Så I Qato i USA forleden?
Fra : BettinaP

Dato : 09-11-05 13:05

Ja undskyld hvis jeg har overset tråden, men jeg undrer mig over at her ikke
er skrevet om udsendelsen forleden, hvor Qato og ejer er en tur i ...Los
Angeles var det vist, for at lære noget om politihundetræning i USA.

Det var en spændende, men også i mine øjne lidt sørgelig udsendelse.

Amerikanerne fik deres politihunde (Malinois) "færdigtrænet" som 2-3 årige,
og skulle så bruge en del tid på at lære hunden at kende, inden de kunne
begynde at bruge den til noget.

Til gengæld var den så kun trænet til at bide..og ikke andet.
Så i stedet for, som vi træner herhjemme, at kommandere hunden til at stoppe
manden ved at sætte sig ned og give hals...så farede hunden direkte i benet
på gerningsmanden.

Jeg siger ikke der er noget galt i det, for som de også sagde i udsendelsen,
så stopper gerningsmænd ikke under nogen omstændigheder i californien (noget
med 3 domme- så er det fængsel for livstid, så er man nok mere motiveret for
at stikke af)

Men det var nu aligvel skræmmende at se , hvor uvidende de her betjente var
om, hvad en hund egentlig kan trænes op til.

På et tidspunkt demonstrerer Laust Qatos rondering...og sender ham ind i et
hus for at finde Laust´s 10årige søn. Betjentene var dybt rystede over, at
han turde lade sin søn være figurant.
Qato satte sig jo bare ned og gav hals, da han fandt knægten.

Så viste de, at Qato skulle demonstrere på træningsbanen, men en af
amerikanerne som figurant.
Da han var færdig og havde afklædt sig bideærmet, turde betjenten ikke nærme
sig Qato uden figurant tøj på. Man så ham kravle hen over et 3 meter højt
hegn for at kunne gå en anden vej end forbi Qato, for ikke at blive
angrebet af den her farlige politihund.

Det jeg så ikke forstår er, hvordan de kan have disse hunde gående i
hjemmene, hvis de stoler så lidt på, at de ikke vil fare i benet på en der
kommer løbende mod dem eller væk fra dem ?

Man må da håbe nogen derovre blev bare lidt klogere på, hvor lille en del af
hundenes potentiale de egentlig udnytter, men det lød ikke som om de havde
tænkt sig at lave om på det overhovedet.

Anyway..synes det var en interessant udsendelse, der da bør kunne give lidt
diskussion herinde

BettinaP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-05 13:24

BettinaP wrote:
> [...]
> Angeles var det vist, for at lære noget om politihundetræning i USA.
>
> Det var en spændende, men også i mine øjne lidt sørgelig udsendelse.

Det ligger på båndet, skal nok se det i aften.

> Amerikanerne fik deres politihunde (Malinois) "færdigtrænet" som 2-3 årige,
> og skulle så bruge en del tid på at lære hunden at kende, inden de kunne
> begynde at bruge den til noget.

Ja det forstår jeg heller ikke.

> [...]
> manden ved at sætte sig ned og give hals...så farede hunden direkte i benet

Nu er deres gerningsmænd jo også en del mere rå end de er her i DK.

> [...]

> sig Qato uden figurant tøj på. Man så ham kravle hen over et 3 meter højt
> hegn for at kunne gå en anden vej end forbi Qato, for ikke at blive

LOL

> [...]
> tænkt sig at lave om på det overhovedet.
>
> Anyway..synes det var en interessant udsendelse, der da bør kunne give lidt

Jeg skal nok komme med det jeg kan når jeg har fået set udsendelsen.

--

Christian

Fra : H.M.

Dato : 09-11-05 15:29

Hej Bettina
jeg syntes også det var en rigtig udsendelse, og jeg syntes at Laust virker
som en rigtig god hundefører så derfor nød jeg det rigtigt, har selv schæfer
og har trænet PH.

hilsen
hanne

Fra : pbk1972

Dato : 09-11-05 20:53

"BettinaP" skrev d. 09-11-05 13:05 dette indlæg :
> [...]
> tænkt sig at lave om på det overhovedet.
>
> Anyway..synes det var en interessant udsendelse, der da bør kunne give

Hej Bettina.Jo jeg så også Station 2 i Mandags.Det var osse min første
tanke, hvordan tør de have sådan en hund hjemme med børn & hvad ved jeg?
Men det er nok som de Danske Politihunde,er man hjemme har man fri,og i
patrulje-vognen er man på arbejde.Det er da godt at vores hunde i
Danmark,kan bruges til meget & de selv kan tænke når de kommer ud til en
person.Har personen brug for hjælp,skal personen stoppes eller stopper
han/hun selv,det ved hunden når den er kommet frem.
Hilsen Pbk1972

http://www.kandu.dk/

Fra : jopa

Dato : 09-11-05 21:28

pbk1972 skriblede bla:

>Det var osse min første
> tanke, hvordan tør de have sådan en hund hjemme med børn & hvad ved
> jeg?

Hunden ved da pr automatik hvornår den er på arbejde
Har da selv haft tjenestehund og den er da som alle andre familiehunde når
den er hjemme
En cirkushund triller vel heller ikke rundt og laver kunstner med mindre den
får besked på det

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pbk1972

Dato : 09-11-05 21:50

"jopa" skrev d. 09-11-05 21:28 dette indlæg :
> [...]
når
> den er hjemme
> En cirkushund triller vel heller ikke rundt og laver kunstner med

Hej John.Jeg skrev også at når den er hjemme har man fri,og i
patrulje-vognen er man på arbejde.
Hilsen Pbk1972.

http://www.kandu.dk/

Fra : jopa

Dato : 09-11-05 22:05

pbk1972 skriblede bla:

> Hej John.Jeg skrev også at når den er hjemme har man fri,og i
> patrulje-vognen er man på arbejde.
> Hilsen Pbk1972.

Ja du har ret jeg læste dit indlæg som fanden læser biblen sorry

Kan da også huske i gamle dage når man gik til hundetræning var det da også
en anden hund på pladsen.
Det samme gælder vel jægere og deres hunde

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pbk1972

Dato : 09-11-05 22:14

"jopa" skrev d. 09-11-05 22:05 dette indlæg :
> [...]
også
> en anden hund på pladsen.
> Det samme gælder vel jægere og deres hunde

Hej John vi er jo kun mennesker så alle kan læse lidt for hurtigt en
gang imellem.
Hygge fra Pbk1972

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren LH

Dato : 09-11-05 22:21

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> også en anden hund på pladsen.
> Det samme gælder vel jægere og deres hunde

Og jeg føler min hund er den samme når jeg er til træning og når jeg er
hjemme. Og det havde jeg egentlig indtryk af at Qato også var. Men jeg kunne
tænke mig at når Qato sidder i hundevognen med udrykning på er han noget
oppe i stress......

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 09-11-05 22:38

Søren LH skriblede bla:

> [...]
> er hjemme. Og det havde jeg egentlig indtryk af at Qato også var. Men
> jeg kunne tænke mig at når Qato sidder i hundevognen med udrykning på

Ja da adrenalinet pumper. Den skal da til at lave noget den holder af

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk