Program til at tjekke netforbindelsen?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-11-05 23:11

Hej.

Findes der et program, der løbende kan tjekke om der er forbindelse til
internet fra en given (Windows) PC? Jeg oplever mange timeouts på min
forbindelse og kunne godt tænke mig at lave lidt statistik over det.
Desværre har min udbyder (Bolignet Århus) spærret for ICMP så jeg har
ikke mulighed for at pinge ud på nettet. Er der andre muligheder for
automatisk at tjekke forbindelsen med faste intervaller?

PS: Indlægget er måske OT her, men jeg kunne ikke umiddelbart finde en
mere egnet gruppe - FUT mig venligst dertil, hvis der er en sådan.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Lasse Birnbaum Jense~

Dato : 08-11-05 23:16

Jesper Rasmussen wrote:
> [...]
> ikke mulighed for at pinge ud på nettet. Er der andre muligheder for
> automatisk at tjekke forbindelsen med faste intervaller?

Der findes en del programmer der tjekker om en hjemmeside er online. Den
bruger alm port 80. Så det burde virke fint.

prøv f.eks. tucows.com der er (altid) noget freeware der kan bruges

> PS: Indlægget er måske OT her, men jeg kunne ikke umiddelbart finde en
> mere egnet gruppe - FUT mig venligst dertil, hvis der er en sådan.

--
Venlig hilsen / Best regards
Lasse Birnbaum Jensen

Fra : ///M

Dato : 08-11-05 23:20

Jesper Rasmussen wrote:
> [...]
>
> PS: Indlægget er måske OT her, men jeg kunne ikke umiddelbart finde en
> mere egnet gruppe - FUT mig venligst dertil, hvis der er en sådan.

Du kan scripte dig til infoen med telnet eller ftp, eller bruge et program
der checker et website som allerede foreslået. Alt efter hvad du vil kan vi
præcisere vores forslag.

--
///M

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-11-05 23:52

On Tue, 8 Nov 2005 23:20:06 +0100, ///M wrote:

> Du kan scripte dig til infoen med telnet eller ftp, eller bruge et program
> der checker et website som allerede foreslået. Alt efter hvad du vil kan vi
> præcisere vores forslag.

Med mine evner og viden omkring scripts/programmering vil det nok være
at foretrække med et færdigt program
Jeg har været en tur forbi Tucows og har også hentet et par programmer,
men de kan umiddelbart ikke det jeg søger: At tjekke forbindelsen til fx
www.dr.dk hvert 10 sek. eller noget i den stil og skrive resultatet i en
log. Kan du anbefale et program til det formål?

Fra : Lasse Birnbaum Jense~

Dato : 09-11-05 00:15

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> www.dr.dk hvert 10 sek. eller noget i den stil og skrive resultatet i en
> log. Kan du anbefale et program til det formål?

http://tucows.com/preview/410706
http://tucows.com/preview/195191

ser ud til begge at kunne tjekke om en given webside er oppe. Den første
ser ud til at have bedste logning.

--
Venlig hilsen / Best regards
Lasse Birnbaum Jensen