Missinglink-kastevåben skabte menneske-fan~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-05 22:04

Missinglink-kastevåben skabte menneske-fantasien

Materialisten Darwin fokuserede på genetik, for sådan kemi skaber
respekt for læger, så efterfølgende forskere har nytteløst fortsat i
dette spor.

Hvergang man finder fossil-spor af ny art(mellem menneskeabe og
Neanterthal/Cromagnon) så opdigtes forklaringer, der aldrig er bedre
end bodega-danskerens godtkøbssnak eller HulemandensKlan-fiktion.

Vi får aldrig viden om springet fra dyr til menneske, men finder man
teorier interessante, så er vandabeteorien god, og følgende mener jeg
er særlig god.

Chimpanser har nabostammer som værste fjende, og røver jomfruer pr
bagholdsangreb og slår artsfæller ihjel med klør og tænder.

Stenaldermennesker(som er er bedre ord for missinglinks der ikke er
aber og ikke metalaldermennesker) har udryddet konkurrenter ved at gå
på to ben og kaste præcise overhåndskast og det har ført til avanceret
krig med deloghersk-alliancer og sprog, der koordinerede hæres
strategi.

Krigen har skabt en legeplads, der har udviklet abe-bevidsthed til
menneske-bevidsthed med avanceret forestillingsevne og fantasi (og
dagdrøm, livsløgn,selvbedrag som undertrykkelsesmidler, som tabere
lokkes ind i).

Muligvis er krigens finter gået hånd i hånd med familielivets
magtpolitik, hvor løgne også har vigtig funktion - som hos
sangfuglene - når en Don Juan vil befrugte flere hunner end den,han
har lovet troskab.

Våbnenes flugt blev til tankens flugt - med mange forgrenede mellemled
såsom søskendejalousiens deloghersk og hetz mod prostitution, der jo
saboterer idealet om troskab (og nogle mere materielle springbræt'er
såsom ildens og hjulets opfindelse og brug af skind til at bære
kastesten med sig).
Udstødelse af gruppen, bl.a. menneskeofring til guderne kan også have
været vigtigt skræmmemiddel knyttet til intriger, der skærpede vor
intelligens. Intet vides sikkert. Den ene teori kan være så god som
den anden. Men visse scenarier hænger godt sammen og sandsynliggør det
interessante tigerspring fra dyr til overdyr, som vort intellekt er -
ovenstående mener jeg er det bedste bragt til torvs hidtil, så søg at
gennemhul logikken, please.

Fra : XXX

Dato : 07-11-05 23:09

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:IiPbf.2141$o77.1168
@fe57.usenetserver.com:

> [...]
>
> Vi får aldrig viden om springet fra dyr til menneske, men finder man
> teorier interessante, så er vandabeteorien god, og følgende mener jeg

Der findes ikke noget spring fra dyr til menneske. Mennesket har altid
været et menneske og aldrig et dyr.
At der er sket en udvikling fra dyr til menneske, er en stor løgn.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 08-11-05 00:35

"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
> [...]
> været et menneske og aldrig et dyr.
> At der er sket en udvikling fra dyr til menneske, er en stor løgn.

Der er ingen forskel mellem dyr og mennesker.
Mennesket: Homo Sapiens er en dyreart. Kig på fysiologien, cellebiologien,
genetikken....det hele er det samme. Mennesket har som eneste forskel til
andre dyr en større intelligens. Dette har givet mennesket en fordel i
evolutionen. Men en mikroskopisk lille virus kan hurtigt vende denne
udvikling og så bliver det spændende hvilken anden dyreart der tager over :)

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 04:45

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> evolutionen. Men en mikroskopisk lille virus kan hurtigt vende denne
> udvikling og så bliver det spændende hvilken anden dyreart der tager

Virus og andre infektioner er vist aldrig nok til at udrydde en
dyreart, og selv atomkrig vil næppe udrydde alle mennesker.

Jeg (og J McKinnon i "Aben i os", fra 1980) fornemmer at social arv
er så vigtig, at vi måske ikke fødes med bedre intelligens end
menneskeaber - vort komplicerede liv skaber fantasi og
problemløsningsevne.
Vort retssystems latterlighed fremgår af at jeg har flere racismedomme
end nogen anden(ifølge journalistforvrængning af §266b) men jeg er den
mindst racistiske, for jeg tror at miljø er vigtigere end arv - ja,
måske alle mennesker fødes med samme grå celler mellem ørerne, og
"mirakler" sker i forskellig grad i spædbarnstiden.

