Topdiplomat: Irakkrig skaber mere terror
Fra : Zeki

Dato : 08-11-05 05:00

"»Der er masser af beviser på, at den hjemlige terrorisme blev delvist
radikaliseret og opflammet af begivenhederne i Irak. Det er simpelthen ikke
troværdigt at sige, at det intet har med hinanden at gøre«, siger den
tidligere ambassadør, der hermed er på linje med bl.a. det franske
udenrigsministeriums eksperter."

Zeki

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 05:40

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message
> [...]
> gøre«, siger den tidligere ambassadør, der hermed er på linje med
> bl.a. det franske udenrigsministeriums eksperter."

Eksperter og diplomater - hvad ved de, som bodegadanskeren ikke ved?
De er ofte betalt for netop at sige det stik modsatte af almindelig
sand bondefornuft.

Terroristpsyke kan ikke sættes på formel - er totalt uforudsigelig.
Måske imorgen franske bøller molotover børnefamilier. Måske danske
muslimer i næste uge overgår den nuværende franske revolution.

Bastillen blev erobret fordi vatpikke ikke ku li at skyde ind i
mængden. Så blev de selv halshugget. (1789 - eller var det 1792?)

Udvisning kan ikke gå hurtigt nok - men er vi for længe om det, så må
vi lære at skyde med gummikugler og tåregas ind i mængden. Hvorfor dog
med skarpt? Ydmygelse og blå mærker og billeder af grædende gassede
vil svække helligkrigeres renome.
Nu dræber de for at komme i TV - vil vi stoppe det, skal vi gøre dem
til grin,

- samt vise makabre billeder af brandsår hos den handicappede som de
ikke fik brændt helt ihjel, men kun opfy ldt korankrav om
helvedstortur mod vantro.

For at optrevle bandenetværk bør fransk politi torturere efffektivt
når de får pågrebet en bølle.
Abu Grail var blødsødent - indenrigsministeren i PAris har ret i at de
er kriminelle. Og i krig slipper sådanne ikke med fængsel

Fra : Jim

Dato : 08-11-05 08:08

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke troværdigt at sige, at det intet har med hinanden at gøre«, siger den
> tidligere ambassadør, der hermed er på linje med bl.a. det franske

Her havde jeg gået og troet, at de i Europa boende muhamedanere var
sekulariserede og europæisk loyale medborgere, som havde fået deres
statsborgerskaber, fordi de blev betragtede som ligeværdige europæere.
For hvilke sympatier kunne de have for Irak og Saddam, siden koalitionens
indtræden i Irak skulle være årsag eller medårsag til muhamedanernes terror
i europæiske lande, hvor de selv reciderer?
Hvis disse muhamedaneres loyalitet ligger hos Saddam, så var det måske ikke
lige sagen, at de boede i Europa og havede et statsborgerskab et sted i
Europa.
Forklar det lige for mig Zeki.

J.

Fra : Martin

Dato : 08-11-05 08:21

Jim skrev:

> [...]
> sekulariserede og europæisk loyale medborgere, som havde fået deres
> statsborgerskaber, fordi de blev betragtede som ligeværdige europæere.

Ikke i frankrig. Når du får din opholdstilladelse der, stopper
samfundet pr automatik med at stille krav. Det giver en hulens masse
ghetto og utilpaseede mennesker. Såre logisk. De franske regeringer
har været dummere end hash på dette område.

> For hvilke sympatier kunne de have for Irak og Saddam, siden koalitionens
> indtræden i Irak skulle være årsag eller medårsag til muhamedanernes terror
> i europæiske lande, hvor de selv reciderer?

Det viste sig for 90% af de sorte unge, at Europa ikke flød med mælk
og honning. Det er eddermame træls, når man nu har set alle afsnit af
Dallas og Dynasti, og forventede at Europa var lidt lissom.

> Hvis disse muhamedaneres loyalitet ligger hos Saddam, så var det måske ikke
> lige sagen, at de boede i Europa og havede et statsborgerskab et sted i

Sig mig, har du ikke fulgt med i Ghadaffis uafladelige udgydelser? Han
har førhen flere gange sagt at den muslimske verden ikke behøver
føre krig mod den kristne verden. Alene den muslimske
befolkningseksplosion i de europæiske lande og den etnisk europæiske
befolkningsstagnation, vil klare jobbet indenfor en overskuelig
årrække.

Martin

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-11-05 12:31

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

> [...]
> befolkningseksplosion i de europæiske lande og den etnisk europæiske
> befolkningsstagnation, vil klare jobbet indenfor en overskuelig

Den skærer jo *to* veje:

For uden Oliepenge og Vestlig teknologi til at brødføde befolkningsvæksten
vil den muslimske verden ganske hurtigt kollapse til et godt stykke under
standarden for Afrika.

Selv *med* går det ikke for godt; en befolkningsvækst på 4% per anno
kombineret med en økonomisk vækst på 0.1% per anno er en sikker vej til død
og elendighed for ihvertfald de Arabiske lande. I følge UNHDR "Human
Development Reports"

Og det er vel det, der er PROBLEMET:

Herskerne i den Islamiske verden kan hverken levere et ordentligt liv nu
eller en fremtid for deres egen befolkning, så må man jo aflede
opmærksomheden fra denne verden til den næste og tilsætte lidt hellig krig
for at hjælpe dem på vej derhen.

Det må jo være djævelens værk at det jødiske Israel kan tampe enhver Arabisk
hær til enhver tid, og at Amerikanerne kan lave microchips medens de
rettroende - med Guds hjælp - ikke engang kan producere dem i kartoffel,
ikke sandt?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-11-05 17:04

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kombineret med en økonomisk vækst på 0.1% per anno er en sikker vej til død
> og elendighed for ihvertfald de Arabiske lande. I følge UNHDR "Human

-----

Her er lidt om hvad en 1,7% vækst betyder generelt.
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/PopulationGrowth-1.wmv

Klippet er fra 'Dokumentaren'
[ Peak Oil ] Arithmetic, Population & Energy (Dr. Albert A. Bartlett lecture) - 1994.avi
http://www.emule-project.net

eks.

Egypten
population 77.505.756 (2005 est.)
Growth Rate 1,78 %
Doubling Time T2 = 70 / 1,78 = 39,32 år

77 * 2 =154 millioner i 2045

Jan Rasmussen

Fra : Rune

Dato : 08-11-05 11:01

> [...]
> ikke troværdigt at sige, at det intet har med hinanden at gøre«, siger den
> tidligere ambassadør, der hermed er på linje med bl.a. det franske

At han er tidligere ambassadør giver ikke hans udtalelser mere vægt. Men lad
os, for argumentets skyld, antage han har ret. Irak krigen har været med til
at opflamme fundamentalistiske islamiske ekstremister, og - i hvert fald på
kort sigt - gjort det mere sandsynligt de vil udøve terrorangreb. Og hvad
så? Hvad ville du i så fald gøre med den viden? Hvad vil du bruge det til?

Fra : Zeki

Dato : 08-11-05 12:36

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> Og hvad så? Hvad ville du i så fald gøre med den viden? Hvad vil du bruge
> det til?

Årsag og sammenhænge.

Ikke at jeg nødvendigvis køber den, men observationen er interessant.

mvh
Zeki

Fra : Martin

Dato : 08-11-05 14:52

Frithiof Andreas Jensen skrev:

> [...]
> vil den muslimske verden ganske hurtigt kollapse til et godt stykke under

Det vil ske inden for få årtier.

> [...]
> eller en fremtid for deres egen befolkning, så må man jo aflede
> opmærksomheden fra denne verden til den næste og tilsætte lidt hellig krig

Jo, sikkert. Det lyder som noget gammelkendt i 30´erne efter Weimar.

> [...]
> hær til enhver tid, og at Amerikanerne kan lave microchips medens de
> rettroende - med Guds hjælp - ikke engang kan producere dem i kartoffel,

Temmelig nedslående, men for den der bærer den rene tro i
hjertet..........

Jeg ville nu mere ind på befolkningsfremskrivningerne for Europa.
Altså `dem kontra os´!

Fra : Niels Ivar

Dato : 08-11-05 17:26

Vist er Irak-krigen en oplagt propagandamulighed, der kan udnyttes
af terrorister og sympatisører med al-Qaedas sag. Men den islamistiske
terrorisme eksisterede som bekendt længe før Irak-krigen, og dens
politiske mål går langt ud over at tilføje USA og demokratiserings-
processen nederlag her.
En hovedkuls rømning af koalitionstropperne
vil terrorideologerne imidlertid straks vide at udlægge som en lige så
stor sejr for
militant, politisk islam som fordrivelsen af Sovjet fra Afghanistan.
Og så er der næppe grund til at tro, at vi i Vesten vil have set det
sidste til
islamistisk terrorisme. Vi skal også regne med store flygtninge-
strømme fra et Irak i endnu større kaos end nu.