SpyAxe
Fra : P.O.Nielsen

Dato : 09-11-05 13:00

Jeg har fået et eller andet "dyr", der hele tiden dukker op med en
advarsel
om "Your computer is infected. It is recommended to use special
antispyware
tools to prevent data loss. Windows will now install the most up-to-date
antispyware for you. Clk here to protect your computer from spyware".
Dyrets
navn er "SpyAxe". Jeg har kørt AVG og antispareware program, som ikke
finder
nogen problemer.
Hilsen Povl Nielsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 09-11-05 16:13

"P.O.Nielsen" <p.o.nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået et eller andet "dyr",

Generelt er det uklogt at eksekveres nogetsomhelst, hvis resultatet ikke
kendes forlods og hvor afsenderen og formålet ikke er 100% sikkert - og
ønskeligt.

Hvordan du kommer af med det er en anden sag, men den er antagelig lagt i
registreringsdatabasen så den starter når computeren tændes - det skal man
lige øve sig på at fjerne manuelt.

Den kunne også ligge i "Start" (Start/Programmer/Start)
- i så fald kan stoppes med: Kør... Åben: msconfig

Håber det bedste ...
Spørg evt. i dk.edb.sikkerhed eller dk.edb.sikkerhed.virus

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 09-11-05 16:30

P.O.Nielsen wrote:
> Jeg har fået et eller andet "dyr", der hele tiden dukker op med en
> advarsel
> om "Your computer is infected. It is recommended to use special
> antispyware

Må jeg anbefale du abonnerer på dk.edb.sikkerhed.virus. Der kan man
retlede dig
Nå, - men, hvis du ikke har noget snavs på din pc, så kan det jo være at
det er selve 'dyret' der ønsker adgang. Iøvrigt tror jeg ikke Microsoft
staver forkert eller udelader bogstaver )
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 09-11-05 17:56

Lyder ikke rigtigt godt..........

Prøv og gå ind på www.spywarefri.dk under onlineværktøjer og brug de
tilbud
der er. "Pandaactivescan" er bare godt! og ikke mindst gratis!
Også X-Block onlinescanner er god at bruge.
Bruger selv begge værktøjer ca. 2 gange om ugen.

Med venlig hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : Steven

Dato : 10-11-05 22:14

Hvis du bruger eks. Windows XP, skal du lige huske at gå off-line inden du
kører dit antivirusprogram. Bruger du Zone-Alarm skal det også lukkes ned!

Men inden (!) skal du altså lige huske, at slå systemgendannelse fra! Ellers
får du IKKE has på det hele!

Når du så har lavet din virusscanning og fjernet hvad der måtte være, slår
du systemgendannelsen til igen!

M.v.h.

Steven