Sjov FF opførsel
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 06-11-05 23:08

Hej.

Jeg har lige opdaget, at FF er mere tolerant over for britisk engelsk
stavemåde end IE er:

Jeg havde en div med en kant "border: 1px solid grey;" - FF viste den
fint, men IE viste ingen kant. "border: 1px solid gray;", derimod, giver
kant i begge browsere.

Det undrer mig lidt, at det er FF der bryder standarden og accepterer
ikke-valid kode, og jeg syntes lige jeg ville nævne det.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-05 23:31

Mikkel Z. Herold wrote:
> Det undrer mig lidt, at det er FF der bryder standarden og accepterer
> ikke-valid kode, og jeg syntes lige jeg ville nævne det.

Nej, det gør den sådan set ikke, men det er rigtigt grey ikke er med i
de 17 farve-navne man umiddelbart falder over i standarden.

Nu ved jeg godt selve siden henvender sig til SVG, men denne liste kan
man ifølge standarden også godt implementere:
http://www.w3.org/TR/SVG/types.html#ColorKeywords

Microsoft har også en liste over disse farver:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwebgen/html/X11_names.asp
men som du kan se er grey ikke med der.

--
http://www.skovenborg.frac.dk