Bush gambler med sit embede
Fra : Zeki

Dato : 09-11-05 20:23

Forleden vedtog den amerikanske kongress med stemmerne 90-9, at det nu skal
være slut med "cruel, inhumane or degrading treatment of prisoners in the
custody of America's defence department." (direkte ordlyd). Dette er der
bred opbakning omkring. Lige fra soldater i Irak til demokrater og
republikanerne. "Nej til tortur" siger de alle. Stort set.

For Bush vil nu vedlægge veto. "Giv mig ret til at torturere" trygler han

"The veto would be Mr Bush's first use of his most extreme legislative
option. But senators pointed out that a presidential veto can be overturned
by a two-thirds majority in both houses.
For now the amendment's fate depends on negotiations between the Senate and
the lower chamber, the House of Representatives, which is more loyal to the
administration.

But senators said they were confident that most of the language would
survive and that the issue could pose an extremely awkward dilemma for the
president. "
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/10/07/wus207.xml

Nemlig! Et dillemma. Vender Repræsentanternes Hus Bush ryggen (de nægtede
for nyligt at blåstemple udviklingen af de atomare 'bunker busters'), så ser
det for alvor sort ud for præsident Bush. For så er hans støtter og
allierede stort set skrumpet ind til en håndfuld neokonservative som i
forvejen ikke høster megen sympati i befolkningen.
Republikanere og de kristne evangelister i landet tager, med god grund (pga
de mange skandaler), i stigende grad nemlig afstand fra ham.

Utroligt han tør gamble med sit embede på den måde. Han må godt nok være
glad for brug af tortur!

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-11-05 20:42

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message

> [...]
> (pga
> de mange skandaler), i stigende grad nemlig afstand fra ham.

Jeg troede du mente USA faktisk i praksis var fascistisk? så kan præsidenten
vel være ligeglad med hvad Kongressen beslutter?

Fra : Allan Riise

Dato : 09-11-05 20:49

Knud Larsen wrote:
> "Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message

> Jeg troede du mente USA faktisk i praksis var fascistisk? så kan
> præsidenten vel være ligeglad med hvad Kongressen beslutter?

Jeg mener jo at Bush har fået får megen magt, da han jo p.t. kan føre krig
uden at gå til kamrerne.
Derudover, så er det jo en del af starten til et facistisk styre, at
"Generalen"/"Præsidenten" tilraner sig mere og mere magt, på bekostning af
de folkevalgte.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Zeki

Dato : 10-11-05 01:08

> Jeg troede du mente USA faktisk i praksis var fascistisk?

Hvor skriver jeg det?

Du overfortolker.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-11-05 09:43

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor skriver jeg det?
>
> Du overfortolker.

Var det ikke meget tæt på, - eller husker jeg helt forkert?

Bemærk iøvrigt hvordan fagforeningerne slår guvernør Arnold S. i
Californien, - næsten fascistisk? tilbage til skrivebordet!

Fra : Zeki

Dato : 10-11-05 16:34

> Var det ikke meget tæt på, - eller husker jeg helt forkert?

Du husker det som du ønsker at huske. Men det er forkert.
Jeg har nemlig aldrig kaldt USA for et fascistisk land.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-11-05 23:14

> Du husker det som du ønsker at huske. Men det er forkert.
> Jeg har nemlig aldrig kaldt USA for et fascistisk land.

Nej, men de nærmede sig med stormskridt?

Jeg ønsker bestemt ikke at huske, når folk kalder USA nærmest fascistisk,
det er jo som når en uuddannet amerikaner kalder de nordiske lande
"kommunistiske".