2 punktummer efter link i hover.
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-11-05 17:30

Hej
Jeg vil gerne ha' lavet det sådan at på nogle af mine links skal
der komme 2 punktummer efter når man kører musen over.
På nuværende tidspunkt ser det sådan ud:

php fil:

<a class="menu" href="index1.html"> Home </a>

css fil:

a.menu:hover {
background: none;
border: none;
border-bottom: 4px solid #c02d2d;
padding: 0px 5px 0px 0px;
margin: 0px 43px 0px 0px;
font-size: 13px;
color: black;
}

.. Så er mit problem så, hvad skal man lave om på før, man kan få
.. på ? Jeg kunne lave det med et billede, men vil helst ikke, da
alle links ikke har lige lange navne. Så kommer .. til at stå
midt inde i de lange links. Og det er jo ikke det jeg er ude
efter.
Men hvis nogen kan lave det sådan de kommer efter sidste bogstav
på linket er jeg også åben for muligheder.

Håber I forstår og nogle kan hjælpe..

Mvh Jesper Poulsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-11-05 18:08

Jesper Poulsen wrote:
> Hej
> Jeg vil gerne ha' lavet det sådan at på nogle af mine links skal
> der komme 2 punktummer efter når man kører musen over.

Det lyder som en variant af Eric Meyer's pure css popups, som du har
brug for:
http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/popups/demo.html

html:

css fil:

a.menu span {
display: none;
}
a.menu:hover span {
display: inline;
}

IE er som sædvanlig buggy mht. css, så der skal specielle midler til før
span'en med punktummerne bliver vist.
Jeg har ikke gennemprøvet alle muligheder, men ændring af diverse
background-properties ved a.menu:hover får det ihvertfald til at virke i
IE (og det har du jo allerede lavet ved at sige a..menu: hover
{background:none} i css'en).

Se evt. en test-version her:
http://misc.rel7star.dk/testarea/html/usenet/jp_punktumEfterLink.html

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-11-05 19:36

> Det lyder som en variant af Eric Meyer's pure css popups, som du har
> brug for:
> http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/popups/demo.html

Ja, det var det. Mange tusinde tak.. Det virkede :)