Travlhed er vej til tilgivelse
Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 06:02

Farisæere tilgiver aldrig. De jubler "tak gud at jeg ikke er som
synderen" og bærer nag til evig tid. Derpå beror deres selvtillid.

Al godhed skyldes farisæisme, mente Nietzsche, altså den
næstekærlighed, der vil eje behandlingsobjektet.

Vejen ud af hævnens onde cirkler er, at man har så travlt med
meningsfuldt fx profitskabende arbejde, at man ærlig talt ikke gider
nid og nag og opdragelse af voksne medmennesker.
Man GÅR FORBI dem, der ikke i samvær giver overskud på
betalingsbalancen.

Man hoverer ikke, at de er uværdige - for det har man jo ingen indsigt
i, og kan ikke bruge til noget.

Det er nok at erfare, at de ikke er værd _ens egen tid_ -

- og det kan man holde for sig selv, hvis man ikke er en opblæst nar.

Jeg er overrasket, når min bror ringer og siger "hvis ikke du fortier,
at min søn er din nevø, så vil jeg aldrig tale med dig igen". Min bror
og jeg er meget ens, så det giver grund til at granske om jeg selv
lider af samme forurettethed og rethaveriskhed, og min tilgivelse
måske er overfladisk og selvbedragerisk.

Muhamed-citat nedenfor er et af de kloge - men lever muslimerne efter
det? (Sværdets bog er vigtigst i koranen, og er uden sådan mildhed).

" To be social is to be forgiving. Robert Frost 1874 - 1963

" Vi tilgiver let vore venner de fejl, som ikke angår os.
La Rochefoucauld

"Den, der tilgiver, sætter sig selv på et højere Trin end den, der har
Tilgivelse behov - hvad der kan give Anledning til megen Ukærlighed og
Hovmod. Vilh. Andersen

" I at tilgive en fornærmelse er der noget højtideligt,
med mindre din ædelmodighed fortolkes som ligegyldighed.
Ambrose Bierce 1842-1914 (og ofte ønskes straf , læs Henrik
Stangerups "Manden der ville være skyldig")

" "An eye for an eye makes the world blind" (Mohanda
Gandhi) i

" Den som ikke er forberedt på at tilgive andre,
ødelægger den bro, han engang selv må gå over.
Francis Bacon

" If you have an enemy, do not requite him evil with
good, for that would put him to shame. Rather prove that he did you
some good.Nietzsche

" Love truth, but pardon error Francois de Voltaire

" Sweet mercy is nobility's true badge.Shakespeare

" At bære taktløshed med sindsro vidner om sjælsstorhed.
Frithiof Brandt 1892-1964

" En dag må man tilgive. Men tilgiver man for hurtigt,
gør man det for billigt at handle ondt.
Soya

" Always forgive your enemies-nothing annoys them so
much. Oscar Wilde (Attrib)

" Det kan være den højeste form for ondskab at gengælde
ondt med godt. Christian Kjellerup

" Glæden ved at tilgive er sødere end glæden ved hævn.
Koranen

" Love your enemy - it'll drive him nuts. Anon.

" Tilgivelsen er perfid. Den forudsætter en ret til
fordømmelse. Palle Lauring

" "Hvis man vil have en indrømmelse, før man tilgiver, så
er det ikke tilgivelse, men et forsøg på at gøre regnskabet op "Man
tilgiver for sin egen skyld, for at slippe løs af forurettelsens
forbandelse og for at få den ud af tanke og krop, så at den ikke
formørker hverdagen". Johs. C. Christensen, præst og JP-filmanmelder
vedr Søren Pauli filmen "Min morfars morder" om Søren Kam,

" "Der er ingen grund til at bære nag," siger Lars."Hvis
du kan se gennem fingre med det, så okay - det er din sag. Jeg kan
ikke ," Siger Svend Nordkraft, Jakob Ejersbo

" Det er lettere at tilgive en fjende end at tilgive en
ven. William Blake (1757-1827)

" Det praktiske Udtryk for Forståeslen er Tilgivelsen.
Vilh. Andersen

" "Fa'r ! Hvorfor hedder det 'at forstå er at tilgive'" - "Fordi 'at forstå' er at erindre fra sig selv, og sig selv tilgiver
man altid." K.K. Steincke

" Sweet mercy is nobility's true badge.
Shakespeare

"Nothing emboldens sin so much as mercy.
Shakespeare

" Tilgivelsen er fuldstændig, når synden ikke mere
huskes. Koranen dvs Profet Muhamed/ÆrkeengelGabriel

Goethe sagde engang "Jeg har endnu aldrig hørt om en ugerning så
grufuld, at jeg ikke selv under de rette omstændigheder kunne have
begået den." Betal uret med ret og venlighed med venlighed.
Kung-Fu-Tse

Vi burde i al fald få tilgivelse for de fejltrin, som
vi ikke have begået, hvis vi ikke havde været ulykkelige.
Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

Forgiveness is the key to action and freedom.
Hannah Arendt

Forgive your enemies, but never forget their names.
John F. Kennedy

At forstå alt er at tilgive alt.
Anne Louise de Staël

Den bedste hævn over fornærmeren er den ikke at ligne
ham. Marcus Aurelius

Tilgive og glemme er den gode mands hævn.
Schiller

Usårlighed er fornemhedens hævn.
Gustav Adeling

Yes, that is what good is: to forgive evil. There is
no other good. Antonio Porchia

Følgene av våre handlinger griper oss i luggen helt
uten hensyn til om vi har "forbedret" oss i mellomtiden.
Nietzsche:

Det sletteste menneske er den, der ikke tager imod en
undskyldning, ikke slår en streg over en synd og ikke tilgiver en
fejl. Koranen

Hate the sin and love the sinner.Bekæmp synden og ikke
synderen Mohandas Gandhi

Når en kvinde elsker tilgiver hun os alt, når hun ikke
elsker, tilgiver hun ingenting - end ikke vores dyder. Balzac
Wilde

The good is a reflection of the character of those
noble powerful beings,

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-11-05 08:15

Bo Warming wrote:

Kære Bo Tak for et varmt indlæg i en kold tid !

> Farisæere tilgiver aldrig. De jubler "tak gud at jeg ikke er som
> synderen" --

jeg kommer nu til dig med et andet problem det knager lidt i forholdet i
mellem Steen og mig - ja han slog faktisk op sidste Lørdag - men blev så go
igen mandag
hele problemet ligger i jeg nok ikke fuldt har forstået hans trang til at gå
i ble og blive skiftet - men nu har jeg sat mig for at yde noget ekstra til
vores forhold og selv begynde at gå med ble en tid og lave bume lum i den -
jeg ved du har en del erfaring med din egen afføring - så jeg tænkte du
måske kunne tænke dig at skifte mig ? Så jeg kan mødes fuld af forståelse
med min elskede Steen Johansen.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-11-05 09:06

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> jeg ved du har en del erfaring med din egen afføring - så jeg tænkte du
> måske kunne tænke dig at skifte mig ? Så jeg kan mødes fuld af forståelse

[TROLL ADVARSEL]

Ovenstående indlæg er postet af en troll'en Bo M Mormonsen, der forsøger
at udgive sig for at være undertegnede.

Troll'en poster gennem www.teranews.com

Mine indlæg bliver postet gennem news:sunsite.dk og i deres header kan
man se min faste IP-adresse NNTP-Posting-Host: 213.237.26.82

FUT

Best Regards - Niels Riis Ebbesen - Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke
Telefon: 47 17 56 22 - Mobil: 40 33 69 40 - e-mail info@niel-ebbesen.net
Køb fotos på www.photo-gallery.dk skandinaviens største online fotoarkiv
det indeholder mere end 30.000 professionelle S/H, duotone og farvefotos

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-11-05 09:40

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Ovenstående indlæg er postet af en troll'en Bo M Mormonsen, der
> forsøger at udgive sig for at være undertegnede.

Mente du ikke det var Henrik Gath?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Steen Johansen

Dato : 08-11-05 09:56

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mente du ikke det var Henrik Gath?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Nr 1 på Hitlisten er 1 der advarer sig selv.
Den kan næsten ikke slås, der er her tale om en TROLL ovenikøbet en
PARNOTROLL
MvH Steen
Problemet med Mogensen er hermoriter MEGA

Fra : Peter Juhl

Dato : 09-11-05 00:30

Steen Johansen wrote:

> [...]
> PARNOTROLL
> MvH Steen
> Problemet med Mogensen er hermoriter MEGA

Hvorfor er det du tror at hermoriter bliver Mogensens problem hvis den
kække Riis Ebbesen lægger vejen forbi?

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-11-05 01:22

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det du tror at hermoriter bliver Mogensens problem hvis den
> kække Riis Ebbesen lægger vejen forbi?

Nils BoRiisMogensens Ebbesen Nils BoRiisMogensens RiisMogensens Nils
BoRiisNils BoRiisMogensens MogensensBoRiisMogensensEbbesen RiisMogensens

Fes den ind?
MvH Steen

Fra : Peter Juhl

Dato : 09-11-05 10:03

Steen Johansen wrote:

> Fes den ind?

Der er stadig tvivl - antyder du en kærlighedsaffære?

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-11-05 15:41

> Der er stadig tvivl - antyder du en kærlighedsaffære?

Onani og intet andet http://www.bossman.dk/pix/clean.swf

MvH Steen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 09-11-05 17:55

Peter Juhl wrote:

> Der er stadig tvivl - antyder du en kærlighedsaffære?

Jeg ser nærmere et mislykket integrationsforsøg.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 02:29

Ejvind Kruse wrote:

> Jeg ser nærmere et mislykket integrationsforsøg.

christianitter har nu aldrig været meget for og blive integreret i samfundet
det kræver jo de skal til at arbejde ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 10-11-05 09:23

Jens wrote:

> christianitter har nu aldrig været meget for og blive integreret i samfundet
> det kræver jo de skal til at arbejde ?

Har Fiis Æbbesens en fortid i staden ?

--
Ejvind

Fra : JB

Dato : 11-11-05 03:00

Ejvind Kruse wrote:

> Har Fiis Æbbesens en fortid i staden ?

han er vel født der ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 11-11-05 06:32

JB wrote:

> han er vel født der ?

Er fjolset ikke lidt for gammel til det ?

--
Ejvind

Fra : JB

Dato : 12-11-05 07:59

Ejvind Kruse wrote:

> Er fjolset ikke lidt for gammel til det ?

så er han vel svensker ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 12-11-05 08:04

JB wrote:

> så er han vel svensker ?

Han kunne sgu godt minde lidt om sådan en ?

--
Ejvind

Fra : JB

Dato : 12-11-05 09:24

Ejvind Kruse wrote:

> Han kunne sgu godt minde lidt om sådan en ?

han har vel haft thordreng med oppe i de svenske skove ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 12-11-05 10:46

JB wrote:

> han har vel haft thordreng med oppe i de svenske skove ?

Er det derfor han griner så smørret på alle knipserierne ?

--
Ejvind

Fra : JB

Dato : 13-11-05 03:23

Ejvind Kruse wrote:

> Er det derfor han griner så smørret på alle knipserierne ?

var det fordi der ikke var nogen tissemand på alle de billeder han tog af
thordreng nøgen ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-11-05 08:32

JB wrote:

> var det fordi der ikke var nogen tissemand på alle de billeder han tog af
> thordreng nøgen ?

Det skal jeg lade være usagt.

--
Ejvind

Fra : JB

Dato : 15-11-05 07:29

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-05 02:23

Steen Johansen wrote:
> [...]
> PARNOTROLL
> MvH Steen
> Problemet med Mogensen er hermoriter MEGA

det er da thordreng ?

Fra : Peter Juhl

Dato : 08-11-05 09:51

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Mine indlæg bliver postet gennem news:sunsite.dk og i deres header kan
> man se min faste IP-adresse NNTP-Posting-Host: 213.237.26.82

Der gættes på livet løs...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-11-05 11:04

"Peter Juhl" <peter@c.dk> writes:

> Der gættes på livet løs...

uden grammatikkontrol...
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : N/A

Dato : 27-11-05 01:55

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 01:55

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Du spilder din tid, det kan ikke svare sig at diskutere med Jens, han
> er en toll, som nyder at opføre sig destruktivt.
>
> Send en klage til abuse@newshosting.com - du også opfordre brugerne i
> de grupper hvor du færdes til, at de også sender en klage, for hvis
> strømmen af klager bliver overvældne, så er jeg temmelig sikker på, at
> newshosting.com lukker hans konto...

hvordan går det med alle de 100 klager du ville samle i fotogruBBen
NRE-FUTFUT bliver det til noget ?

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 09:10

"Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> wrote in message
> [...]
> i den -
> jeg ved du har en del erfaring med din egen afføring - så jeg tænkte

BW; Ens egne prutter lugter OK - andres gør ikke,
(og der er ikke smittefare fra egen lort, kun fra andres)

Jeg sympatiserer med jeres frigjorte leg med ny erotiske scenarier,
men melder pas mht den hjælp du beder om.

Jeg kan forære væk let brugte, ret rene marmeladeglas/agurkeglas med
tætsluttende metalskruelåg, hvis det har nogen interesse - bleer
afskyr jeg. Ring hvis I virkelig tror jeg har knowhow af gavn for
Jer - jeg foretrækker at fylde op på ng med kun meningsfulde ting, der
har bred interesse.
Bo 35861000

Fra : Jan

Dato : 09-11-05 01:08

"Niels Riis Ebbesen" <info@nielsR-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ved du har en del erfaring med din egen afføring - så jeg tænkte du
> måske kunne tænke dig at skifte mig ? Så jeg kan mødes fuld af forståelse

Det overrasker mig at NRE ikke staver bumelum i et ord, det bør det da....

*hahahahahaha*