Abrantes
Fra : Holm

Dato : 09-11-05 21:52

Hej NG

Vil bare fortælle at jeg var til foredrag med Roger Abrantes forleden aften
og sikke en aften.
Til orientering er der en ny hundebog på vej fra manden, og den fortæller om
de sidste nye tiltag indenfor hundetræning og hvad man efterhånden har
fundet ud af omkring hunde og adfærd.

Tænk, han har trænet et marsvin på en mini agillity bane, og jeg siger jer
den bare kunne tingene (men han pointerede at man ville blive superglad for
sin hund hvis man gav sig til at træne marsvin..he he), ligesom de katte,
heste og selvfølgelig hunde der er blevet trænet efter hans principper.
På hans hjemmeside kan man bla se en Beagle udføre "combi 4" øvelsen (stå
sit dæk fri) og hold da op, en dygtig hund.
Han fortalte en masse om dæmpende signaler og hundesprog...det var virkelig
godt, og han havde en god humor som gjorde foredraget meget
inspirerende...kan kun opfordre til at tage med hvis sådan et kursus kommer
igen...( det var iøvrigt under FOF)
Han mente iøvrigt at de fleste problemer med hunde skyldes at vi mennesker
simpelthen ikke er gode nok til aflæse hundens signaler, og at vi tit roder
rundt i både kommandoer og vores eget kropssprog..)..Jeg fik bare meget
ud af aftenen, det er sikkert.

Mange hilsener
Holm

Fra : fam. Ager

Dato : 10-11-05 12:12

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> roder
> rundt i både kommandoer og vores eget kropssprog..)..Jeg fik bare meget

jeg har lige læst i hunden, at han kommer her til øen til marts næste år,
og glæder mig allerede... (-;

mvh. marie

Fra : H. Jensen

Dato : 20-11-05 16:05

> jeg har lige læst i hunden, at han kommer her til øen til marts næste år,
> og glæder mig allerede... (-;

Det skrev jeg til dig 2 gange her i gruppen, sidst han blev nævnt!

Fra : pedellen

Dato : 10-11-05 13:53

"Holm" skrev d. 09-11-05 21:52 dette indlæg :
> Hej NG
>
> Vil bare fortælle at jeg var til foredrag med Roger Abrantes forleden
aften
> og sikke en aften.

Hej

Jeg har lige læst at han kommer til Fredericia d. 16/11. Billetter kan
købes på biblioteket, hvor foredraget også holdes

Mvh pedellen

http://www.kandu.dk/