Lidt hjælp til w3c...
Fra : Alexander P.

Dato : 09-11-05 22:46

Jeg ville teste om hvorvidt at frames validerer i w3c, og de
validerer sådan set fint :) men der hvor de skriver min
sourcecode der skriver den:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/frameset.dtd">
<!-- <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/frameset.dtd">
-->
<head>
<title>Mit første frameset</title>
<META HTTP-EQUIV="content-type" CONTENT="text/html;
charset=iso-8859-1">
</head>
<frameset cols="50%,50%">
<frame src="frame1.htm">
<frame src="frame2.htm">
</frameset>

mens i mit dokument står der:

[...]

dvs. linjen: <!-- <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C... syntes w3c,
altså står der..

evt. se:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.halsa.1go.dk%2
Fproj.htm&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&doctype=HTML+4.
01+Frameset&ss=1

hvis det er til nogen hjælp :)

Håber nogle kan forklare mig det, forstår pt. ikke en ....

På forhånd tak

-/Ap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Haase

Dato : 09-11-05 23:02

Alexander P. skrev dette den 09-11-2005 22:45:
> [...]

> 01+Frameset&ss=1
>
> hvis det er til nogen hjælp :)
>
> Håber nogle kan forklare mig det, forstår pt. ikke en ....

Hvis du prøver at validere siden igen, men denne gang lader det
autodetecte doctypen, så forsvinder linjen. Den kommer hver gang man
gennemtvinger en bestemt doctype. Jeg ved dog ikke hvorfor.

Kan måske være at den første linje er den doctype som validatoren
benytter, og den anden linje er den som der står i filen.

--
Michael Haase

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-05 10:58

Michael Haase skrev:

> Kan måske være at den første linje er den doctype som
> validatoren benytter, og den anden linje er den som der står i
> filen.

Netop. Validatoren viser den kildekode der er benyttet til at
validere efter. Hvis man benytter Doctype Override, vil validatoren
selv indsætte en doctypeerklæring og udkommentere en evt.
eksisterende doctypeerklæring.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Alexander P.

Dato : 10-11-05 15:53

tak for svarene, det var det var problemet (tror det er 1go der er
lidt sløv eller mig der postede for hurtigt?)

men igår da jeg så 10 min efter ville sige, helt fint intet problem
mere, ku jeg ikke skrive, html.dk ville simpelthen ikke vise mig den
submit knap, så håber ikke jeg har været til for meget besvær :)

ellers tak for hjælpen :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-05 16:17

Alexander P. skrev:

> tak for svarene, det var det var problemet (tror det er 1go
> der er lidt sløv eller mig der postede for hurtigt?)

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Det er svært at se når du ikke citerer noget. Læs gerne min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen