"Farlig" blandingshund.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-11-05 22:33

Hej.

Vi skal også til at have hund og kigger efter en af de større racer evt.
en blandingshund.

Men efter at have læst på DKK's sider er jeg da kommet lidt i tvivl. Her
skriver de bl.a. at nogle blandinger kan virker som "nitro og glycerin"
underforstået at resultatet er problemfyldt. Dem som vi har kigget på
Rottweilere med Schäfer iblandet, hvilket jo kan blive en direkte farlig
hund hvis det f.eks. er en sådan blanding de mener.

Men hvad siger I, kender I nogle blandinger man skal holde sig fra?
Og vil det være bedre f.eks. at holde sig til en ren Rottweiler, eller
er det mere miljø end arven der har betydning.

Mvh

Jesper

Fra : pwh

Dato : 08-11-05 22:54

Jesper Hansen wrote:
> [...]
> Og vil det være bedre f.eks. at holde sig til en ren Rottweiler, eller
> er det mere miljø end arven der har betydning.

Jeg tror personligt at der er en del fra arv og en del fra opvækst.
Min egen erfaring med en blanding af af Rotte/Schæfer er fra en hund
jeg kendte for ca 2 år siden, Zulu hed han, og den var sgu ikke rar.
Min egen Tyson har et flot mærke i sit halsbånd efter hans tand,
men som sagt det er den eneste jeg kender af den blanding.
Mine egne er en sort Schæfer / Labrador blanding Tyson på 3år
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/tyson.jpg
Og Angel, en Rottweiler / labrador på 1.5 år
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/angel1.JPG

Og min erfaring indtil videre hvis du hælder til en ren Rottweiler
er at du får et ret så dominerende hund, hvor jeg selv ved at få en
mikset med en Lab har fået en en lidt blidere hund, som kan anbefales.

Men jeg tror godt jeg kan følge dig, at købe en ren Rotte er jo lidt at
få en gang 'stangtøj'
Jeg gjorde selv det at jeg udså mig de racer jeg gerne ville have et miks af
da jeg skulle have hund nr 2, og højt på listen var Rotte/Lab og Rotte/Grand danois,
Rotte/RidgeBack for mit vedkommende.
Min første er som sagt en Schæfer/Lab, og ham er jeg meget glad for, men jeg skal
aldrig igen have noget med Schæfer i.
Ikke at der er noget galt med Schæfere som sådan, man skal bare værer forberedt
på deres ekstremt førerfikserede instinkt, det passer til nogen og ikke til andre

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-11-05 14:02

pwh skriblede bla:
> [...]
> forberedt
> på deres ekstremt førerfikserede instinkt, det passer til nogen og

Åh hold op Jens.
Milo fis op af min baglomme

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Simon

Dato : 08-11-05 23:21

Hej Jesper

> [...]
> Og vil det være bedre f.eks. at holde sig til en ren Rottweiler, eller er
> det mere miljø end arven der har betydning.

Først - der er intet i hele verden galt med blandingshunde!! Du er bare ikke
helt så sikker på ting som størrelse, udseende og temperament, som med en
raceren hund - selvfølgelig er der individforskelle blandt racehunde også,
men for det meste passer de ind i den kasse, der er lavet til racen.

Når du kigger på blandinger, så se på, hvilken funktion forældreracerne
har - her kan du enten læne dig op af FCI's gruppeinddeling, men denne kan
også forfines. Det kan være en god idé at vælge en blanding, der er blandet
af to racer med nogenlunde ens arbejdsopgaver - f.eks. hyrdehund/hyrdehund
eller drivende jagthund/drivende jagthund. Nogle grupper kan også sagtens
blandes - apporterende jagthunde f.eks. kan blandes med det meste, uden at
der går helt koks i hundens instinkter. Dårlige blandinger kan f.eks. være
terriere og tunge gårdhunde .... terrierens forholdsvis korte lunte og iltre
temperament blandet med f.eks. en mastiffs styrke er... tja, ikke godt.
Terriere og samlende hyrdehunde ville jeg heller ikke blande... igen
terrierens temperament og f.eks. border colliens stressniveau og "eye" ville
nok ikke være heldigt (hvem sagde border terriere??). Spidshunde som f.eks.
malamutter ville jeg heller ikke blande med hvad som helst - igen i hvert
fald ikke noget med "muskler".

-Trine

Fra : Sverre Stokke

Dato : 09-11-05 03:39

"Simon" <sneevang@c.dk> den 8. november 2005 kl. 23:21 +0100 skrev:
>Terriere og samlende hyrdehunde ville jeg heller ikke blande... igen
>terrierens temperament og f.eks. border colliens stressniveau og "eye"
>ville
>nok ikke være heldigt
Helt og aldeles enig. Jeg har en blanding af Aire Dale Terrier og Border
Line Collie, og den har på det nærmeste det værste fra de to racer.
Det er en vidunderlig hund, og jeg elsker ham højt men vil ikke anbefale
nogen den blanding.
Min erfaring begrænser sig til 30 år med Schæfere, og det kan ikke bruges
til ret meget i forhold til en hyperaktiv, kreativ, trodsig børste med en
kriminel tankegang.

Hilsen Sverre.

Fra : fam. Ager

Dato : 09-11-05 07:16

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til ret meget i forhold til en hyperaktiv, kreativ, trodsig børste med en

GGGGGG!....lyder som en aktiverende størrelse...((-;
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 09-11-05 09:45

Sverre Stokke wrote:
> Min erfaring begrænser sig til 30 år med Schæfere, og det kan ikke
> bruges til ret meget i forhold til en hyperaktiv, kreativ, trodsig
> børste med en kriminel tankegang.

*LOL*

/Jens

Fra : Mus

Dato : 09-11-05 08:48

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og vil det være bedre f.eks. at holde sig til en ren Rottweiler, eller
> er det mere miljø end arven der har betydning.

Umiddelbart vil jeg sige at det kan det være. Det kommer lidt an på havd
hunden har arvet fra de to racer.

LN

Fra : noname

Dato : 09-11-05 10:48

> [...]
> Og vil det være bedre f.eks. at holde sig til en ren Rottweiler, eller er
> det mere miljø end arven der har betydning.

Hej Jesper.

Jeg hentede en skøn Dobermann/Grand Danois tæve på 2 år, for 3 mdr siden.
Hun er den skønneste hund på ca 40 kilo og 75 cm over ryggen. Blid som et
lam, går uden snor med min søn på 12 år og er lydig udover hvad jeg i min
fantasi havde forestillet mig, da jeg hentede sådan en stor hund. Hun er den
perfekte vagthund, kan være alene hjemme og gud nåde og trøste den der går
ind uden at kende hunden Hun er trofast og loyal samt meget tækkesyg,
men da jeg ikke kender ret meget til hendes fortid, er jeg stadig lidt
forsigtig ved hende. Det har ikke været nødvendigt at skælde hende ud, blot
en løftet stemme og hunden vender øjeblikkelig retur.

En dag for sjov skulle min kammerat og jeg lege figurant, han ville da lige
se om hunden var til noget..... Jeg satte pænt hunden ved fod og sagde for
sjov "ta manden" og i et spring sad hun i armen på den store mand og så gad
han ikke at lege mere.

Men den slags hund er nok ikke til alle, men kræver en diciplineret og
velovervejet ejer. Og hun er meget dominerende over for andre hunde, og hun
har jo også både størrelsen og kræfterne til at kolbøtte de andre store
hunde rundt. Og der er jeg nødt til at være på hele tiden, fordi hun er en
barsk tæve og leg udvikler sig meget hurtigt til alvor blandt de store
hunde, og så er det meget vigtigt at have 100% styr på sin hund, og at du er
helt sikker på at den slipper taget når du siger det, samt at den kommer
omgående på kommando. Og det gør min blanding af Dobermann og Grand Danois,
så den blanding kan jeg ihverttilfælde godt anbefale til mig selv. Og når
hun skal have hvalpe, vil jeg anberfale en stor velafrettet Dobermann som
far til hendes hvalpe, og så vælger jeg den største tæve fra kuldet, fordi
jeg skal nemlig have to hunde.

Held og lykke.
Jarl
--
Hvis hund er i højeste løbetid lige nu, og en stor flot Dobermann søges

Fra : Mus

Dato : 09-11-05 11:28

> Hej Jesper.
>
> Jeg hentede en skøn Dobermann/Grand Danois tæve på 2 år, for 3 mdr siden.
> Hun er den skønneste hund på ca 40 kilo og 75 cm over ryggen.

Har du ikke et billede på den høje slanke hund? Vægtmæssigt er den jo ikke
vildet stor, men høj er den da.

> [...]
> sjov "ta manden" og i et spring sad hun i armen på den store mand og så

Hmm besyndelig kommando. Havde vennen ærme på?

og så er det meget vigtigt at have 100% styr på sin hund, og at du er
> helt sikker på at den slipper taget når du siger det, samt at den kommer
> omgående på kommando.

Nu er der jo ikke noegt der er 100%, heller ikke mht hunde.

LN

Fra : pwh

Dato : 09-11-05 11:22

> Har du ikke et billede på den høje slanke hund? Vægtmæssigt er den jo
> ikke vildet stor, men høj er den da.

Ja den lyder da til at værer lidt tynd
Min egen Angel (Lab/Rotte) på 64cm vejer da også 40 kg,
men hun er også en lille bulldozer

/Jens

Fra : noname

Dato : 10-11-05 17:29

> Ja den lyder da til at værer lidt tynd
> Min egen Angel (Lab/Rotte) på 64cm vejer da også 40 kg,
> men hun er også en lille bulldozer
>
> /Jens

Jooh, jeg har et billede, men kniber lidt med at få det på binaer, men
prøver da lige igen
Jarl

Fra : noname

Dato : 10-11-05 17:31

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke et billede på den høje slanke hund? Vægtmæssigt er den jo ikke
> vildet stor, men høj er den da.

Jo, men det kniber lige lidt med den binaere gruppe, jeg prøver igen.

> lige
> gad
>
> Hmm besyndelig kommando. Havde vennen ærme på?

Jooh, skjorte og jakkeærme, og kommandoen virkede efter hensigten. Men næste
gang bliver med figurant udstyret med tøj nok. Og egentlig er det nok for
mig at vide at hun gør det, uden at tøve. Om jeg siger puds, stop eller tag
manden er mig underordnet, bare det virker.
Mvh
Jarl

Fra : Mus

Dato : 10-11-05 18:42

> [...]
tag
> manden er mig underordnet, bare det virker.

Nu var det beskyttelsesærme jeg tænkte på

Hvor har du hunden fra? Er det en aflagt politihund?
Du skriver bare det virker. Hvad skal du bruge det til? Går du vagt?

Husk det ikke er legetøj.

LN

Fra : Søren LH

Dato : 10-11-05 18:34

> næste
> tag
>> >

> Nu var det beskyttelsesærme jeg tænkte på
>
> Hvor har du hunden fra? Er det en aflagt politihund?

Nej, i politihunde-programmet er der ikke en "ta manden" kommando.

Fra : Mus

Dato : 10-11-05 19:02

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, i politihunde-programmet er der ikke en "ta manden" kommando.

Hvad er det så de siger? Er det stop manden. Synes de siger noget med ......
manden Hmm har vist ikke hørt godt nok efter.

Og egentlig stillede jeg jo nok et lidt dumt spm når jeg spurgte om han gik
vagt. Gør han jo nok ikke når han træner på denne måde.

Det er sådan nogen som noname, der ødelægger det for mange der træner
c-arbejde og også kan gå hen og ødelægge en races ry.

LN

Fra : Søren LH

Dato : 10-11-05 19:27

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det så de siger? Er det stop manden.

Ja, det er det. Hunden skal stoppe en mand der flygter, eller kommer løbende
imod. Og den lærer netop at slippe og alene bevogte (give hals), når
forbryderen står stille. Så en politihund vil ikke vide hvad den skal, hvis
man står med hunden foran en mand der står stille, og siger "stop manden".

Mvh
Søren

Fra : noname

Dato : 10-11-05 20:08

> [...]
>
> Det er sådan nogen som noname, der ødelægger det for mange der træner
> c-arbejde og også kan gå hen og ødelægge en races ry.

Hårde ord. Hunden skulle væk og alternativet var sprøjten eller som den
forrige ejer fra Århusområdet sagde, at der kom nogle 2gere og købte den, så
deres kamphunde kunne blive trænet. Jeg anede ikke hunden havde de
egenskaber, det blev fortalt at den gik uden snor og at den sad pænt når du
bad den om det. Den er yderst børnevenlig og ja, jeg skal da også gå til
noget dressur med hunden, nu når hun er så god til det, jeg ville da gerne
lære at gøre det rigtigt. Og ja, det er en farlig hund og jeg behandler den
også med omtanke, husk lige at dette kun er prøvet en eneste gang, og jeg
synes da at du brugte lidt hårde ord.
Mvh
Jarl

Fra : Mus

Dato : 10-11-05 20:37

"noname" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

den
> også med omtanke, husk lige at dette kun er prøvet en eneste gang, og jeg

Ja det er det. det ved jeg godt. I håb om, at hvis du ikke var klar over
det, fik øjnene op for hvor farligt det kunne gå hen og blive.

Det er jo ret vigtigt for dig at det virker, uanset hvilken kommando du
bruger. Så et eller andet sted læser jeg det sådan at det har stor betydning
for dig at hunden kan angribe på din kommando.

Vi træner selv c-arbejde. Men nu ikke for at angribe.

LN

Fra : Søren LH

Dato : 10-11-05 18:35

> [...]
> nok for mig at vide at hun gør det, uden at tøve. Om jeg siger puds, stop
> eller tag manden er mig underordnet, bare det virker.

Det er ulovligt at bruge en hund som våben. Og efter min mening under al
kritik.

Fra : noname

Dato : 10-11-05 20:09

> Det er ulovligt at bruge en hund som våben. Og efter min mening under al
> kritik.

Absolut, bliver heller ikke gjort mere uden figurant og træner.
Mvh
Jarl

Fra : pwh

Dato : 10-11-05 19:27

noname wrote:
> Men næste gang bliver med figurant udstyret med tøj nok. Og egentlig
> er det nok for mig at vide at hun gør det, uden at tøve. Om jeg siger
> puds, stop eller tag manden er mig underordnet, bare det virker.

Hvad skal du da bruge det til, har du tænkt dig at rende rundt og
pusse din hund på folk, forsvarer dig skal hun såmænd nok gører
helt af sig selv, men ligefrem at have en hund der angriber på kommando
synes jeg er lidt ude på overdrevet.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 09-11-05 22:17

> [...]

> lige se om hunden var til noget..... Jeg satte pænt hunden ved fod og
> sagde for sjov "ta manden" og i et spring sad hun i armen på den store

I hvilket program anvender man kommandoen "ta manden" for at få en hund til
at bide en mand i armen?

Det må jo være et udbredt og anerkendt program siden både hunden og du selv
kendte det.......

Mvh
Søren

Fra : noname

Dato : 10-11-05 17:27

> [...]
> til at bide en mand i armen?
>
> Det må jo være et udbredt og anerkendt program siden både hunden og du

Det var vist helt uden for program, men effektivt
Jarl

Fra : Søren LH

Dato : 10-11-05 18:24

"noname" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Det var vist helt uden for program, men effektivt
> Jarl

Hunden skal da have lært det! Og du må have fået at vide af den forrige ejer
hvad hunden ville gøre på den kommando. Føj for den lede.....

Fra : jopa

Dato : 10-11-05 18:51

Søren LH skriblede bla:

> Hunden skal da have lært det! Og du må have fået at vide af den
> forrige ejer hvad hunden ville gøre på den kommando. Føj for den
> lede.....

Søren jeg vil ikke lige blande mig i selve diskutionen vedr blandingshund
men
jeg har ikke i denne omgang deltaget i hundetræning af den ene eller anden
art af forskellige grunde, men jeg behøver skam ikke at have lært min hund
nogen angrebs kommandoer.
Den vil meget gerne uden skal jeg garantere for.
Det være sig hvis der kommer nogen uindbudte på gårdspladsen.
Den bider omgående
Derfor er den i hundegård når jeg ikke har opsyn med den
Flere har siddet og dyttet i deres biler.
Min kammerat har blandt andet været ufrillig figurant og den sad i armen på
ham
Slap dog straks da jeg kaldte ham til mig.
Han slap uden skade og mente selv den blot markerede et bid.

Er gæsterne godkendt af mig vil den blot lege med dem.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mus

Dato : 10-11-05 19:23

> [...]

> Han slap uden skade og mente selv den blot markerede et bid.
>
> Er gæsterne godkendt af mig vil den blot lege med dem.

Forskellen er måske at du ikke leger med det. dsv bruger hunden som et
stykke legetøj. Det lyder det jo lidt til udfra nonames indlæg.

Og kan du få din hund til det på kommando ved en af dine venner som jo så
nok kender hunden?
Og gør du det?

LN

LN

Fra : jopa

Dato : 10-11-05 19:21

Mus skriblede bla:

> Og kan du få din hund til det på kommando ved en af dine venner som
> jo så nok kender hunden?
> Og gør du det?

Nej da vil skam også gerne have besøg en gang i mellem
ps han havde faktisk ikke set hunden før.
Det var en af mine kollegaer

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 10-11-05 19:47

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han slap uden skade og mente selv den blot markerede et bid.
>
> Er gæsterne godkendt af mig vil den blot lege med dem.

Hej John

Jeg vil godt vædde på, at hvis du stiller dig med hunden ved din side foran
en af dine venner, og siger "ta' ham", så vil Milo kigge på dig med et
spørgende udtryk . Din ven er jo ikke en uinbudt, som pludselig kommmer
ind på gårdspladsen.

I øvrigt mener jeg slet ikke politihunde idag er i forsvar (agression) når
de "angriber". Det er for hunden slet ikke agression, men leg. Grunden til
at man ikke lader hundene være i forsvarsdrift er, at de ikke er særlig
modtagelige for kommando når de er i forsvar. Jeg må dog lige tilføje at jeg
færdes ikke inside i politikredse, det jeg nævner er noget jeg har hørt.

Men blandt andet derfor synes jeg ikke det er noget at tilstræbe for
private. At hunde utilsigtet kan blive agressive er jo så en anden ting. Og
tager man sine forholdsregler er det vel også ok.

At din hund er 100 % lydig når den er i forsvar er jeg ikke sikker på du
skal regne med. At din hund slap straks da du kaldte ham til dig er nok mere
et tilfælde. For når en hund bider i forsvarsdrift bider den hurtigt og
yderligt (evt. markerer kun) og slipper med det samme igen, så den havde
sikkert sluppet under alle omstændigheder.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 10-11-05 22:04

Søren LH skriblede bla:

> Jeg vil godt vædde på, at hvis du stiller dig med hunden ved din side
> foran en af dine venner, og siger "ta' ham", så vil Milo kigge på dig
> med et spørgende udtryk .

..100 %

> I øvrigt mener jeg slet ikke politihunde idag er i forsvar
> (agression) når de "angriber". Det er for hunden slet ikke agression,
> men leg.
Korrekt de elsker det faktisk

>Jeg må dog lige tilføje at jeg færdes ikke inside i
> politikredse,

Gør jeg heller ikke når jeg har fri

> Men blandt andet derfor synes jeg ikke det er noget at tilstræbe for
> private. At hunde utilsigtet kan blive agressive er jo så en anden
> ting. Og tager man sine forholdsregler er det vel også ok.

de er nok territoriale og forsvarer blot sin flok
Personligt har jeg det fint med at min er rimelig skarp når blot jeg kan
tage ham med blandt andre mennesker
Det fungerer rimelig pænt efterhånden.
Havde ham da med til Aabenraa den anden dag og det gik fint
Gøede lige lidt af enkelte folk ved et busstoppested

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : noname

Dato : 10-11-05 19:58

> [...]
> Han slap uden skade og mente selv den blot markerede et bid.
>
> Er gæsterne godkendt af mig vil den blot lege med dem.

Godt beskrevet, er gæsterne godkendt af mig, eller kendt i huset på forhånd,
kan de gå lige ind. Dog er min ikke i hundegård, men har sin egen have på
1700 m2 med lidt hegn, så hun ved hvor hun må gå til. Men det er ikke noget
problem, fordi hun viger ikke mange meter fra mig, hun er meget knyttet til
sin ejer og viger sjældent mere end få meter fra mig. Virkelig en perle af
en hund!!!
Mvh
Jarl
--
Der gerne giver sin email ud ved seriøs henvendelse.

Fra : noname

Dato : 10-11-05 19:54

> Hunden skal da have lært det! Og du må have fået at vide af den forrige
> ejer hvad hunden ville gøre på den kommando. Føj for den lede.....

Nope, har intet fået at vide. Fik at vide at det er en stille og rolig hund,
der kom fra en familie med små børn der boede i lejlighed og som skulle
flytte til en anden lejlighed, hvor der ikke måtte være hund. Men at den
havde de egenskaber oven i hatten, gør jo ikke hunden dårligere. Den
beskytter blot sin ejer og det må den godt gøre. Og ja, hvis nogen truer mig
eller på anden måde søger at gøre skade på mig, så ryger jeg selv på dem og
så kan det godt være at hunden hjælper mig, men jeg bruger den ikke som
angrebsvåben. Og det er da godt at jeg fandt ud af at hunden gør det. Var da
ikke hensigten at bruge hunden som våben, men meget rart at vide at hunden
beskytter mig når jeg sover. Og passer på huset når den er alene hjemme.

Ja og virkelig føj for den lede, jeg vil sq ikke have den hund i hovedet.
Godt jeg ved den gør det, så er det ikke nødvendigt at bruge og jeg kan
kalde den til mig til hver en tid, også sagt som "har styr på hunden".
Mvh
Jarl - icq 82283179
jloFJERN@jubiipost.dk - er i så glade
--
Der ikke gider offentliggøre sin email, fordi nogen synes jeg er rådden i
hovedet og synes jeg skal straffes med spam

Fra : Søren LH

Dato : 10-11-05 19:52

> [...]
> Godt jeg ved den gør det, så er det ikke nødvendigt at bruge og jeg kan
> kalde den til mig til hver en tid, også sagt som "har styr på hunden".

Hvordan ved din hund hvad "ta manden" betyder? Forstår den dansk?

Fra : noname

Dato : 11-11-05 00:30

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "noname" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan ved din hund hvad "ta manden" betyder? Forstår den dansk?

Tja, jeg må være dig svar skyldig. Jeg har kun prøvet dette en enkelt gang
og jeg er helt klar over at næste gang bliver med figurant. Men den er født
og opvokset i Århus, så måske der blir sagt sådan i Århus.
Jarl

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 11-11-05 20:04

> [...]
født
> og opvokset i Århus, så måske der blir sagt sådan i Århus.

Jamen det kan da så godt være at du har fået opildnet hunden, og din
kammerats bevægelse med armen har fået hunden til tro den var til
bidetræning, uanset hvad kommandoen havde været. Jeg tror ikke din hund er
trænet i en klub, for der er vist ikke mange klubber hvor man kan træne
bidearbejde med en blandingshund. Derfor er den nok ikke trænet efter noget
program, for i hverken BHP/IPO eller PH bider hunden på kommando. Men jeg
tror nogen har syntes det var "sjovt" at træne hunden til at bide, på egen
hånd. Det virker jo også som om den er trænet til at bide uden ærme eller
med skjult ærme.

Det lyder jo ellers som om det er en dejlig hund du har fået dig, held og
lykke med den .

Mvh
Søren

Fra : noname

Dato : 11-11-05 20:35

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hånd. Det virker jo også som om den er trænet til at bide uden ærme eller

Jeg tror at den er blevet trænet af den foregående ejer. Og nej, jeg
opildnede faktisk ikke hunden, hun reagerede på den frembrusende mand med
hævet arm. Jeg sagde blot og ikke særlig højst kommandoen til hende. Jeg
tror hun reagerer på kommandoen "ta". Feks, ta pinden, ta bolden og
ligninde.

> Det lyder jo ellers som om det er en dejlig hund du har fået dig, held og
> lykke med den .

Tak, hun er en rigtig perle og det er da ganske rat at vide at hun passer på
mig, og ja, det var heldigt hun kom til mig, hun er bare så god en
familiehund.

> Mvh
> Søren

Mvh
Jarl

Fra : Mus

Dato : 10-11-05 20:27

Helt konkret. Hvordan foregik jeres Leg? Hvad gjorde din ven, "figuranten".
Stod han stille, løb han etc

LN

Fra : noname

Dato : 11-11-05 00:33

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Helt konkret. Hvordan foregik jeres Leg? Hvad gjorde din ven,
> "figuranten".
> Stod han stille, løb han etc
>
> LN

Helt konkret situationen beskrevet:
Kammien spørger mig om vi skal se om den hund kan noget. Jeg siger ja, det
kan vi da godt prøve, ja ja. Han går frem mod mig med hævet højre arm. Jeg
tager hunden blidt i halsbåndet, beder hende sætte sig. Da hun har sat sig
siger jeg "ta manden" og hun sidder i et spring lige i armen på kammien. Jeg
stopper hunden og roser den, fordi den gjorde det rigtige, det var os der
gjorde det forkert.
Mvh
Jarl

Fra : pwh

Dato : 11-11-05 08:34

> [...]
> spring lige i armen på kammien. Jeg stopper hunden og roser den,
> fordi den gjorde det rigtige, det var os der gjorde det forkert.

Hvad så hvis det er en kvinde der overfalder dig,
så er du jo lidt på skideren
Nå, det var da godt at det ikke var halsen hun gik efter

/Jens

Fra : Mus

Dato : 11-11-05 09:30

> [...]
Jeg
> stopper hunden og roser den, fordi den gjorde det rigtige, det var os der

Ja det ser jo ud til den har lært kommandoen eller var den allerede oppe at
køre inden du sagde ta manden?

Bare det at den går på manden uden ærme siger mig at det ikke er så godt.
Min mand og hans bror tjatter da tit til hinanden og fjoller rundt. Og
manden har da tit sagt ronder i sjov. Men husk vi kender hunden fuldstændig.
Gizmo bliver bare helt vild, hopper rundt og gøer helt vildt og vil være med
i legen.

Har en af dem ærme på ja så sidder han i ærmet, hvis personen er i bevægelse
og han har fået kommandoen.
Tager han ærmet af gør han absolut intet - andet end at kigge efter ærmet,
hvor det blev af. For ham er det hele bare en leg og det skal det også være.
Vi skal jo ikke bruge det til noget. Havde han været bedre havde vi brugt
det til konkurrence. Men han er alt for glad for figuranten. Når manden
siger plads kan han finde på at gå på plads hos figuranten og ikke hos min
mand. Og det giver desværre kun point for underholdningsværdi

Er situationen alvorlig, ja så er det for mig i orden en hund forsvarer sin
ejer, men altså ikke bare fordi det er sjovt og med en den kender. I bruger
den jo ikke som vagthund lyder det til.

Min mand er selv hundetræner og figurant. Alle hunde der kommer hos os og
ønsker at træne c-arbejdet bliver, når de er gamle nok testet mht byttedrift
og forsvarsdrift, for bla at se om hunden er parat psykisk. Det foregår
stille og roligt. Er der det mindste tegn på at hunden går efter manden
eller reagerer atypisk indstilles alt c-arbejde træning med denne hund.

LN

Fra : Søren LH

Dato : 11-11-05 22:06

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message

> [...]
> stille og roligt. Er der det mindste tegn på at hunden går efter manden
> eller reagerer atypisk indstilles alt c-arbejde træning med denne hund.

Hej Mus,

Hvilken race er Gizmo, og hvilken klub/organisation er i træner i?
Bare nysgerrig

Mvh
Søren

Fra : Mus

Dato : 11-11-05 23:35

> Hej Mus,
>
> Hvilken race er Gizmo, og hvilken klub/organisation er i træner i?
> Bare nysgerrig
>
> Mvh
> Søren

Hej Søren

Det er en Boxer og den dejligste af alle.

Vi har for 7 mdr siden fået en lille datter og han er bare så forsigtig
omkring hende. Stikker hun sin hånd ind i munden på ham (bvadr, men svært at
undgå), tør han ikke lukke munden. Han åbner bare gabet og lader hende rode
lidt. Den eneste bevægelse, der er hos ham er halen der logrer. Når hun
ligger på gulvet lægger han sig nogen gange ned til hende og så ligger de
hoved mod hoved. Vi vidste han var super til børn. Men vidste ikke lige med
et lille spædbarn(som endda var bette 1700 g ved fødslen), men han er bare
super super super, så forsigtig.

LN

Fra : jopa

Dato : 12-11-05 00:15

Mus skriblede bla:
.. Men vidste ikke lige med et lille
> spædbarn(som endda var bette 1700 g ved fødslen), men han er bare
> super super super, så forsigtig.

Lyder rigtigt lækkert.
Fint med sådan en hund

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-11-05 07:34

Mus wrote:
> Når hun ligger på gulvet lægger han sig
> nogen gange ned til hende og så ligger de hoved mod hoved.

Der er ikke et øje tørt her i huset
Vi vil se nogle billeder.

/Jens (hvis hunde nu også er gode til børn)

Fra : Mus

Dato : 12-11-05 09:55

> Der er ikke et øje tørt her i huset
> Vi vil se nogle billeder.
>
> /Jens (hvis hunde nu også er gode til børn)

Tror ikke lige vi har et af de helt gode, men her er der et hvor de i hvert
fald begge ligger på gulvet.

http://www.123hjemmeside.dk/Anna-og-Co/1322368?i=2028268

Vi står såmænd parate med kameraet, men synes ofte når de gode øjeblikke
skal fastholdes så mangler der batterier eller der er fyldt op på kameraet

Men vi forsøger fortsat og så skal i få lpv at se.

Der er flere billeder af Gizmo på siden.

LN

LN

Fra : pwh

Dato : 12-11-05 10:37

> Tror ikke lige vi har et af de helt gode, men her er der et hvor de i
> hvert fald begge ligger på gulvet.
>
> http://www.123hjemmeside.dk/Anna-og-Co/1322368?i=2028268

Herligt billede, det er en meget køn datter du har

> Vi står såmænd parate med kameraet, men synes ofte når de gode
> øjeblikke skal fastholdes så mangler der batterier eller der er fyldt
> op på kameraet

Det er da din mands ansvar at sørge for at den slags er iorden,
det skal du ikke finde dig i

> Der er flere billeder af Gizmo på siden.

Gizmo har jeg skamrost før, men han er da også en flot hund.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-05 06:50

> [...]
> med
> et lille spædbarn(som endda var bette 1700 g ved fødslen), men han er bare

Det lyder som en rigtig sød og dejlig hund. Jeg ville ønske min var sådan
overfor mine katte .

Hvilken race der er den dejligste af alle, der kan det nu godt være jeg har
en anden mening

Mvh
Søren

Fra : Mus

Dato : 12-11-05 10:04

> Det lyder som en rigtig sød og dejlig hund. Jeg ville ønske min var sådan
> overfor mine katte .

Hvis det er en trøst så er Gizmo heller ikke glade for katte.

> Hvilken race der er den dejligste af alle, der kan det nu godt være jeg
har
> en anden mening

Heldigvis da. Det ville da være kedeligt hvis vi alle kunne lide samme
racer. Meeen Boxeren er nu den bedste, bare så du lige ved det

Og for øvrigt er det i en specialklub for boxere vi træner i. En lille klub
hvor de fleste ikke har de store konkurrenceambitioner - men mulighederne er
der. Hundene trænes blidt og via leg, hvis de er motiveret for dette. Og ja
det sociale er et kapitel for sig selv. Ja nogen gange kommer ejer uden
hund, hvis hunden er syg. Vi har også en enkelt rotte, schæfer og nogle
labber på holdet, så vi er ikke Boxer snobbet. Alle er velkomne.

LN

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-05 11:56

> Hvis det er en trøst så er Gizmo heller ikke glade for katte.

OK; i det mindste behøver jeg så ikke være misundelig på det . En nyfødt
baby vækker jo heller ikke meget jagtinstinkt i en hund, det kan man ikke
sige om en kat .

> har
>>

> Heldigvis da. Det ville da være kedeligt hvis vi alle kunne lide samme
> racer. Meeen Boxeren er nu den bedste, bare så du lige ved det

Der var én i schæferhunden hvor jeg trænede engang, der tidligere havde haft
boksere, og som egentlig fortsat var mest bokserfan. Da jeg spurgte ham hvad
han så godt kunne lide ved bokseren, sagde han "Dens kropsfysik. Når en
schæfer vil ud gennem en dør, står den og kratter med poten. En bokser
lægger skulderen imod!" . Derfor er schæferen nu alligevel den bedste,
skulder eller ikke skulder

> [...]
> hund, hvis hunden er syg. Vi har også en enkelt rotte, schæfer og nogle
> labber på holdet, så vi er ikke Boxer snobbet. Alle er velkomne.

