Livets mening = Rang ! (og fjendebilleder=~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 10:04

Livets mening = Rang !

Alle dyresamfund præges af hanners og hunners kamp om at blive
højtplaceret i hakkeordenen, og hunners altafgørende partnerudvælgelse
er ret lydig overfor flertalsdiktaturets smagsdommere.

TV koordinerer, men heldigvis har vi mange individualister, der lader
moral, meninger og smag komme spontant indefra.

Noget afgøres af indtjening og af politik

Andet afgøres af charme, stil, mode, sladder, høflighed,
hykleri-evne, smag, skønhed, humor,

Overklassen vil at dens sønner og døtre blier de ny vindere, og derfor
skal skoler holde børn tilbage i udvikling, så eliten fra
privatskolerne rummer de ny trends og sejrer over mellemklassens
rivaler.

Mit kald hedder størst mulig lykke for flest, selvom at sådan søgen
venskab med alle betyder venskab med ingen.

Jeg leger med utraditionel underholdning, der kan gøre mine indlæg
læst og få folk der passerer mit hus, til at tænke i ny baner og indse
at DF er ikke egoistparti men idealistparti.

Mht mode kopierede jeg min grå ingeniør-far og matchende mor, der ikke
var til fest og farver. Så får man lyst til at kompensere ved at
provokerer, og jeg tror vi ville få en lykkeligere verden, hvis alle
var åbne og skrev deres meninger på deres hus og lignende.

Mao-Kinas vægaviser er eksempel til efterfølgelse - Georg Brandes
debatskabende målsætning ligeså.

Min far var i sit es, når min søster parkerede til hund i fars og mors
Nærum-villa, så han kunne falde i snak med andre hundeejere på vejen.
Min mor ville ikke lade ham få hund selv.

Jeg behøver ikke hund for at falde i snak - jeg tør godt (risikere at)
irritere hvemsomhelst incl muslimer i mit kvarter med friske
bemærkninger, som ofte afføder friske svar, og må formodes at gøre
livet mere underholdende og lærerigt for både mig og den jeg indleder
snak med. Why not? Man har kun det sjov man selv laver.

Dialogen med EL-hærværksfolk og ungmuslimer, der vandaliserer mine
lidet aggressive budskaber, præges ikke af øjenkontakt, men jeg mener
at tankelæse dem jeg sjældent ser, i retning af at de har givet op og
siger til hinanden "at det er for nemt at drille landsbytossen" og der
er ingen sport i det, selvom jeg genopfører alt ødelagt.

OM FJENDEBILLEDER

" At miste en fjende er et stort tab. Dronning
Kristina

" Der er ingen tilfredstillelse ved at hænge en mand som
ikke modsætter sig det. George Bernard Shaw

Der er også jalousi i had: vi ønsker at have vor fjende
for os selv.Friedrich Nietzsche

En ven, hvis håb vi ikke kan gavne, vil vi hellere have
som fjende. Nietzsche Morgenrøde 1880

Every society has a tendency to reduce its opponents to
caricatures. Nietzsche

Familiarity breeds contempt. .Publius Syrus

Folk hader dem, som får dem til at føle deres
underlegenhed. Lord Phillip Chesterfield

Hvis du vil skaffe dig fjender, så forsøg at forandre
noget. -Woodrow Wilson 1856-1924

Jeg er en kontroversiel type. Mine venner enten afskyr mig
eller hader mig. Toni Morrison

Man skaber sig endnu flere illusioner om sine fjender end
om sine venner. Albert Camus

Når bjørnen kommer, glemmer studene at stanges. Tir ikke
ulven, mens din hånd er i dens svælg. B.S. Ingemann

Ofte er det tappert at holde sig tilbage og gå forbi -
for at spare sig selv til en værdigere fjende. Nietzsche

Overhør ikke den lyst der er i al anklagen. Nietzsche

Vennerne kalder sig oprigtige, fjenderne er det. Arthur
Schopenhauer

Vore venner fortæller os, hvad vi skal gøre, vore fjender
lærer os, hvad vi skal gøre Johann Wolfgang von Goethe

We immoralists require the power of morality. Our instinct
of self-preservation insists upon our opponents maintaining their
strength. Nietzsche

Young gorillas are friendly, but they soon learn.
Will Cuppy