"Lydvåben" reddede Lususlineren "'Seabourn~
Fra : Spangkuk

Dato : 09-11-05 19:30

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=319897

Har prøvet at google lydvåben, men fandt intet brugbart.

Nogle herinde der har en ide om, hvad det er ?

Spang

Fra : Peter Kirk

Dato : 09-11-05 19:45

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=319897
>
> Har prøvet at google lydvåben, men fandt intet brugbart.
>
> Nogle herinde der har en ide om, hvad det er ?

På engelsk kunne man søge efter "sonic weapon". En af siderne der kommer op
er:

http://www.forteantimes.com/articles/153_sonicweapons.shtml

Fra : Holst

Dato : 09-11-05 19:51

Spangkuk wrote:

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=319897
>
> Har prøvet at google lydvåben, men fandt intet brugbart.
>
> Nogle herinde der har en ide om, hvad det er ?

Hvis du prøver med "sound weapon" får du måske mere held. Eller måske
"sonic weapon". Prøv dig frem.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-05 20:07

Spangkuk skrev:

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=319897
> Har prøvet at google lydvåben, men fandt intet brugbart.

Jeg tror nu også det snarere var det kogende vand der fik dem til
at opgive.

--
Bertel

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-11-05 22:06

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> Jeg tror nu også det snarere var det kogende vand der fik dem til
> at opgive.

Ja, idag er det jo ikke længere politisk korrekt, og heller ikke
miljømessigt forsvarligt at anvende kogende olie

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-05 04:18

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> "Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> Ja, idag er det jo ikke længere politisk korrekt, og heller ikke
> miljømessigt forsvarligt at anvende kogende olie

Hvorfor tillader man ikke skarpe skud, små landminer op ad skibssiden
og andet virkeligt effektivt - samt torpedering af ethvert angribende
skib, der virker piratagtigt og nærmer sig establishments store skib.?

Elektronisk overvågning når piratskib nærmer sig, så kaptajnen vækkes
og kan spørge om de er i nød, kan ikke være dyr.

Fra : Peter Weis

Dato : 10-11-05 18:23

Bo Warming wrote:

> Hvorfor tillader man ikke skarpe skud, små landminer op ad skibssiden og
> andet virkeligt effektivt - samt torpedering af ethvert angribende skib,
> der virker piratagtigt og nærmer sig establishments store skib.?

Minerne er nok for usikre. Mange vil blive liggende og være til fare for
andre skibe.

> Elektronisk overvågning når piratskib nærmer sig, så kaptajnen vækkes og
> kan spørge om de er i nød, kan ikke være dyr.

Hvis jeg var pirat, ville jeg da svare at jeg var i nød. Så den
anordning tror jeg ikke vil hjælpe.

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-05 05:08

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Minerne er nok for usikre. Mange vil blive liggende og være til fare
> for
> andre skibe.

Jeg tænkte på LANDminer op ad den ydre skibsside, som dræber dem der
søger at klatre om bord pr klyngebombeteknik men ikke skader skroget

> Hvis jeg var pirat, ville jeg da svare at jeg var i nød. Så den
> anordning tror jeg ikke vil hjælpe.

Og falsksvar indleder dialog hvor kaptajnen får data og kan tjække om
fup, evt smide gummibåd ned og bede "dem i nød" klæde sig nøgne før de
i gummibåd nærmer sig skibets nedkastede landgangsrebstige

Fra : Peter Weis

Dato : 11-11-05 18:16

Bo Warming wrote:

> Og falsksvar indleder dialog hvor kaptajnen får data og kan tjække om
> fup, evt smide gummibåd ned og bede "dem i nød" klæde sig nøgne før de i
> gummibåd nærmer sig skibets nedkastede landgangsrebstige

Det træner piraterne hurtigt i.
Radar findes allerede og kan alarmere kaptajnen, men piraterne kommer
som regel i temmeligt hurtiggående både. Så dialogen skal ikke vare for
længe.

Peter

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-11-05 21:51

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=sound+weapon

Fra : Spangkuk

Dato : 09-11-05 22:20

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev

> Nogle herinde der har en ide om, hvad det er ?

Til alle.:

Tusind tak for links!

Iøvrigt overrasker det mig, at en luksusliner har denne slags
"våben" installeret og klar til brug.

Men det er åbentbart effektivt.

Tak igen.

Spang

Fra : Max

Dato : 09-11-05 22:45

Hej Spang

> Iøvrigt overrasker det mig, at en luksusliner har denne slags
> "våben" installeret og klar til brug.

Ifølge andre kilder valgte man på skibet bare at lægge kursen om
og så sejle fra piraterne.

Mvh Max

Fra : Spangkuk

Dato : 10-11-05 00:45

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Ifølge andre kilder valgte man på skibet bare at lægge kursen om
> og så sejle fra piraterne.

Læste dem godt, men jeg focuserede på "lydvåbnet".

Spang

Fra : Max

Dato : 10-11-05 08:41

Hej Spank

> Læste dem godt, men jeg focuserede på "lydvåbnet".

Jeg har lidt svært ved at forestille mig bevæbnede luxuslinere,
hvem vil tage ansvaret for at gå i kamp med sådan en.

Mvh Max

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-11-05 20:36

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Læste dem godt, men jeg focuserede på "lydvåbnet".

Har lige opdaget at min svigermor var med på omtalte cruise. Hun ringede
hjem og var meget hæs.

Det kunne være en meget passende forklaring på det frygtingydende lydvåben.

HEHE..

Fra : Max

Dato : 14-11-05 08:27

Hej Søren

> Har lige opdaget at min svigermor var med på omtalte cruise. Hun ringede
> hjem og var meget hæs.
>
> Det kunne være en meget passende forklaring på det frygtingydende
lydvåben.

Tror det mere er forklaringen på piratangrebet :)

Mvh Max

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-05 10:38

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Søren

> lydvåben.
>
> Tror det mere er forklaringen på piratangrebet :)

Delfiner dræber fisk med ultralyd.
USA har sikkert mange fine nonlethal weapons, som vi ikke får detaljer
at vide om, som bruger særlig lyd
Måske sådant har været afprøvet mod pirater

Skønt hvis der er fysikviden så var bodegagodtkøbssnak her bliver
andet end smalltalk

Fra : Peter Weis

Dato : 14-11-05 17:57

Bo Warming wrote:

> Delfiner dræber fisk med ultralyd.
> USA har sikkert mange fine nonlethal weapons, som vi ikke får detaljer
> at vide om, som bruger særlig lyd
> Måske sådant har været afprøvet mod pirater

Luft er et rigtigt dårligt medium til overførsel af lydenergi, så
lydvåben til brug i atmosfæren er ikke særligt sandsynlige.
Dårlig musik er nok det værste lydvåben man kan bruge i fri luft.

Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-05 23:27

Spangkuk skrev:

> Iøvrigt overrasker det mig, at en luksusliner har denne slags
> "våben" installeret og klar til brug.

> Men det er åbentbart effektivt.

Det tror jeg absolut ikke. Prøv at læse det link du fik:

http://www.forteantimes.com/articles/153_sonicweapons.shtml

Specielt nederst under "Do they work?"

--
Bertel