I hvilket regi får man så til konkurrencer, hvis man ønsker det?
Der var i øvrigt en boxer på holdet hvor jeg trænede PH engang. Jeg må nok
sige at den var nok lidt lige som jeres. Alt for glad og legesyg til at
kunne gå til konkurrencer .
Min hund bliver i øvrigt også trænet blidt, med masser af godbidder efter
princippet om positiv forstærkning.

Mvh
Søren

Fra : Mus

Dato : 12-11-05 16:38

> [...]
> schæfer vil ud gennem en dør, står den og kratter med poten. En bokser
> lægger skulderen imod!" . Derfor er schæferen nu alligevel den bedste,

Hæ hæ. Her er det nu ikke så meget kropsfysikken vi er fascineret af, men
deres livsglæde.
En Boxer leger til den dag den falder om. Den bliver aldrig voksen. Det er
husets klovn og meget stor underholdningsværdi.

> I hvilket regi får man så til konkurrencer, hvis man ønsker det?

I Boxerklubben Danmark under DKK.

> Der var i øvrigt en boxer på holdet hvor jeg trænede PH engang. Jeg må nok
> sige at den var nok lidt lige som jeres. Alt for glad og legesyg til at
> kunne gå til konkurrencer .

De kan sagtens gå konkurrencer på en god dag he he. Det kræver bare at de
ikke lige får en af deres såkaldte "hjerneblødninger" og synes der skal
leges og pjattes. Så på den måde kan man ikke stole på en Boxer. Men det
giver stor underholdningsværdi og meget spænding. Ved de hunde man kender
kan man nogen gange i forvejen se ahh det der går galt - nu laver han
sikkert en piruette omkring sig selv om lidt. Andre gange kan de gå lydighed
til UG med kryds og bolle.

Kender en(overfalsdisk) der også har jagt hunde. Han prøvede engang at tage
sin Boxer med på jagt. Det gik helt i kage. Han rendte rundt og drillede de
andre hunde med pinde og alt mulig han kunne finde og lege med. Så nu kommer
han stadig med, men kun i snor så han også får lidt ud af det.

Hvordan med c-arbejder/forsvarsarbejde, hvordan klarede Boxeren sig der i
PH?
Det er simpelthen det bedste vores ved. Han går selv ind i klubshuset, åbner
skabsdøren og tager ærmet ned fra en knage. det tager max 1 min. Men han
duer ikke til prøver. Han er bedst til at gø og holder ikke så godt fast i
ærmet. Ja og så elsker han figuranten lidt for meget

Vi træner også lidt aggility og sporarbejde. Sporarbejde kan de faktisk
blive ret gode til, men det kræver meget arbejde.

> Min hund bliver i øvrigt også trænet blidt, med masser af godbidder efter
> princippet om positiv forstærkning.

Dejligt

LN

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-05 19:59

> Hvordan med c-arbejder/forsvarsarbejde, hvordan klarede Boxeren sig der i
> PH?

Jeg husker det ikke så tydeligt, men det var vist specielt bidearbejdet hvor
den ikke brillerede så meget. Jeg tror ikke den rigtig havde fattet pointen,
måske den ikke havde så meget byttedrift eller måske dens byttedrift ikke
var blevet fremelsket/vedligeholdt i tide. Og selvfølgelig kan man på basis
af én hund ikke konkludere noget om racen.

Men det synes jeg nu man kan med schæferen, i PH var der jo en del racer, og
jeg må nu nok sige at schæferen var den eneste af racerne, som kunne lave et
fornuftigt stykke arbejde. En fyr havde en kanon driftig lille schæfertæve,
han slet ikke kunne styre. Men de discipliner, hvor hunden bare skulle følge
sin drift, dem kunne den næsten perfekt faktisk uden at have lært det
(rondering og bidearbejde). Det er helt klart ikke tilfældigt at schæferen
er den fortrukne hund til brugsarbejde .

> Vi træner også lidt aggility og sporarbejde. Sporarbejde kan de faktisk
> blive ret gode til, men det kræver meget arbejde.

Ja, spor er svært, jeg har også mine problemer . Agility er noget jeg har
i baghånden, hvis jeg bliver træt af BHP en dag. Jeg prøvede det at par
gange med min gamle schæfer, og det kunne hun sagtens finde ud af. PH gider
jeg ikke mere, det er alt for tidrøvende.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 13-11-05 12:41

> [...]
og
> jeg må nu nok sige at schæferen var den eneste af racerne, som kunne lave

Schæferen er en meget alsidig hund. Malinois (Ikeaschæfer), har de samme
kvaliteter hvis man bruger de rigtige linjer.

Fra : Søren LH

Dato : 13-11-05 15:31

"Winther" <Nobody@home.dk> wrote in message

> [...]
>
> Schæferen er en meget alsidig hund. Malinois (Ikeaschæfer), har de samme
> kvaliteter hvis man bruger de rigtige linjer.

Ja, det var faktisk ikke helt rigtigt hvad jeg sagde, for der var en
malinois i den ene kreds, og det var altså kanon at se den arbejde. Selvom
jeg nødig vil indrøme det, så blegnede selv schæferne ved siden af .

Mvh
Søren

Fra : Mus

Dato : 13-11-05 19:29

> [...]
og
> jeg må nu nok sige at schæferen var den eneste af racerne, som kunne lave

he he ja det er jo nok netop det der ikke tiltrækker Boxerejere Vi
boxerejere er lidt sære og elsker vores små skødehundsklovne.

> [...]
> (rondering og bidearbejde). Det er helt klart ikke tilfældigt at schæferen
> er den fortrukne hund til brugsarbejde .

Det der med drifter gør sig gældende også inden for Boxeren og vel alle
racer. Jo mere driftig de er jo lettere er de at træne. Vi kalder dem nogen
gange Damp-hunde, fordi der er så meget gang i dem. Men puha de lærer
hurtigt og er arbejdsivrige - selvfølgelig hvis de ikke lige får en
"hjerneblødning"

Synes faktisk mange Boxere kan blive rigtigt gode til c-arbejde. Og nok her
de sjældent får "hjerneblødninger". Har i hvert fald aldrig oplevet det
endnu.

Der hvor det oftest sker er alm lydighed. Så en dæk kommando pludselig
forvandles til en trillen rund. Eller at hunden kravler under
langtidafdækning. Det ser så godt ud når ejeren bvender sig rundt og tror
den ligger hvor den skal og så ligger den 5 meter fra ejeren og ser helt
uskyldig ud.

LN

Fra : x Vuf x

Dato : 13-11-05 10:01

On Sun, 13 Nov 2005 19:29:29 +0100, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

> [...]
>den ligger hvor den skal og så ligger den 5 meter fra ejeren og ser helt

<Fniiis>... Den indre film ruller!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Leyna

Dato : 13-11-05 00:15

On Sat, 12 Nov 2005 11:56:28 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

> [...]

>baby vækker jo heller ikke meget jagtinstinkt i en hund, det kan man ikke

Okay, så må jeg da lige prale lidt.

Vaks med barnebarnet. De er rigtigt gode venner stadigvæk. Barnebarnet
er nu 2½ år gammel. På billedet er han ikke end en god måneds tid.

http://www.leyna.dk/vaksogtobias.jpg

Og Vaks med Samson, vores bette killing.
Dem er der vist ikke meget ufred over, vel?

http://www.leyna.dk/vaksogsamson.jpg

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-05 19:54

Leyna wrote:
> Okay, så må jeg da lige prale lidt.

Det gør du sgu altid

> Vaks med barnebarnet. De er rigtigt gode venner stadigvæk. Barnebarnet
> er nu 2½ år gammel. På billedet er han ikke end en god måneds tid.
>
> http://www.leyna.dk/vaksogtobias.jpg

Herligt billede, er Vaks virklig kun 1 mnd på det billede

> Og Vaks med Samson, vores bette killing.
> Dem er der vist ikke meget ufred over, vel?
>
> http://www.leyna.dk/vaksogsamson.jpg

Rigtige hunde elsker da katte.
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/alle_3_dyr.JPG

Og her bliver Tyson klappet af en af de lokale unger.
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/barn.JPG

/Jens (som har ca 800 billeder af dyrene på lager)

Fra : Leyna

Dato : 14-11-05 00:01

On Sun, 13 Nov 2005 19:54:26 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det gør du sgu altid

Nu har jeg jo osse to pragteksemplarer af hunde plus 3 suveræne katte,
så jeg har jo noget at prale af!

>Herligt billede, er Vaks virklig kun 1 mnd på det billede

Tumpe! :oþ
Vaks er ca. 10 mdr. på billedet.

>Rigtige hunde elsker da katte.
>http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/alle_3_dyr.JPG

De ser altså mere ud som om de overvejer om den er værd at sætte
tænderne i!

>/Jens (som har ca 800 billeder af dyrene på lager)

hihi... Det kender jeg godt. Har osse en del videoer. Så lige et par
klip fra den første dag Hansen var her. Hold da op hvor var han tynd
dengang. *GGG*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 14-11-05 06:11

> hihi... Det kender jeg godt. Har osse en del videoer. Så lige et par
> klip fra den første dag Hansen var her. Hold da op hvor var han tynd
> dengang. *GGG*

Det er faktisk ret sjovt at kigge tilbage på engang imellem,
utroligt så små og såde de var for ingen tid tilbage

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 13-11-05 10:06

On Sun, 13 Nov 2005 00:15:25 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Og Vaks med Samson, vores bette killing.
>Dem er der vist ikke meget ufred over, vel?

>http://www.leyna.dk/vaksogsamson.jpg

Du må altså snart holde lidt igen med overfodringen
af din hes...æhhhh... hund.
Det er nok kattediæten, der feder så voldsomt!
Mere hundemad; mindre kat!

Fra : Leyna

Dato : 14-11-05 18:50

On Sun, 13 Nov 2005 10:06:14 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Du må altså snart holde lidt igen med overfodringen
>af din hes...æhhhh... hund.

Årh, han er da kuns en bette hvalp!

>Det er nok kattediæten, der feder så voldsomt!
>Mere hundemad; mindre kat!

Han har slet ikke spist nogle af kattene... endnu!
Kun slikket lidt på dem!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 16-11-05 23:16

On Mon, 14 Nov 2005 18:50:01 +0100, Leyna wrote:

>Årh, han er da kuns en bette hvalp!

Ak ja; poden set med en mors øjne...

>Han har slet ikke spist nogle af kattene... endnu!
>Kun slikket lidt på dem!

Aha; han ta'r smagsprøver! En skønne dag
er der én af dem, der smager godt nok! ;-D

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-11-05 20:01

>Men efter at have læst på DKK's sider er jeg da >kommet lidt i tvivl. Her
>skriver de bl.a. at nogle blandinger kan virker som >"nitro og glycerin"
>underforstået at resultatet er problemfyldt. Dem som >vi har kigget på

DKK's største problem med blandingshunde er at dem tjener de intet på
til stambogsføring, og de lægger heller ikke penge i
udstillingskasserne. Det kan man jo ikke skrive åbenlyst, og så
finder man på noget andet.
Der er enkelte skøre sjælde der blander pitbull x ulv x schæfer
xdoberman x osv for at få et stærks krydderi til den anden ende af
hundesnoren. Det hører dog heldigvis stadig til undtagelserne. Brug
sanserne, læs bøger om de involverede racer....

Hilsen Kim

Fra : pbk1972

Dato : 09-11-05 21:38

"Jesper Hansen" skrev d. 08-11-05 22:33 dette indlæg :
> [...]
> Og vil det være bedre f.eks. at holde sig til en ren Rottweiler, eller

> er det mere miljø end arven der har betydning.

Hej Jesper.Ang. Schæfer/Rottweiler så har jeg haft en tæve af denne
race,hun var en god hund,når hun var hjemme var hun glad for børn & alle
andre,kunne være alene hjemme uden at lave ballade.Men gå tur om
aften/natten i en storby var hun oppe at køre,henvendte folk sig til mig
& kom hen til mig var hun en vagthund,pustede sig op & knurrede,så jeg
vil ikke være bange for at få sådan en blanding igen.
Hilsen Pbk1972

http://www.kandu.dk/

Fra : Sverre Stokke

Dato : 10-11-05 06:31

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> den 9. november 2005 kl.
07:15 +0100 skrev:

> [...]
>bruges
>en

>GGGGGG!....lyder som en aktiverende størrelse...((-;

Åh, ja. Eksempelvis har mine hunde altid haft adgang forbudt til
soveværelset. Schæferne har lært det lynhurtigt - støttet af et stykke
sejlgarn på tværs. Nu har jeg en børnelåge, som han har forsøgt at bryde
ned / grave sig gennem. Langt om længe accepterede han det - men kun når
lågen er lukket. En morgen lå han sødt slumrende på gulvet ved fodenden.
Det var lykkeds ham at springe over uden at vi vågnede.
Da han opdagede, at vi havde opdaget ham, kiggede han på os, som om han da
ikke havde gjort noget galt. Jeg kommanderede ham ud, men han var stokdøv.
Jeg tog ham i hoved og røv og skubbede ham ud, samtidig med at han
knurrede ildevarslende - med sit våben vendt væk fra mig.

Hilsen Sverre.

Fra : fam. Ager

Dato : 10-11-05 06:54

> [...]
> Jeg tog ham i hoved og røv og skubbede ham ud, samtidig med at han
> knurrede ildevarslende - med sit våben vendt væk fra mig.

jeg synes at terrieren skinner godt igennem....GGGG!
jeg har en cairn, og sidder og griner anerkendende.... terriere!, men de er
anledning til mange grin (og frustrationer)
mvh. marie

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 13-11-05 20:03

On Tue, 08 Nov 2005 22:33:21 +0100, Jesper Hansen <noone@nowhere.com>
wrote:

> [...]
>Rottweilere med Schäfer iblandet, hvilket jo kan blive en direkte farlig
>hund hvis det f.eks. er en sådan blanding de mener.

De blandinger du skal holde dig fra, er det som jeg kalder ekstreme
blandinger, hvis man får en blanding af en kamphunderace og af en
vagthunderace, så får man en meget uheldig blanding efter min mening,
faktisk ikke kun efter min mening. Jeg har læst en del om kamphunde og
er så stødt på forskelige statestikker over hundebid osv

I Usa er de hunde som bidder flest mennesker Pitbullblandinger altså
IKKE rene Pit Bull Terriere men folk der blander hunde som rotweilere
Schæfere eller i de helt ekstreme tilfælde bruger Ulve til at blande
sammen med en kamphund, så får man en potentiel farlig hund, det vil
ikke være i alle tilfælde at de er farlige men de kan som du selv
skriver være som bomber !

Forskellige hunderacer er avlet til forskellige ting og opgaver. En
race som en rotweiler bliver søndag efter søndag trænet på
træningspladser landet/verden over i at være vagthund bide mennesker i
armen/bideærmer derfor er den god til det, og skal holde sig til det.

Pitbulls blev oprindeligt trænet til at slås med andre hunde og ikke
med mennesker, som de faktisk er meget glade for, men hvis du blander
sådanne to racer sker der en kortslutning i hovedet på hunden i mange
af tilfældene, som sagt de farligste hunde i usa er disse typer
blandinger med afvigere selvfølgelig. Så ja det er bedre at holde sig
til en ren rotweiler hvis det er den type hund man vil have

men en schæfer iblandet rotweiler dem er der jo mange af, det har jeg
aldrig hørt at skulle være nogen uheldig blanding, det bliver sikkert
en mildere hund end en ren rotweiler kunne jeg forestille mig uden at
vide det dog

Punish the deed, NOT the breed.

Fra : pwh

Dato : 13-11-05 20:15

Ninja Ninjasen wrote:
> De blandinger du skal holde dig fra, er det som jeg kalder ekstreme
> blandinger,

Hej Punish, lever du endnu
Hvordan går det med Pluto, har han fået skambidt nogle skæghunde
og kattekillinger på det sidste, eller er han ved at blive gammel

/Jens

Fra : Jesper Hansen

Dato : 13-11-05 20:28

> [...]
> aldrig hørt at skulle være nogen uheldig blanding, det bliver sikkert
> en mildere hund end en ren rotweiler kunne jeg forestille mig uden at

1000 tak for alle jeres meget velargumenterende svar. Umiddelbart virker
både mor og far til vores (potentielle) blanding som værende meget
rolige og tilforladelige, og angiveligt uproblematiske overfor børn.
"Opdrætteren" virker også ret fornuftig.

Alt i alt holder vi os nok til denne hvalp og starter ud så godt vi kan
med hvalpetræning.

Btw. Denne gruppe er nok en af de sjoveste jeg har oplevet mht OT's, men
det siger selvfølgelig noget om jeres entusiasme - hyggeligt

De venligste hilsner.

Jesper

Fra : jopa

Dato : 13-11-05 22:44

Jesper Hansen skriblede bla:

> Btw. Denne gruppe er nok en af de sjoveste jeg har oplevet mht OT's,
> men det siger selvfølgelig noget om jeres entusiasme - hyggeligt

Ja der er jo et par stykker der ikke tænker på andet end at prale med
deres
hunde

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-11-05 06:14

> Ja der er jo et par stykker der ikke tænker på andet end at prale med
> deres
> hunde

Det her vi bemærket JOHN

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-11-05 11:26

bla:

> Det her vi bemærket JOHN

Ja DE kan være slemme også min mening

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-11-05 18:51

On Mon, 14 Nov 2005 06:13:49 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det her vi bemærket JOHN

NEMLY, JOHN! *LOL*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 14-11-05 18:59

Leyna skriblede bla:

> NEMLY, JOHN! *LOL*

Hmmm jeg har da ikke truet med at vise 800 billeder samt videoklip vel Leyna
og Jens

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-11-05 20:19

On Mon, 14 Nov 2005 18:59:28 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Hmmm jeg har da ikke truet med at vise 800 billeder samt videoklip vel Leyna
>og Jens

Det var ingen trussel. Vel mere et løfte! *GGG*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 14-11-05 20:24

Leyna skriblede bla:

> Det var ingen trussel. Vel mere et løfte! *GGG*

Så er det da fint jeg har en 2GB forbindelse
Gaaaab Starter du eller Jens ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-11-05 06:13

> Så er det da fint jeg har en 2GB forbindelse
> Gaaaab Starter du eller Jens ?

Jeg er i fuld gang med at uploade, Leyna og jeg skal
nok få lagt et per servere ned

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-11-05 15:51

On Tue, 15 Nov 2005 06:13:06 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg er i fuld gang med at uploade, Leyna og jeg skal
>nok få lagt et per servere ned

At nedlægge servere er osse et af mine specielle talenter!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 16-11-05 23:19

On Tue, 15 Nov 2005 15:50:54 +0100, Leyna wrote:

>At nedlægge servere er osse et af mine specielle talenter!

Nå, du gik selv til bekendelse...<grin>

Fra : x Vuf x

Dato : 16-11-05 23:18

>Jeg er i fuld gang med at uploade, Leyna og jeg
>skal nok få lagt et per servere ned

Så har du da også den rette samarbejdspartner,
for Leyna er ekspert i at lægge servere ned!

Fra : Leyna

Dato : 15-11-05 15:50

On Mon, 14 Nov 2005 20:24:13 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Så er det da fint jeg har en 2GB forbindelse
>Gaaaab Starter du eller Jens ?

Blæremås.
Nu er det jo Jens der har alle billederne, såeh...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 14-11-05 06:13

Jesper Hansen wrote:
> Btw. Denne gruppe er nok en af de sjoveste jeg har oplevet mht OT's,
> men det siger selvfølgelig noget om jeres entusiasme - hyggeligt

Hundefolk er tossede, bølgerne går til tider ret højt herinde

/Jens