siden er temmelig forvirrende at finde rundt på.
Men der står telefon nr. på siden.

- Ellers så kan du prøve edbpriser.dk

Jeg skal ellers ikke bestemme, hvad du skal købe til din W800, det er op til
dig selv

/F

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-11-05 14:37

(6400) Futte skrev:

> Ved bl.a. at NovaData i Sønderborg sælger dem....
> Du kan jo evt. lige checke deres hjemmeside ud - www.novadata.dk.
>
> PS: Siden er temmelig forvirrende at finde rundt på.
> Men der står telefon nr. på siden.

Det er næsten nemmere at stoppe ved Føtex

> - Ellers så kan du prøve edbpriser.dk
>
> Jeg skal ellers ikke bestemme, hvad du skal købe til din W800, det er
> op til dig selv

Tja - jeg ved nada om emnet, så jeg lytter bare til hvad folk siger...
Hans

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 10-11-05 14:36

Det tog mig under 5 sek. at finde den....

Når du starter Google op, så skriver du allnet, så bliver du sendt til
siden, og der vælger du produktoversigen...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 01:02

(6400) Futte skrev:

> Det tog mig under 5 sek. at finde den....
>
> Når du starter Google op, så skriver du allnet, så bliver du sendt til
> siden, og der vælger du produktoversigen...

Jeg søgte på hele betegnelsen
Hans

Fra : Peter

Dato : 10-11-05 14:50

> [...]
> opsætningen - er der nogen hér der kan hjælpe mig med en guide?
>
> For at den bærbare kan kommunikere med mobilen skal den vel typisk ha en

Ja. Eller det kabel der fulgte med din telefon. Der er en modemdriver med
din telefon.

Vil du bruge GPRS-opkald eller som standardmodem ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter

Dato : 10-11-05 14:56

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Vil du bruge GPRS-opkald eller som standardmodem ?

Opfølgning:

Jeg har brugt GPRS sammen med min pda med følgende metode (klippet fra
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=1032):

Jeg tager udgang i min W2000 Pro
1) Dial up to the internet
2) I want to set up my Internet Connection manually,.......
3) I connect throught a phone line and a modem
4) Har skal du i listen vælge din mobil+forbindelse (evt. "3COM Bluetooth
DUN client" eller "Ericsson T68 cabel modem) lidt afhængig af mobil og
forbindelsen mellem mobil og bærbar.
5) Under telefon nummer er det hhv *99*N# og *98*N# for Nokia og Ericsson.
N'et er det CID # din telefon har givet din GPRS internet forbindelse (På
Ericsson finder du nummeret under Forbindelser/datakomm./"Din GPRS Internet
konto"
6) Bruger ID og Password skal være blanke
7) Giv din forbindelse et navn eks. "T68i/GPRS/Bluetooth"
og sidst nej til opsætning af e-mail konto

Det skulle være det.

Ellers kan du muligvis få noget hjælp på tdcmobil.dk under deres GPRS
opsætning.

Eller (kilde: http://www.pdanmark.dk/Artikler.asp?Id=17):

Jeg havde på forhånd hentet noget software fra Ericssons hjemmeside, som
både bruges til at synkronisere telefonen med Outlook, og som også har
driverne til at bruge telefonen som modem. Så det var bare at gå ind i denne
computer og oprette en ny netværk via modem forbindelse, helt som normalt.
Og igen skal man så bare bruge *98# som opkaldsnummer.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

begin 666 icon_cool.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,-`/_J`$5%10```/_.`/_)`/Z=`/^T`/_^D__]$___Q___
M___E`/__ZP```````````"'Y! $```T`+ `````/``\```19L$D9:IVX59;.
M&1<6< @"G$,13$%GGG"Z:L<+QVLK[#O [ZK @:<0^'9%0^5P-)YX!&7 =H-%
E*X/J;4%0:;).F( `H@P&B]]8QCH3WF^V*&"H&X(9EF4VB0``.P``
`
end

begin 666 icon_smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,.`/_J`$5%10```/_.`/_)`/^T`/Z=`/_^D__]$_______
MQS,S,___Z__E`````````"'Y! $```X`+ `````/``\```1;T$D9:IW85:;.
M&1<6< @"G(,13$$G""?PIJMVF'$.:@H.GS^"*G #QH*%RB''!!"2`=.B"5@\
G*P/9:[L5K@)906(\%A!VFL&@P3736&J"7/X6!0KXPC##LM0F$0`[
`
end

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 10-11-05 17:21

Nu er det jo ikke sikkert at Hans Paulin, har lyst til at bruge mellem
7-10,- pr. mb han henter.

Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse. Tag nu en mp3 fil der fylder 8 mb -
den vil typisk koste mellem 56-80,-

/F

Fra : Anders Lund

Dato : 10-11-05 20:28

(6400) Futte wrote:
> Nu er det jo ikke sikkert at Hans Paulin, har lyst til at bruge mellem
> 7-10,- pr. mb han henter.

Næ, men det kan han vel selv bestemme.

> Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse. Tag nu en mp3 fil der fylder 8 mb -
> den vil typisk koste mellem 56-80,-

Jeg tror heller ikke at det var sådan tunge downloads jeg ville gå i
gang med og en telefon. Nej, jeg ville nok nøjes med at hente e-mail
eller måske kigge på vejret de næste par dage.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 00:25

Anders Lund skrev:

> [...]
> gang med og en telefon. Nej, jeg ville nok nøjes med at hente e-mail
> eller måske kigge på vejret de næste par dage.

Jeg er halvvejs ved at få kolde fødder med hensyn til hastighed og pris -
sidder man på nettet 4 timer i fritids-hytten via GPRS er det billigere i
stedet at oprette fastnet og så gå på med et ISDN-modem og fx. en NetBasis
fra TDC.

Kommer jeg til at dyrke GPRS blir det nok kun et par opkald fra fonen til
Google m.m. for ikke at blive tosset over (manglende) hastighed og høj pris.
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 00:17

Peter skrev:

> Jeg har brugt GPRS sammen med min pda med følgende metode (klippet fra
> http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=1032):

snip

Gemmer lige din forklaring til "hvis det er"
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-11-05 00:16

Peter skrev:

> Ja. Eller det kabel der fulgte med din telefon.

Ja - det er gået op for mig at jeg må kunne bruge kablet...

> Der er en modemdriver
> med din telefon.

Altså - ligger den i?

> Vil du bruge GPRS-opkald eller som standardmodem ?

Jeg troede egentlig kun at jeg ku bruge GPRS!? - valgmuligheden siger mig
ikke noget - er der en kvalitets- eller prisforskel?
Hans

Fra : Peter

Dato : 11-11-05 08:44

[klip]