Netværk via Netgear?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-05 00:41

Jeg har efter 5 år med ISDN-modems og (et svært håndterligt) fast
ethernet-netværk endelig fået bredbånd.

Til dét hører en Netgear router - og jeg vil i dén forbindelse høre hvad "I"
anbefaler i.f. med netværk:

Der er tre maskiner der alle kører med XP Home; routeren er sat op som
fabrikken anbefaler - er det bare at slå XP'ernes firewall's fra og så sætte
et netværk op via XP-cd-rommene?

Jeg har ikke andet beskyttelse på maskinerne end den indbyggede firewall og
så et antivirus-program på den ene maskine.
Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-11-05 11:00

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> [...]

>Jeg har ikke andet beskyttelse på maskinerne end den indbyggede firewall og
>så et antivirus-program på den ene maskine.

Når du gemmer dig bag en NAT router som din Netgear kan du roligt
deaktivere XP's indbyggede firewall. Dine maskiner kan ikke 'ses' fra
internettet og hackerne kan ikke nå dem...

Antivirus er en helt anden sag - Det afhænger af din opførsel. Henter du
indimellem tvivlsomme filer fra obscure sites ude på nettet, er det nok
en rigtig god ide med antivirus.

Husk iøvrigt at du fortsat bør løbende opdatere dine maskiner via
Windows Update.

<mlr>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-05 11:11

Michael Rasmussen skrev:

> Når du gemmer dig bag en NAT router som din Netgear kan du roligt
> deaktivere XP's indbyggede firewall.

Dejligt - dét gør jeg så!

> Dine maskiner kan ikke 'ses' fra
> internettet og hackerne kan ikke nå dem...

Fint!

> Antivirus er en helt anden sag - Det afhænger af din opførsel. Henter
> du indimellem tvivlsomme filer fra obscure sites ude på nettet, er
> det nok en rigtig god ide med antivirus.

Dér vil jeg så sige at dét gør jeg ikke

Men efter at ha' læst nyhederne i dag om trojanske heste på 400.000 maskiner
har jeg allerede hentet AntiVir til de sidste 2 maskiner

> Husk iøvrigt at du fortsat bør løbende opdatere dine maskiner via
> Windows Update.

Yes - alle 3 er sat til automatisk update

Mange tak for hjælpen!
Hans