Akvariesæt i Aldi
Fra : Mich2

Dato : 08-11-05 19:13

Nu her i denne uge, er der et akvariesæt på tilbud hos Aldi. Jeg har altid
gået med en lille trang til at anskaffe et akvarie og så tænkte jeg om denne
var sagen. Jeg har ikke lyst til det helt store, men det kunne da være
skægt, at have cirka 10-20 fisk (alt efter størrelse) samt lidt planter. Men
jeg har lige et par spørgsmål.

1) Er der nogen der kender til akvariesættet - er det noget bras og noget
man skal holde sig fra? Er siderne forøvrigt glas eller plastic?
Jeg ved godt, at 54 liter ikke er meget, men er det urealistisk lille? Der
følger jo alt udstyr med (lys, pumpe og filter).
Aldi plejer jo at være meget billige med deres computer tilbud - er dette
lige så meget et godt tilbud eller er det normal pris?

2) Hvor længe kan man være væk fra fiskene?
Jeg tænker på ferie m.v. hvor der ikke er nogen til at passe dem.

3) Skal man hellere købe et noget større akvarie brugt?

4) Er det ikke bare et spørgsmål om at hælde sugemaller/snegle nok i
akvariet og så behøver man ikke skifte vandet så tit (ja, jeg ved intet om
det)?

Fra : Mich2

Dato : 08-11-05 19:15

> [...]
> Aldi plejer jo at være meget billige med deres computer tilbud - er dette
> lige så meget et godt tilbud eller er det normal pris?

Øhh.. jeg glemte måske at skrive om sættet, hvis der er nogen der ikke har
fået avisen.

Vitakraft akvariesæt.
54 liter akvarium, 60x30x30 cm med lysstofrør, filter, varmelegeme,
termometer og 100 ml Vita foder.
TÜV/GS godkendt, 3 års garanti.
Kr. 400

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-11-05 19:47

Mich2 wrote:
> Vitakraft akvariesæt.
> 54 liter akvarium, 60x30x30 cm med lysstofrør, filter, varmelegeme,
> termometer og 100 ml Vita foder.
> TÜV/GS godkendt, 3 års garanti.
> Kr. 400

Der kom lige en reklame i dag fra Maxi Zoo - de har et tilsvarende sæt til
299 kr.

De har også et sæt med 112 liter i stedet - det koster 698 kr

Og de kan sikkert findes endnu billigere, hvis man leder ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-11-05 20:16

Mich2 skrev:

> Jeg ved godt, at 54 liter ikke er meget, men er det urealistisk
> lille?

Da jeg var teenager havde jeg i årevis et 45-liters akvarium med nogle
mundrugere i - det havde jeg sørme stor glæde af, og fiskene fik det
ene kuld unger efter det andet.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : bot

Dato : 08-11-05 22:08

hejsa

når man går i tanker om at anskaffe akvarie er der altid en masse spørgsmål
som trænger på.

der er imidlertid hjælp at hente . gå til http://www.akvariesiden.dk

her kan du få råd og vejledning om det meste, en kanon side.

hilsen

brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-11-05 23:09

Mich2 wrote:
> [...]
> Aldi plejer jo at være meget billige med deres computer tilbud - er
> dette lige så meget et godt tilbud eller er det normal pris?

Det er sikkert OK - ikke sensationelt billigt - men OK - de fleste
akvariebutikker sælger
"Starter-sæt", hvor man for en rimelig pris får det hele.

Jeg går ud fra, at det er glas - det er det hos akvariebutikkerne.

54 liter er OK til at starte med - men det dobbelte ville være bedre

> 2) Hvor længe kan man være væk fra fiskene?
> Jeg tænker på ferie m.v. hvor der ikke er nogen til at passe dem.

Hvis fiskene er fodret normalt til daglig, så er en ferie på 2-3 uger ikke
noget problem.

> 3) Skal man hellere købe et noget større akvarie brugt?

Hvis pladsen tillader det, så er det en god ide.

> 4) Er det ikke bare et spørgsmål om at hælde sugemaller/snegle nok i
> akvariet og så behøver man ikke skifte vandet så tit (ja, jeg ved
> intet om det)?

NEJ - disse kan måske godt æde lidt alger - men de æder ikke affald - og de
sviner ligeså meget som de øvrige fisk

Fra : Jasper Norman

Dato : 08-11-05 23:40

> NEJ - disse kan måske godt æde lidt alger - men de æder ikke affald - og
> de sviner ligeså meget som de øvrige fisk

Jeg vil endda sige at de sviner en del MERE end andre fisk. Det er nogle
kolosale møddinger de kan lave

Jeg tror at du er bedre stillet, hvis du købet et brugt 128l incl. alt. Det
burde kunne lade sig gøre til 400,- (ellers har jeg et 128+ 160 til salg
)

Husk, at jo større akv. jo nemmere er det holde!

/Jasper

Fra : christian brix

Dato : 09-11-05 05:50

de har det samme sæt i calles dyrrige i skalborg til 299 kr

Fra : Jesper Laursen

Dato : 09-11-05 08:43

http://www.fynsakvariecentrum.dk/startside2.htm
Se i højre side af forsiden
Det er i odense

Jesper

Fra : Frandsen

Dato : 09-11-05 12:27

"Mich2" <mic.REMOVE.@removethis.com> skrev i en meddelelse
> 1) Er der nogen der kender til akvariesættet - er det noget bras og noget
> man skal holde sig fra?

Hvis man vil have en balje i den størrelse, så er det godt nok.

> Er siderne forøvrigt glas eller plastic?

Glas

> Jeg ved godt, at 54 liter ikke er meget, men er det urealistisk lille?

Nej, men det afhænger selvfølgelig af, hvad du vil have i det.

> Der følger jo alt udstyr med (lys, pumpe og filter).
> Aldi plejer jo at være meget billige med deres computer tilbud - er dette
> lige så meget et godt tilbud eller er det normal pris?

Det er set billigere, men jeg synes stadigvæk, at det er et godt tilbud.

> 2) Hvor længe kan man være væk fra fiskene?
> Jeg tænker på ferie m.v. hvor der ikke er nogen til at passe dem.

Et par uger, hvis de er i god foderstand, men undersøg først hvor ofte, du
har brug for vandskift - det er trods alt et lille akvarium.

> 3) Skal man hellere købe et noget større akvarie brugt?

Jo - mindst 1000 liter. Hvis du i virkeligheden vil have et større, og har
pladsen, så er det nok den vej du skal gå. Det er faktisk lettere, at holde
et stort akvarium.

> 4) Er det ikke bare et spørgsmål om at hælde sugemaller/snegle nok i
> akvariet og så behøver man ikke skifte vandet så tit (ja, jeg ved intet om
> det)?

Nej tvært imod.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-11-05 09:45

> [...]
>
> 4) Er det ikke bare et spørgsmål om at hælde sugemaller/snegle nok i
> akvariet og så behøver man ikke skifte vandet så tit (ja, jeg ved intet om

som andre har skrevet er prisen ikke speciel billig, men er da ok.
Hvis du ikke har erfaringer med akvarier, ville jeg finde det samme
tilbud hos en dyrehandler, og få noget ordentlig vejledning med det samme.
du skal jo alligevel have sten, planter, og senere, fisk til det.
Men jeg ville nok vælge et større akvarie hvis du har pladsen, det er
misforstået det er godt at starte med et lille akvarie, jo større de er,
jo lettere er de typisk at holde.
Mit 325 liter passer stort set sig selv bortset fra vandskift
selvfølgelig

mvh

Thomas