Elefantfisk.
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 10-06-01 11:46

Hejsa.

Er der nogen, som kan give os oplysninger om "elefantfisk"?

Vi har købt 3 af dem, men de 2 døde desværre efter kort tid, selvom den
ældste overlevede uden problemer.

Da de jo er ret dyre, vil vi gerne vide noget mere om dem, inden vi evt.
køber flere.

Mvh.
Kresten H. Pedersen.

Fra : Chokmah

Dato : 10-06-01 19:14

"Kresten Hjelm Pedersen" <khp@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Er der nogen, som kan give os oplysninger om "elefantfisk"?
>
> Vi har købt 3 af dem, men de 2 døde desværre efter kort tid, selvom den
> ældste overlevede uden problemer.

Puhh jeg har haft fisk det meste af tiden siden 1971 og min erfaring er og
dte gælder næsten alle de fisk man køber med hjem - at ofte kan de tåle den
bio kemi der er i ens akvarie og selvfølig selve trans porten som også kan
være hård ved dem.
men hvis de kommer over de første 3-5 uger så plejer jeg at ku have dem til
de af gård ved alderdom
Mvh
Bo

Fra : thomas schreiber

Dato : 10-06-01 19:46

Hej,

De hedder vist noget med gnato-et eller andet pertersi ikk'?
I asien(kan ikke huske helt præcis hvor i østen) hvor de kommer fra bliver
de brugt til at "teste"
vand med, da de er meget ømtålelige overfor forurenet vand.
Tror ikke i man kan opdræte dem i fangenskab. De bliver ca 15-20
alt efter hvor meget man fodre dem, og hvor "godt" akvariet er.
Jo bedre de føler sig tilpas, desto bedre spiser de.

Personligt syntes jeg det er dyrplageri at have dem i fangenskab,
da det så vidt jeg husker er tæt på umuligt at give dem nogle ordentlige
forhold
i et akvarie.

Kan ikke rigtig huske mere. Ellers så søg på www.google.com
Bare lige find deres præcise latinnavn først.

mvh
Thomas Schreiber

Fra : Rune G. Pedersen

Dato : 10-06-01 19:41

"Kresten Hjelm Pedersen" <khp@post.tele.dk> skrev i melding
> Hejsa.
>
> Er der nogen, som kan give os oplysninger om "elefantfisk"?

Gnathonemus petersii.
Temp: 22 - 28 C
Nattaktiv. Må ha mørke gjemmesteder. Er stort sett fredelig, men kan
dominere svakere fisk. Spiser levende for, mygglarver cyclops,dafnier.

Mvh
Rune

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-06-01 21:58

Rune G. Pedersen <runegp@sensewave.com> skrev i en

> "Kresten Hjelm Pedersen" <khp@post.tele.dk> skrev i melding

> Gnathonemus petersii.

Det er meget direkte at give både slægt og art navn, når der nu er
omkring 50 forskellige
fisk i slægten.
Men jeg vil så også sige at der er meget stor chance for at der er den,
da det er den mest almindeligt importeret.

Carsten