Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Digicam med trådløs fjernudløser
Fra : Erik W.

Dato : 07-11-05 15:01

Her i weekenden blev jeg spurgt af formanden i DasK - DAnsk
Svæveflyvehistorisk Klub om jeg kendte et kompakt digicam i prisklassen
1500-2000 kroner som kan bruges til at montere i vingen på en åben 2-sædet
svæveflyver så passagerer kan få et billede med hjem fra flyveturen. Det
skal have fjernudløser (helst trådløs og det skal kunne være tændt i langt
tid af gangen - uden at gå i sparemode.
Jeg blev ham svar skyldig, det kan være der er nogen af jer der er faldet
over et kamera, som kan det beskrevne?

På forhånd tak og mvh. Erik Wildau Nielsen

NB! Da indkøbsgruppen stadig er ny og ubefolket har jeg tilladt mig at
X-poste med X-fut til news:dk.fritid.foto.indkoeb Det betyder at svar på
dette indlæg fra dk.fritid.foto vil ende i indkøbsgruppen.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 07-11-05 15:12

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg blev ham svar skyldig, det kan være der er nogen af jer der er faldet
> over et kamera, som kan det beskrevne?

Mit Olympus Mju-300 har trådløs fjernbetjening.
Det er lille og kompakt, og prismæssigt lå det omkring den pris du nævner.

Kameraet går godt nok i sparemode efter et minut eller to, men jeg mener at
funktionen kan slåes fra, men ved det ikke med sikkerhed!

Bliver nødt til at override din FUT, da jeg ikke har d.f.f.indkoeb

Mvh John

Fra : Erik W.

Dato : 07-11-05 16:42

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Kameraet går godt nok i sparemode efter et minut eller to, men jeg mener
at
> funktionen kan slåes fra, men ved det ikke med sikkerhed!

kan jeg få dig til at tjekke det?

> Bliver nødt til at override din FUT, da jeg ikke har d.f.f.indkoeb

Okay der må blive en overgangsfase, hvor man måske må x-poste mellem de to
grupper.

Mvh Erik

Fra : -=JF=- arb

Dato : 09-11-05 15:17

> at funktionen kan slåes fra, men ved det ikke med sikkerhed!
>>
> kan jeg få dig til at tjekke det?

Jeg har tilsyneladende lagt manualen på loftet, så det kommer til at knibe -
men mon ikke nogen her i gruppen kan svare?

Mvh John

Fra : Erik W.

Dato : 09-11-05 22:23

"-=JF=- arb" skrev i news:wxncf.73795$Fe7.251485@news000.worldonline.dk...

> Jeg har tilsyneladende lagt manualen på loftet, så det kommer til at
knibe -
> men mon ikke nogen her i gruppen kan svare?

Nu findes der jo manualer på nettet og jeg har lige høvlet advanced manuals
igennem for Oplympus Mju 410 & 600 begge kameraer som ville være mægtigt
velegnede til montage i en flyvinge da de er fugt og kondens resistente og
har trådløs fjernbetjening. Mju serien går ganske rigtigt i sleep mode efter
3 minutter og det kan IKKE slås fra eller ændres.

Man kan vel egentlig godt forstå at softwaredesignerne fravælger at bruge
ressourcer på at lave sådan en latterlig feature, at slå kunne slå sleepmode
fra. At folk får problemr med at bruge kameraet fordi man ikke kan regne
med, at det er klart til brug, det er en betydningsløs detalje.
Så er det meget vigtigere at få lavet sådan at man kan lave sin eget logo,
som vises på skærmen når kameraet tændes, det er meget vigtigere. Grrrrr.'

Mvh Erik

Fra : -=JF=- arb

Dato : 10-11-05 12:11

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> har trådløs fjernbetjening. Mju serien går ganske rigtigt i sleep mode
> efter
> 3 minutter og det kan IKKE slås fra eller ændres.

Jeg kan prøve at sætte det i sleep-mode, og se om det vågner når man
aktiverer fjernbetjeningen... Jeg vender tilbage når jeg får prøvet det i
aften.

Mvh John

Fra : Erik W.

Dato : 10-11-05 21:48

> Jeg kan prøve at sætte det i sleep-mode, og se om det vågner når man
> aktiverer fjernbetjeningen... Jeg vender tilbage når jeg får prøvet det i
> aften.

Det må du meget gerne. Tak for det.

Mvh Erik

Fra : -=JF=- arb

Dato : 16-11-05 09:08

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det må du meget gerne. Tak for det.

Det er så prøvet.

Kameraet er markant længere om at gå i dvale når man har stillet det til at
modtage fra den trådløse fjernbetjening, et slag på tasken: omkring 5 min. -
men det går i dvale, og kan ikke vækkes af fjernbetjeningen...

Mvh John