Hvis vi kunne kommunikere med chimpanseunger så godt som deres mor
kan, så kunne vi måske lære dem abstrakt tænkning som vor
Der er ikke påvist fysiologiske forskelle mellem abe og
menneskehjerne, der begrunder intelligensforskel - kun størrelse, men
mange dyr har større hjerne i forhold til kropsvægt end mennesket. Vi
har nok kun så stor hjerne, fordi vi går oprejst og altså ikke skal
"bære en tung hjerne i strakt vandret hals" hvilket ville give
statiske muskelspændinger..
Computer- og tegnsprog viser ikke grænser for abers evne til at bruge
symboler konstruktivt. Måske forsøgene er stoppet, for videnskaben vil
ikke provokere skatteydernes barnetro.Af samme grund forbydes kloning,
der jo kunne vise at intelligensforskelle mellem mennesker handler om
indlæring og udfordringer, ikke om DNA

Fra : Tim Christensen

Dato : 08-11-05 02:04

XXX wrote:

> Der findes ikke noget spring fra dyr til menneske. Mennesket har altid
> været et menneske og aldrig et dyr.

Mennesket har altid været et menneske og altid et dyr.

> At der er sket en udvikling fra dyr til menneske, er en stor løgn.

Naturligvis er det løgn mennesket er stadigt et dyr, et dyr der har
udviklet sig fra andre dyr.

Mvh

Tim

Fra : Rune

Dato : 08-11-05 11:17

> Missinglink-kastevåben skabte menneske-fantasien
>
> Materialisten Darwin fokuserede på genetik,

Darwin kendte intet til genetik. Darwin døde mange 3/4 århundred førend der
var nogle der kendte det mindste til DNA, ej sagt gener.

> Hvergang man finder fossil-spor af ny art(mellem menneskeabe og
> Neanterthal/Cromagnon) så opdigtes forklaringer, der aldrig er bedre end
> bodega-danskerens godtkøbssnak eller HulemandensKlan-fiktion.

Neanterthal og Cromagnon er menneskeaber.

> Vi får aldrig viden om springet fra dyr til menneske, men finder man
> teorier interessante, så er vandabeteorien god, og følgende mener jeg er
> særlig god.

Der er intet spring. Darwinistisk evolution operere ikke med spring. Desuden
er mennesket et dyr. Derudover er "vandabeteorien" ualmindelig dårlig, og
uden skyggen af bevis - og i øvrigt med klare feministiske politiske
undertoner. Sjovt nok har du aldrig slået mig som militant feminist Bo
Warming.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-05 12:13

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> Neanterthal og Cromagnon er menneskeaber.

Vrøvl.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/06/05)

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 12:25

> Vrøvl.

Hvis jeg ikke er en menneskeabe, hvad er jeg så?!!!

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-05 12:30

"Karellen" <hari.seldonØfoundation.org> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg ikke er en menneskeabe, hvad er jeg så?!!!

Du er et eksemplar af Homo Sapiens - også kaldet mennesket. At kalde Homo
Sapiens for menneskeabe er at mudre begreberne til.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-05 12:33

> Du er et eksemplar af Homo Sapiens - også kaldet mennesket. At kalde
> Homo Sapiens for menneskeabe er at mudre begreberne til.

Ifølge wikipedia (http://da.wikipedia.org/wiki/Menneskeaber) findes følgende
menneskeaber:

Pongo (orangutanger)
Gigantopithecus - uddød
Pan (chimpanser)
Gorilla (gorillaer)

Fra : Peter Kirk

Dato : 08-11-05 13:22

> Ifølge wikipedia (http://da.wikipedia.org/wiki/Menneskeaber) findes
> følgende menneskeaber:
>
> Pongo (orangutanger)
> Gigantopithecus - uddød
> Pan (chimpanser)
> Gorilla (gorillaer)

Korrekt. Også os.

Menneskeaber = hominidae ifølge websiden, og det inkluderer os mennesker.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-05 14:52

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Korrekt. Også os.

Nej.

> Menneskeaber = hominidae ifølge websiden, og det inkluderer os
> mennesker.

Nej. Menneskeaber = Pongidae ifølge websiden.

Du kan evt. læse den engelske version
(http://en.wikipedia.org/wiki/Pongidae), der er mere detaljeret.

Fra : Peter Kirk

Dato : 08-11-05 16:28

> "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej.

> