Iframe og hvid kant jeg ikke kan få væk
Fra : Kristian

Dato : 07-11-05 15:52

Jeg har et problem med en lille hvid kant som jeg ikke ved hvor
kommer fra, den befinder sig i bunden af hjemmesiden og den
venste side af hjemmesiden
http://regulatorz.dk.linux4.unoeuro.com/

I mit iframe vil jeg have scrolling på men kun lodret og ikke
vandret, jeg ved godt dette ikke er muligt at programere men kun
at lave siden i iframet mindre, dette har jeg prøve flere gang
uden held. den vandrette scrol er der statig :(

Håber nogle kan hjælpe mig

Vhs Kristian Ladefoged

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-11-05 17:52

Kristian wrote:
> [...]
> at lave siden i iframet mindre, dette har jeg prøve flere gang
> uden held. den vandrette scrol er der statig :(

Hvorfor vil ha' alt det kludder med tabeller og iframes? Det
er altså temmelig gammeldags.

Hvis der er hvide kanter er det sandsynligvis fordi du ikke
har sat margin og padding på html og body elementerne til 0:

html, body {margin:0;padding:0;}

Bør være din første regel i dit stylesheet.

Der er også en mængde attributer, der ikke er standard, i
dine filer.

Et besøg på validator.w3.org kan anbefales.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Kristian

Dato : 07-11-05 19:24

tak, men hvad fårslår du så istedet for iframe ?

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-11-05 20:46

--
Benny Nissen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-11-05 21:01

Kristian wrote:
> tak, men hvad fårslår du så istedet for iframe ?
>
> Vhs kristian ladefoged

Se for eksempel:
http://www.webdesign101.dk/xhtml/css/csslayout/
eller en af de manghde udmærkede artikler du kan finde på
html-faq.dk

Du ku' osse låne/købe min bog "Webdesign - illustreret håndbog"

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk