Århus: Politisk plat uden grænser
Fra : GB

Dato : 08-11-05 15:49

Politisk plat uden grænser
Af Tomas Kierstein, formand for Århus mod Moskéen, Ørum Djurs

ÅRHUS BYRÅD har enigt proklameret, at det i morgen vil gå på gaden i en
demonstration. Anledningen er årsdagen for Krystalnatten. Man har kædet
det sammen med en demonstration mod vores forening, der udråbes som
intolerancens ikon.

Vi har gennem hele optakten til valgkampen fået det glatte lag. Det er
orden, for sådan er betingelserne i et demokratisk samfund.
At skyde os nogen som helst sympati for nazisternes fremfærd i skoene, er
dog et uhørt plat polemisk kneb, der ikke kan stå ukommenteret hen.

Til eventuelt interesserede, der stadig er i besiddelse af evnen til at
reflektere, kan jeg oplyse, at mit slægtsnavn er noteret mindst to gange
i tabslisterne over ofrene for likvideringen af den jødiske ghetto i
Warszawa.

Jeg har aldrig bedrevet tilbundsgående slægtsforskning på min tysk/polske
slægt, så om der er tale om mennesker der blev massakreret, fordi de
havde jødiske aner, eller om der er tale om polske modstandsfolk, ved jeg
ikke med sikkerhed.

Under alle omstændigheder blev disse mine formodentlige slægtninge
myrdet, mens Den Røde Hær holdt kampvognene tibage, så de ideologiske
fætre kunne myrde løs i fred.

Antisemitten Stalin havde ikke travlt. Hans tankegods har overlevet i det
had til Israel, som visse dele af den yderste venstrefløj endnu i dag
dyrker.

Oplagte muligheder
Hvis man skal til at besværge sin egen godhed, hvorfor så nøjes med at
protestere mod to ting?
Man kunne også demonstrere i anledningen af det folkemord, som de
osmanniske tyrkere udførte på armenerne under Første Verdenskrig.

Byrådet kan jo spørge deltagerne, om de er med på en sådan idé. God
fornøjelse til byrådet.
-----------

Deltagerne i dette fine, humanistiske arrangement er:
http://www.uriasposten.net/images/AaS-081105-Krystalnatdemo.gif

Udover en række byrådspolitikere deltager blandt andet BUPL, Den arabiske
Kulturforening, Enhedslisten, Det somaliske Forum, Boykot Israel, Dansk-
Palæstinensisk Venskabsforening, Antiracistisk Hær- nånej Netværk samt
Århus mod krig og terror...

Det er nogle fine byrødder, de har i Aarhus, som legitimerer sådan et
sammenrend af autonome og islamo-fascister i humanismens navn. Hvor er de
gode.

GB

Fra : hanzen

Dato : 08-11-05 16:35

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Politisk plat uden grænser

klip

> Det er nogle fine byrødder, de har i Aarhus, som legitimerer sådan et
> sammenrend af autonome og islamo-fascister i humanismens navn. Hvor er de
> gode.

Der er noget der siger mig at Århus historierne IKKE var opdigtede
--
hilzen
hanzen

Fra : Egon Stich

Dato : 08-11-05 18:23

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Der er noget der siger mig at Århus historierne IKKE var opdigtede
> --
> hilzen
> hanzen

Du har ret.
De er ikke opdigtede, men oversat fra tysk.
Historierne stammer fra de tyske vadehavsområder.
Danskerne er ikke i stand til at digte sådanne historier.
P.Ga. manglende humoristisk sans .-))

MVH
Egon