DIV rykker i IE
Fra : Nederbasse

Dato : 05-11-05 14:28

Hej

Jeg problemer med en div som rykker når der kommer scrollbar på
Siderne er opbyhhet i et ext.css med en div der er centreret sådan

margin-left: auto;
margin-right: auto;
width: 705px;

Sidernes indhold er placeret i denne div

Link: www.dkcoins.dk klik på Grønkand
Hvordan kan jeg rette det ?

LarsN

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-11-05 15:03

Nederbasse wrote:
> [...]
> margin-right: auto;
> width: 705px;
>
> Sidernes indhold er placeret i denne div

Det er næsten umuligt at diagnosticere når du blandet
stylesheet formaterede div'er med inline-formaterede tabeller.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 05-11-05 15:20

> Det er næsten umuligt at diagnosticere når du blandet stylesheet
> formaterede div'er med inline-formaterede tabeller.

> [...]
Ved det godt men jeg har store problemer med at formatere tabellerne med css

LarsN

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-11-05 15:35

Nederbasse wrote:

> Ved det godt men jeg har store problemer med at formatere tabellerne med css

Så lav hele siden med div og css-styling. Der er ikke noget på din side,
der kræver tabeller.

--
Benny Nissen

Fra : Nederbasse

Dato : 05-11-05 15:56

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Så lav hele siden med div og css-styling. Der er ikke noget på din side,
> der kræver tabeller.
>

> --
> Benny Nissen

Den der skal overtage siden vil sikkert åbne alle sider både htm og php i
Frontpage derfor er det lavet så FP kan læse siderne

LarsN

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-11-05 22:35

Nederbasse wrote:

> Den der skal overtage siden vil sikkert åbne alle sider både htm og
> php i Frontpage derfor er det lavet så FP kan læse siderne

Frontpage har ikke problemer med hverken div eller css. Giv ikke Frontpage
skylden for ikke at skrotte forkert brugte tabeller.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Nederbasse

Dato : 06-11-05 00:13

> Frontpage har ikke problemer med hverken div eller css. Giv ikke Frontpage
> skylden for ikke at skrotte forkert brugte tabeller.

> [...]
Min FP 2000 har det ikke godt med div der er stylet med css og slet ikke for
godt med php
Jeg siger ikke FP er et dårligt program (bruger det daglig) det slal bare
bruges til det det er bedst til

LarsN

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-11-05 16:00

Nederbasse wrote:

> Ved det godt men jeg har store problemer med at formatere tabellerne med css

Jammen du skal heller ikke formatere tabellerne, du skal
fjerne alle tabeller og putte dit indhold ind i - så vidt
jeg kan se - 5 div'er:

Hvis du nu giver hver kasse en border:1px solid black vil -
uden anden stylesheet formatering - straks kunne du se, at
du er godt på vej.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 05-11-05 20:12

SNIP

> Hvis du nu giver hver kasse en border:1px solid black vil - uden anden
> stylesheet formatering - straks kunne du se, at du er godt på vej.
> [...]
Jeg fjernede den div der hed side det løste det første problem:
body {
text-align: center;
}

#head {
background-image: url('grafik/head.jpg');
background-repeat: no-repeat;
height: 123px;
margin: 0 auto;
width: 700px;

Tabellen på siden med grønlandske mønter kunne jeg godt tænke mig at fjerne
men jeg kan ikke få det til at rigtigt

LarsN

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-11-05 04:29

Nederbasse skrev:

> jeg har store problemer med at formatere tabellerne
> med css

Det skulle der ikke være de store problemer i, se
http://html-faq.dk/2006.asp?style=tabelstyle0.css

Du kan formatere stort set alt med css, lige med en
undtagelse - din kaffemaskine

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 06-11-05 16:30

> [...]
> http://html-faq.dk/2006.asp?style=tabelstyle0.css
>
> Du kan formatere stort set alt med css, lige med en

jeps det kan jeg se og det virker i Firefox

Tilbage til tegnebordet

LarsN

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-11-05 21:01

Allan Vebel wrote:

> Du kan formatere stort set alt med css, lige med en
> undtagelse - din kaffemaskine

Det kniber nok også med harddisken. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Nederbasse

Dato : 09-11-05 22:29

> Det kniber nok også med harddisken. ;)

> [...]
Det vil sige at hvis jeg nu vil formatere index.htm rigtigt pænt kan jeg
ikke bruge den gamle DOS kommando : c:> format /p index.htm ?

LarsN

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-11-05 01:03

Nederbasse wrote:

> Det vil sige at hvis jeg nu vil formatere index.htm rigtigt pænt kan
> jeg ikke bruge den gamle DOS kommando : c:> format /p index.htm ?

Jeg har aldrig prøvet, så ... ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-11-05 01:36

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]

Du skal huske -ie parametren. Så kommer siden nemlig også til at virke i
Internet Explorer.

FUT: dk.snak

--
Benny Nissen