Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Første test i billigt hjemmestudio (aka me~
Fra : Per

Dato : 07-11-05 09:00

Jeg har lavet mit første testskud i mit hjemmestudio. Jeg vil påstå, at et
studio setup ikke kan laves ret meget billigere. Her er hvad jeg har brugt:

3x kraftige lavenergi pærer fra Jem & Fix (20-23Watt) - ca. 60kr pr. stk.
En rulle sort stof fra Jysk til 100kr for 5m (jeg kunne godt have nøjes med
mindre.
Nogle gamle lamper jeg havde liggende.

Derudover er brugt en Canon Speedlite 420EX med omnibouncer, som jeg havde i
forvejen.

Objektivet er 50mm f/1.8

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=195114

Fra : ms

Dato : 07-11-05 09:22

> Derudover er brugt en Canon Speedlite 420EX med omnibouncer, som jeg havde
> i forvejen.
>
> Objektivet er 50mm f/1.8

Kanon Hvad er afstanden fra personen til baggrunden?

Er en sort velour du har brugt som baggrund?

/Max

Fra : Per

Dato : 07-11-05 22:16

"ms" <maxses_Snot_@hotmail.com> wrote in message

> Kanon Hvad er afstanden fra personen til baggrunden?
>
> Er en sort velour du har brugt som baggrund?
>
> /Max

ja

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 07-11-05 10:26

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lavet mit første testskud i mit hjemmestudio.

Hvordan ser det ud hvis du ikke bruger el-pærerne?

Lyset på modellen ser ud som det er taget med indirekte blitz med
omnibouncer.
Bounceren vil give et meget diffust lys, helt uden skygger, specielt i et
lille lyst rum. og en 100W pære overdøves let af blitzen. har du brugt
flashmåler til at måle forskellen på fast- og blitzlys?

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-11-05 16:17

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> [...]
> Nogle gamle lamper jeg havde liggende.
>
> Derudover er brugt en Canon Speedlite 420EX med omnibouncer, som jeg havde

Jeg tror ikke du får så meget ud af dine lamper som du tror. Dette kan godt
laves med en enkelt blitz, hvorfor mange pressefotografer også gør det En
bouncer på blitzen, blitzen rettet mod loftet og sørg for at have hvide
vægge tæt på, så kan man opnå samme resultat. Du skal op i det der ligner
500W halogen lys for at de kan bruges godt sammen med blitzen.

Mvh
Simon

Fra : Per

Dato : 07-11-05 22:18

> [...]
> der ligner 500W halogen lys for at de kan bruges godt sammen med blitzen.

Ok, det kan da godt være du har ret. Næste gang prøver jeg at tage nogle
billeder med og uden den faste belysning.