Terror i klasseværelset...
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-11-05 19:22

Der er ikke meget at sige til at ressourcestærke danskere ikke har lyst
til at ofre deres børns liv, helbred og fremtid ved at sætte dem i en
folkeskole, hvor de islamindoktrinerede indvandrerelevers fundamentalist
-fanatiske og agressive adfærd totalt spolerer undervisningen.

Jeg må derfor modvilligt gratulere halalhippierene for at det er rent
faktisk ER lykkedes dem at ødelægge endnu en vigtig del af det danske
samfund. Forhåbentlig kan dette groteske vanvid dog stoppes af
fornuftige og ansvarlige borgerlige inden vi får skabt franske
tilstande, sådan som vi desværre allerede er rigtig godt på vej imod...

Fra http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=399840/

Fanatiske elever smadrer skolen

Af JACOB HEINEL JENSEN

Trusler om tæsk og sabotering af undervisningen. Sådan er hverdagen i
den danske folkeskole, hvor 11-13 årige muslimske drenge driver ren
terror i timerne.

Drengene virker hjernevasket af ekstremt rabiate islamiske holdninger,
som de ikke tøver med at lufte i klassen.Flere lærere, som B.T. har talt
med, er direkte chokerede og forfærdede over tonen fra nogle af de meget
aggressive elever.

Nogle af dem har været sendt på koranskoler, og ifølge lærerne er det
også her, de får deres rabiate holdninger.

Den barske hverdag findes blandt andet på Sønderbro Skole på Amager i
København, hvor der er omkring 40 pct. to-sprogede elever.

- Saddam Hussein og muslimer, der skærer halsen over på amerikanske
soldater, er helte

- Pia Kjærsgaard bliver slået ihjel, hvis hun bliver statsminister, er
budskaber fra børnene, når lærervikar Martin Leider Olsen underviser på
skolen.

- Jeg blev meget chokeret over det. Og jeg prøvede at tage diskussionen
om, hvad Saddam Hussein egentlig var for en ulækker fyr. Men det
prellede af på dem, som vand på en gås. De er ikke villige til at gå på
kompromis eller høre andres argumenter. De har en ensidig forestilling
om, at alt er vestens skyld, siger Martin Leider Olsen.

Danske børn tromlet ned

Han er blevet stærkt chokeret over, at nogle muslimske børn på den måde
er blevet indoktrineret til at tro, at alt vestligt er ondt.

- Noget må jo gøres. Man bliver ved med at snakke om oplysning osv. Men
det handler om, at man skal være stålfast fra det danske samfunds side
og slå fast, at vi har nogle værdier i det danske samfund, som ikke står
til diskussion.

Og det, tror jeg, er et problem, mange politikere og andre i
undervisningssektoren ikke er villige til at indse, mener han. Martin
Leider Olsen har oplevet konfrontationen, da undervisningen handlede om
»De store opdagelser« set i historiens lys. Flere af de muslimske børn
ville hellere snakke om Mellemøsten.

- I forbindelse med en historietime om Europas erobring af Amerika, kom
vi til at snakke om arabernes betydning, og dermed blev undervisningen
drejet over på det. De interesserer sig mere for der, hvor de selv
stammer fra. Palæstina, Iran, Irak, fortæller han.

Men efter nogen diskussion, kunne Martin godt fornemme, at de danske
børn følte sig tromlet af en debatkultur, de ikke kender.

Råber og skriger

- De danske elever blev overrasket, og de sagde ikke så meget til det.
Det har også noget at gøre med måden, de diskuterer på. De råber og
skriger, og det er ligesom om, at den, der råbte højest, får ret.

De lytter ikke til argumenter, men har en klippefast tro på, at det de
siger, er sandt, siger han.

De rabiate holdninger kommer ifølge Martin Leider Olsen fra arabiske
satellitkanaler, som børnene ser i hjemmet, og ikke mindst koranskolerne.

- Koranskolerne har en betydning. Og det er noget, man også kan se af
samfundsdebatten. Jeg er fuldstændig overbevist om, at flere af mine
elever har gået på koranskole, siger han.

Overlærer, Gitte Kongstad, har haft de samme problemer på Sønderbro
Skole. I en samtale mellem to muslimske drenge, hørte hun den ene dreng
sige til en den anden:

- Jeg vil dræbe mine klassekammerater, hvis Allah siger det. Jeg vil
også dræbe min far, hvis Allah mener, jeg skal gøre det. Da hun
efterlyste, hvorfra sådanne meninger kom, svarede drengene, at det havde
de lært i koranskolerne.

Sidste år blev hun tilmed truet af en muslimsk dreng, fordi hun
forsvarede den hollandske kunster, Theo Van Gogh, der blev dræbt af
fanatiske muslimer.

- Jeg blev truet af en muslimsk dreng, da jeg i forbindelse med mordet,
forsvarede hans ytringsfrihed, siger hun. Ligesom Martin Leider Olsen,
har hun også oplevet, at elevernes rabiate udtalelser er kommet frem
under undervisningen. Og det har hun en forklaring på.

Må selv yde en indsats

- Børnene er kun på skolen fem-seks timer om dagen, og resten af tiden
færdes de steder, hvor der kun er indvandrere. Parabolantennerne kører
hele tiden fra de arabiske stationer.

Det vil sige, at de får meget lidt input fra danskere. De lever i et
parallelsamfund, hvor de bekræfter hinanden i en offerrolle, hvor
danskerne i alle henseender er forfærdelige.

- Indvandrerne må selv yde en indsats for at blive integreret, mener
hun. Hun mener også, at politikere må tage fat om problemerne nu.

- Min pointe er, at der er en enorm berøringsangst i den danske
folkeskole. Der er så meget usikkerhed om, hvad man må sige for ikke at
støde nogen.

Jeg støtter ikke Pia Kjærsgaard, men jeg er glad for den debat, hendes
parti har taget op.

Vi skal ikke være bange for at sige, at det her er Danmark, og hvis de
vil være her, så er der nogle fundamentale betingelser, man skal
opfylde. Ikke engang det er man enige om politisk.

Lukker gardinerne ned

Udenfor skolen foregår der i indvandrerkredsene meget, vi lærere slet
ikke ser og ej heller forstår. Jeg ved ikke, hvordan vi skal få
overbevist de unge mennesker om, at de bor i Danmark, når forældrene til
stadighed fastholder at leve i en anden verden, siger hun.

Hun mener desuden, at unge lærere må åbne øjnene for problemerne. Det er
dem, der skal undervise i danske folkeskoler i fremtiden.

- I mangfoldighedens navn undgår man at trække linierne op og lukker i
stedet gardinerne ned for en sund debat om, at ikke alle holdninger er
forenelige med et demokrati.

Mange mulimske elever er så indoktrinerede fra hjemmene, at det er et
spørgsmål, om lærerene ikke bevidst skulle indoktrinere - med modsat
fortegn,« siger hun, men minder alligevel om, at der ikke er tale om
alle muslimske børn.

Mange af dem er velintegrerede. Desuden er der også danske børn, der er
problematiske, fordi skolen ligger i et socialtbelastet område. »Det er
også sociale forhold, der styrer opvæksten, siger Gitte Kongstad. jhj@bt.dk

(IMO en ganske fremragende artikel til trods for den slemme
pladderhumanistiske drejning, der bevidst er placeret i slutningen...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Henri Gath

Dato : 08-11-05 19:41

meddelelse news:4370ecd1$0$47028$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> og ansvarlige borgerlige inden vi får skabt franske tilstande, sådan som
> vi desværre allerede er rigtig godt på vej imod...

Ja, de har været dygtige, de forpulede landsforrædere.........men lad nu
bare muslimerne fortsætte som hidtil både har og på verdensplan.........det
er uafvendeligt, at de på et tidspunkt får en røvfuld, der får korstogene
til at minde om en udflugt til Louisiana...