webside tilmeldt til google ?
Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 19:02

Hej.
Hvor lang tid går der inde google finder min webside som heder
http://www.caroe.net

mvh
Bo Carøe.

Fra : Henny

Dato : 05-11-05 19:28

>"Din egen Håndværker" <altmuligmand*SLET*@caroe.net> skrev i en meddelelse
>Hej.
>Hvor lang tid går der inde google finder min webside som heder
>http://www.caroe.net
>
>mvh
>Bo Carøe.

Det kan godt vare længe, og når det endelig sker, hvad finder Google så? Din
side kører i rammer, hvilket er problematisk i forhold til søgemaskiner, og
du har ikke nogen god opbygning af indholdet, f.eks. med logisk anvendelse
af overskrifter fra h1 til h6.

Jeg har flere gange opdaget, at sider jeg har lagt på nettet, er fundet af
Google efter kun et par dage. Det er, når jeg har lavet et logisk opbygge
site med anvendelse af overskrifter fra h1 til h6, samt - ikke mindst -
sørget for, at andre sites linker til sitet. Så er det såmænd ganske
overflødigt at tilmelde. Google finder selv frem.

Mvh.

Henny

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-05 20:47

Hej ok.
Man kan jo ikke være dygtig til det hele. hi.

Hvordan opbygger jeg så min side, hvis rammer ikke ok ?

Hvad vil h1 til h6 sige?
Så er der min menu som er lavet med java, hvilke alternativer er der ?

Jeg har lavet det i ms FrontPage og min menu er skrevet ind med en editor.

Nogle forslag til hvor jeg skal se/kikke på nettet efter en lille side
der er opbygget korrekt ?

Mvh Bo Carøe

Fra : Carsten Gram

Dato : 05-11-05 21:54

Din egen Håndværker wrote:
> Hej ok.
> Man kan jo ikke være dygtig til det hele. hi.
>
> Hvordan opbygger jeg så min side, hvis rammer ikke ok ?
>
> Hvad vil h1 til h6 sige?

Det er standard html tags, som bruges til overskrifter (header1 til header6)

> Nogle forslag til hvor jeg skal se/kikke på nettet efter en lille side
> der er opbygget korrekt ?

prøv at tage et kig på csszengarden.com, du kan roligt surfe lidt rundt
på siden (indholdet er det samme, men det er udseendet ikke, og hvis du
kigger i koden, kan du lære meget!

Mvh

Carsten

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-11-05 04:47

Din egen Håndværker skrev:

> Hvordan opbygger jeg så min side, hvis rammer ikke ok?

Med <div>, ssi og css. Du kan finde det hele på linket i
min signatur.

> Hvad vil h1 til h6 sige?

Overskrifter i forskellige niveauer - det hæfter Google sig
ved.

> Så er der min menu som er lavet med java, hvilke
> alternativer er der?

Ganske almindelige links med <a href="siden.htm">Side</a>
er udmærket, det kan søgemaskinerne se som links. Det
findes en masse færdige menuer som lister, se en menu-
generator på

http://accessify.com/tools-and-wizards/developer-tools/list-o-matic/

og de færdige menuer på

http://css.maxdesign.com.au/ og http://cssplay.co.uk/menus/

> Jeg har lavet det i ms FrontPage og min menu er skrevet ind
> med en editor.

Frontpage er god/dårlig alt efter hvilken version du anvender.

> Nogle forslag til hvor jeg skal se/kikke på nettet efter en lille
> side der er opbygget korrekt?

Se min signatur, hvor der også er links til andet under Nyttige
links.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 05-11-05 19:29

Din egen Håndværker skriblede bla:
> Hej.
> Hvor lang tid går der inde google finder min webside som heder
> http://www.caroe.net

Jo flere du får til at linke til dine sider jo bedre og hurtigere
Bemærk at du har ringe chancer for indexering når du bruger frames.
En søgning på dig kunne nemt ende sådan op.
http://www.caroe.net/firmaprofil.htm

Endvidere har du lavet din menu med Java som flere ikke kan bruge af
forskellige årsager

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-11-05 23:16

Din egen Håndværker wrote:
> Hej.
> Hvor lang tid går der inde google finder min webside som heder
> http://www.caroe.net
>
> mvh
> Bo Carøe.

Validering vil også være godt...
http://validator.w3.org

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : PostMan

Dato : 06-11-05 08:41

[...]

Min forslag ville gå ud på at bruge CMSimple som er gratis og er et af de
mindste CMS i verden, nemt at sætte op, også er der mange gratis templates
(design)
kig på www.cmsimple.dk, og her www.njhypnose.dk, www.silomontage.dk
www.50325.dk som er 3 meget simple side jeg har lavet for venner.Den sidste
er faktisk kun 4-5 gif'er som skal lave om, for at lave en flot side, en top
gif, to side gif'er, 1 eller 2 bund gif'er også har man en flot side

Bemærk dog at cmsimple kan ikke Valideringers på http://validator.w3.org/ af
en eller anden årsag, men det virker fint for mig uden.

Per

Fra : per

Dato : 06-11-05 13:38

PostMan wrote:
> [...]
> sidste er faktisk kun 4-5 gif'er som skal lave om, for at lave en
> flot side, en top gif, to side gif'er, 1 eller 2 bund gif'er også

Jeg synes også Cmsimple ser godt ud og må være et bud for mange med lidt
it-indsigt, men uden html- eller programmeringserfaring, som hurtigt vil
have en side op og stå.
Den der 50325 virker ikke ordentligt i Firefox!
Ved du noget om hvordan søgemaskiner fungerer i forhold til cmsimple - hele
indholdet findes i en enkelt fil som skal behandles før den kan vises?

mvh per

Fra : PostMan

Dato : 06-11-05 23:12

"per" <falskadrPer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ved du noget om hvordan søgemaskiner fungerer i forhold til cmsimple -
> hele indholdet findes i en enkelt fil som skal behandles før den kan

Virker fint i forhold til google, som er den jeg sætter højste.

Postman