Indlæring af sporsøg ?
Fra : The MANN

Dato : 09-11-05 21:07

Hejsa NG (kloge folk)

Jeg er ved at lære , at læge spor til hunden ,2år, jeg efterlyser godbider
som I ved er gode , lige nu bruger jeg ost, men den lyser formeget op på
græs, så hunden bruger øjene og ikke næsen,og jeg vil ikke til at farve
osten grøn (og hellere ikke vente til den bliver det af sig selv !!)

PFH Tak

The MANN

Fra : fam. Ager

Dato : 09-11-05 21:25

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> græs, så hunden bruger øjene og ikke næsen,og jeg vil ikke til at farve
> osten grøn (og hellere ikke vente til den bliver det af sig selv !!)

jeg bruger hjerte, enten kalv eller lammehjerte. det har en fast konsistens,
er nemt at skære i tern, strimler eller hvad man vil, og vovserne er glade
for det.

mvh. marie

Fra : The MANN

Dato : 09-11-05 21:56

> [...]
>
> jeg bruger hjerte, enten kalv eller lammehjerte. det har en fast
> konsistens, er nemt at skære i tern, strimler eller hvad man vil, og

Hi

Skal det bare være råt eller hvad ????

The MANN

Fra : fam. Ager

Dato : 10-11-05 06:46

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hi
>
> Skal det bare være råt eller hvad ????
>
> The MANN
>------------------

ja, det gør jeg. mine gider ikke det tørrede.

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 09-11-05 21:48

The MANN wrote:
> ikke til at farve osten grøn (og hellere ikke vente til den bliver
> det af sig selv !!)

Du kunne da overveje Buko's "Grøn alpe"

Lever, rå eller tørret fungerer fint her hos os.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : The MANN

Dato : 09-11-05 22:27

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Du kunne da overveje Buko's "Grøn alpe"
>
> Lever, rå eller tørret fungerer fint her hos os.
>
> / Anette
> www.philana.dk

Tørrer du selv leverren ,hvis ja hvordan ??

The MANN

Fra : Anette

Dato : 09-11-05 22:46

The MANN wrote:
> Tørrer du selv leverren ,hvis ja hvordan ??

Nogenlunde sådan her -
sakset fra http://www.problemhunden.dk/Fodring/godbidder.htm
---

Et stykke kalvelever skæres i terninger af passende størrelse.

Læg lever terningerne på at stykke bagepapir, og sæt dem i ovnen ved ca.
120 - 130 grader til de er faste og tørre, ca. 1 time.

Terningerne vendes et par gange undervejs, så de bliver tørre på alle
fladerne, da de ellers bliver fedtede og klistrer sammen i posen.

----

Af og til koger jeg leverterningerne først i bare en smule vand, inde de
bliver tørret i ovnen. "Suppen" koger jeg så ris i - tilsat grøntsager til
sidst. Det bruger jeg som "snyde-slankemad" ind imellem. Det lugter af
lever og smager ikke af grøntsager Det bliver ædt uden de vanlige
fornærmede blikke over der er sneget grøntsager med i skålen. Begge mine
"tøser" er nogle "madører", som meget let kunne blive overvægtige.

Men tilbage til tørret lever - hold da op hvor det hjælper på hørelse og
forståelsen af næsten enhver kommando

/ Anette

Fra : The MANN

Dato : 09-11-05 23:13

> [...]
> "tøser" er nogle "madører", som meget let kunne blive overvægtige.
>
> Men tilbage til tørret lever - hold da op hvor det hjælper på hørelse og

DET skal prøves

Takker bukker og skraber !!!!

The MANN

Fra : H. Jensen

Dato : 11-11-05 16:05

> [...]
>
> Terningerne vendes et par gange undervejs, så de bliver tørre på alle
> fladerne, da de ellers bliver fedtede og klistrer sammen i posen.

Hej!

Vi laver lever sådan:

Kog først leveren til den er fast, så skær i tern og i ovnen ved 120 g. i 3
timer - leveren skal være HELT tør, ellers holder de ikke! Læg heller alrig
i plastik... Det skal i pap eller papirs poser!

Heidi

Fra : Winther

Dato : 11-11-05 21:38

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
alrig
> i plastik... Det skal i pap eller papirs poser!

En anden mulighed; kog leveren som ovenstående, skær i passende tern og kom
i pose der passer til en portion. Posen skal være så stor at stykkerne kan
løsfryses. Når de skal bruges puttes portionen i mikroovnen, gives et par
minutter indtil overfladen er tør og fast, de må godt være lidt bløde
indeni. Skal opbevares som det var pølser, de er jo ikke helt tørre indeni.

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-05 20:54

"Winther" <Nobody@home.dk> wrote in message

> [...]
> minutter indtil overfladen er tør og fast, de må godt være lidt bløde
> indeni. Skal opbevares som det var pølser, de er jo ikke helt tørre

Hvorfor skal de tørres?

Mvh
Søren

Fra : Anette

Dato : 13-11-05 21:01

Søren LH wrote:

> Hvorfor skal de tørres?

Vi tørrer leverstykker fordi de så er nemmere at tage med på tur og fordi
de ikke kun bruges til at søge efter, men også i små stykker som godbidder

/ Anette