pingvin afførring
Fra : Filip

Dato : 07-11-05 13:40

Hej ng

Der blev uddelt en usedvanlig pris til en person som havde lavet en rapport
om hvor langt en pengvin kan affyrre sit afførring. Det er vist op til 40cm,
som er usedvanligt langt. Jeg kan ikke huske hvilken pris, eller hvem der
fik den, men er der nogen som kan give et link til en side om det?

Jeg har søgt op google, men det er ikke lige til at præsicere med ord så man
kan finde siden.

Filip

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-11-05 13:46

Filip skrev:

> Der blev uddelt en usedvanlig pris til en person som havde lavet
> en rapport om hvor langt en pengvin kan affyrre sit afførring.

Prøv at søge på "Pressures Produced When Penguins Pooh - Calculations
on Avian Defecation", så får du helt sikkert nogle hits.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-05 16:15

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message

> Prøv at søge på "Pressures Produced When Penguins Pooh -
> Calculations
> on Avian Defecation", så får du helt sikkert nogle hits.

Flodheste svinger halen "som en helikopterpropel" mens de lorter og
får spredt så stort territorie duftmarkeres

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-11-05 20:14

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev

> [...]
> som er usedvanligt langt. Jeg kan ikke huske hvilken pris, eller hvem der
> fik den, men er der nogen som kan give et link til en side om det?

The Ig Nobel Prize

http://www.improbable.com/ig/ig-pastwinners.html

Bemærk i øvrigt at mander der går og fejer parpirflyvere op, faktisk har
vundet en rigtig Nobelpris!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-11-05 21:25

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev >

>...affyrre sit afførring. Det er vist op til 40cm,
> som er usedvanligt langt.

Det er da ingenting. En ko der nyser kan komme op på flere meter, hvis
konsistensen er over i det tynde.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen