Tabellen fortsætter når jeg skriver
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 09-11-05 12:50

Fik løst mit problem ang. optimering og det ser fint nok ud nu,
måtte dog starte forfra så er kommet på et nyt problem.

Skriver jeg noget tekst i mit hovedfelt så rykker det hele sig.
Er det ikke muligt at den laver "enter" af sig selv eller på en
måde låser tabellen så den ikke rykker sig ..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-11-05 13:36

Morten Jørgensen wrote:
> [...]
> Er det ikke muligt at den laver "enter" af sig selv eller på en
> måde låser tabellen så den ikke rykker sig ..

Da du ikke har givet noget link må jeg gætte - på at du mangler at sætte
en width på din tabel.

Mikkel

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 09-11-05 14:25

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Da du ikke har givet noget link må jeg gætte - på at du mangler at sætte
> en width på din tabel.
>
> Mikkel

Her er et link http://www.prolab-design.dk/testing/ men kan ikke se hvor
det er jeg mangler en width .. Synes den er der hvor den skal være.

Fra : Tine Gade

Dato : 09-11-05 13:41

> Skriver jeg noget tekst i mit hovedfelt så rykker det hele sig.
> Er det ikke muligt at den laver "enter" af sig selv eller på en
> måde låser tabellen så den ikke rykker sig ..

Det burde kunne løses ved at sætte en width="bredde" ind i din

Tine

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-05 18:03

Tine Gade skrev:

> Det burde kunne løses ved at sætte en width="bredde"
> ind i din <td>.

Det hjælper ikke på problemet. Tabelcellen vil altid blive
bredere hvis der kommer mere indhold i den end der er
plads til. Desuden bør bredden sættes i css - eksempel:

..b400{
width:400px;
}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-11-05 18:17

Allan Vebel wrote:

> Det hjælper ikke på problemet. Tabelcellen vil altid blive
> bredere hvis der kommer mere indhold i den end der er
> plads til.

øh? Det er ikke rigtigt. Teksten ombrydes til næste linje.

Mikkel

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-05 20:25

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> øh? Det er ikke rigtigt. Teksten ombrydes til næste linje.

Man kan have så langt et ord at det ikke kan være inden
for den bredde der er sat af til det - eller et billede.

Der er ikke noget at gøre ved det, andet end at klippe i
teksten eller billedet - eller lade tabelcellen (eller andre
elementer) blive bredere så der er plads til indholdet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-11-05 20:27

Allan Vebel wrote:

> [...]
> teksten eller billedet - eller lade tabelcellen (eller andre
> elementer) blive bredere så der er plads til indholdet.

Nu spurgte Morten netop om hvordan han få tekstombrydning, så jeg går ud
fra at problemet ikke var et meget langt ord.

Mikkel

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-05 20:55

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> Nu spurgte Morten netop om hvordan han få
> tekstombrydning, så jeg går ud fra at problemet
> ikke var et meget langt ord.

Det er ikke nemt at se det op hans eksempel, men
henter jeg siden hjem og prøver at skrive noget i det
store hvide felt midt på siden, får jeg en fin ombrydning
af teksten.

http://www.prolab-design.dk/test/

Derfor gik jeg ud fra at det var et af de smallere grå
felter, hvor Morten havde et for langt ord eller et for
bredt billede, for også her bliver teksten ombrudt når man
skriver.

Det er altså ikke et spørgsmål *om* hvordan han få
tekstombrydning, for det har han allerede - mit svar gik
mere ud på *hvorfor* tabelcellen bliver bredere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk