Er det rigtigt
Fra : Jan Holm

Dato : 10-06-01 12:22

her er lige en model, er den rigtig

Jeg køber en nokia 3310 til 500,- kr
Binder mig i 6 mdr til eks abonoment 30 kr pr måned 180,- kr
opsiger abonoment efter 6 mdr
Pris 680,- kr

Fjerne simlocken med det samme og kører videre på mit nuværende selskab ?

Det er urent trav, men er det muligt ?

TIA
Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 12:29

Jan Holm skrev:

>her er lige en model, er den rigtig
>
>Jeg køber en nokia 3310 til 500,- kr
>Binder mig i 6 mdr til eks abonoment 30 kr pr måned 180,- kr
>opsiger abonoment efter 6 mdr
>Pris 680,- kr

Yes. Jeg har netop købt en 3310 til 499,- med ½ års abonnement af 25,-
pr. måned.

>Fjerne simlocken med det samme og kører videre på mit nuværende selskab ?

Ja.

>Det er urent trav, men er det muligt ?

Ja.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Manhatten

Dato : 10-06-01 12:32

"Jan Holm" <audio@parkholm.dk> wrote in
<3b2358bd$0$19058$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Fjerne simlocken med det samme og kører videre på mit nuværende
> selskab ?
>
> Det er urent trav, men er det muligt ?

Hvorfor er det urent trav? Det er såvel lovligt som muligt.

/Manhatten

Fra : Jan Holm

Dato : 10-06-01 12:45

> Hvorfor er det urent trav? Det er såvel lovligt som muligt.
> /Manhatten

Ja hvis man kobler hjernen fra når man laver dette trick, er der jo ingen
problemer.
Men et alm. menneske ved jo godt hvad der foregår. Det er på en eller anden
måde
en smule umoralsk I mange år har vi været meget glade for de tilskud vi har
fået til
telefonerne og nu siger vi til selskaberne. Det er i selv ude om, i er for
dumme.

Der er så meget der er både lovligt og muligt, men vores lovgivning er vel
også baseret
på at danskere har en smule moral.

Ikke fordi jeg skal være moralens vogter, hey jeg gør det sku også mens det
er muligt.
Det med tilskud til mobilos er nok snart historie, så om jeg er med til at
lukke ordningen
eller min nabo er............

Mvh
Jan

Fra : Manhatten

Dato : 10-06-01 12:51

<9fvmjn$1lj$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>vi har fået til
>telefonerne og nu siger vi til selskaberne. Det er i selv ude om, i er

Det er jo så et spørgsmål om holdning. Teleselskaberne ved jo også godt det
foregår og alligevel har de ikke stoppet tilskudene. Så det må vel stadig
være en indtægt for dem på denne facon.

At man bruger reglerne er da ikke umoralsk.

[snip]

/Manhatten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 12:55

Manhatten skrev:

>Det er jo så et spørgsmål om holdning. Teleselskaberne ved jo også godt det
>foregår og alligevel har de ikke stoppet tilskudene. Så det må vel stadig
>være en indtægt for dem på denne facon.

Udbredelsen af unlocking er ikke så stor endnu, så selskaberne skal
nok stadig tjene penge på det. Men jeg tror der bliver regnet og talt
i de forskellige selskaber for tiden - for pludselig vil det være så
udbredt, at det ikke kan betale sig.

>At man bruger reglerne er da ikke umoralsk.

Hvad er det for nogle regler der bliver brudt?

På min kasse med min nye 3310 (købt med Sonofon-abonnement, jeg bruger
Telmore nu) står der "Mobiltelefoner er forsynet med SIM lock, hvilket
betyder, at den kun kan bruges sammen med et Sonofon abonnement". Der
står ikke noget om MÅ, men at den 'kun kan' - hvilket jo ikke er helt
sandt.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Manhatten

Dato : 10-06-01 13:03

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in
<qrn6its4cmr5c2ecd2t2n0daiujg4j801v@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>nok stadig tjene penge på det. Men jeg tror der bliver regnet og talt
>i de forskellige selskaber for tiden - for pludselig vil det være så

Muligvis - men derfra og til at det bliver amoralsk. Det er lang vej for
mig at se.

>Hvad er det for nogle regler der bliver brudt?

Der er ingen regler der er brudt. Skrev bruger og ikke brudt.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 13:08

Manhatten skrev:

>Der er ingen regler der er brudt. Skrev bruger og ikke brudt.

Whops :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 12:52

Jan Holm skrev:

>Det med tilskud til mobilos er nok snart historie

Det er ikke sikkert - der er nogle telefoner der har fået ordentlig
beskyttelse mod det. F.eks. Siemens S40 eller er det SL45.

Men det kan da godt være, at selskaberne ikke er smarte nok til at
lave ordentlig beskyttelse.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jane & Otto

Dato : 12-06-01 21:32

> Der er så meget der er både lovligt og muligt, men vores lovgivning er vel
> også baseret
> på at danskere har en smule moral.

?

Hvis danskere havde moral, var der ikke brug for lovgivning...

At et selskab vælger at give større tilskud end de er sikre på at få hjem,
er deres eget valg. Størstedelen af kunderne kommer alligevel til at bruge
det abonnement, når nu de har det. Derfor er det absolut ikke amoralsk, at
du tilfældigvis ikke bruger abonnementet så meget. Fru Zetterström skal nok
få mad på bordet alligevel...

Det er vel heller ikke amoralsk at købe mælk på tilbud, bare fordi butikken
tjener mindre?

Mvh. otto