Formular
Fra : Kristian

Dato : 05-11-05 23:25

jeg har lavet en prøve formular, http://frip.dk/peacefreks/
men når den skal sende formularen til den valgte mail som jeg har
sat den til, så kommer der diverse vinduer hvor jeg skal skriv
min mail, mit navn adgangskode og sådan noget.
hvordan kan jeg gøre så den ikke gøre dette men bare sender
formularen`?

jeg ved man også kan sende den til en hjemmeside i stedet men
kræver det ikke en database ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-11-05 00:02

Kristian wrote:
> [...]
> sat den til, så kommer der diverse vinduer hvor jeg skal skriv
> min mail, mit navn adgangskode og sådan noget.

Som du har sat din formular op, vil siden sende mailen til brugerens
defaulte mailprogram og det virker upåklageligt.

Hvis du vil have din formular til at sende mailen direkte videre, skal du
bruge noget serverside-scripting: cgi, asp eller php.

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-05 00:19

Erik Ginnerskov skrev:

> Som du har sat din formular op, vil siden sende mailen til
> brugerens defaulte mailprogram og det virker upåklageligt.

- forudsat at brugeren har adgang til at sende mail fra computeren.
Det er ikke nødvendigvis tilfældet på en offentlig computeren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-11-05 00:33

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> - forudsat at brugeren har adgang til at sende mail fra computeren.
> Det er ikke nødvendigvis tilfældet på en offentlig computeren.

Så er der kun serverside-løsningerne tilbage.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kristian

Dato : 06-11-05 12:20

> Hvis du vil have din formular til at sende mailen direkte videre, skal du
> bruge noget serverside-scripting: cgi, asp eller php.
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

jeg har brugt php metoden der står på http://hjemmesideskolen.dk
men vil lige have jer til at se om den er rigtig sat op :)
her er den: http://www.rz.frac.dk/signup.htm

jeg har selv prøvet den men jeg modtager en mail fra den.

Vhs Kristian Ladefoged

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-05 12:40

Kristian skrev:

>http://www.rz.frac.dk/signup.htm
>
>jeg har selv prøvet den men jeg modtager en mail fra den.

frac.dk har spærret for brugen af det.

Kig i deres forum, årsagen er at det er blevet misbrugt til spam.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Kristian

Dato : 06-11-05 13:35

> frac.dk har spærret for brugen af det.

det var træls.
kender i så et andet sted hvor jeg kan, det skal helst være et
gratis hotel eller et hotel der er billigt.

Vhs Kristian Ladefoged

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-05 14:32

Kristian skrev:

>kender i så et andet sted hvor jeg kan, det skal helst være et
>gratis hotel eller et hotel der er billigt.

Prøv at spørg i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Kristian

Dato : 06-11-05 11:40

Tak for hjælpen alle