css, indhold i td's
Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-11-05 10:11

Hej gruppe.

Jeg har lavet følgende script, til at vælge et udsnit af et billede og gemme
det:

http://partyworm.dk/index.php?show=user_makeprofilefrompic&picture=galleri/49802.jpg

Stadigvæk er der noget der irritere mig. For det første kan man markere de
"mellemrum" jeg har brugt ved de 9 td'ere der udgør trækfelterne af
markeringsfeltet.

Hvordan kan jeg gøre det muligt at vise alle 9 td'ere, uden noget indhold i
dem? Mener at jeg engang faldt over noget lignende i CSS.

Scriptet er lavet i en kombination mellem PHP/JavaScript/CSS/HTML. Det
understøttes af både Firefox og IE (lige dem som jeg har testet med). Er sku
næsten stolt over det :)

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-05 10:39

Kasper Johansen skrev:

> Stadigvæk er der noget der irritere mig. For det første kan
> man markere de "mellemrum" jeg har brugt ved de 9 td'ere der
> udgør trækfelterne af markeringsfeltet.

Jeg kan ikke lige se hvad du mener. Hvad skal man gøre for at
markere mellemrummene - og hvordan ser det ud når de er markeret?
Er problemet der både i IE og Firefox?

> Scriptet er lavet i en kombination mellem
> PHP/JavaScript/CSS/HTML. Det understøttes af både Firefox og
> IE (lige dem som jeg har testet med). Er sku næsten stolt over
> det :)

Det ser da også flot ud. Det virker dog kun delvist i Opera - den
orange firkant er ikke gennemsigtig, men den kan stadig flyttes og
skaleres, og udsnittet bliver vist fint nok.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-05 13:03

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Jeg kan ikke lige se hvad du mener. Hvad skal man gøre for at
> markere mellemrummene

Det er svært manuelt, men du kan prøve med Ctrl-A, så kan du se
de markerede striber.

>og hvordan ser det ud når de er markeret?

Blå streger (i min Opera).

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-05 13:30

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er svært manuelt, men du kan prøve med Ctrl-A, så kan du se
> de markerede striber.

Ah - nu er jeg med.

Umiddelbart synes jeg ikke det er noget der forstyrrer visningen.

Jeg har eksperimenteret med DOM Inspector i Firefox - og sat
bredder og højder ned fra 10 til 1 px på de ni celler - det får
markeringen til at blive usynlig (i hvert fald meget mindre
markant). Man kan stadig skalere og flytte boksen uden problemer -
men jeg har dog ikke testet om det også virker i IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen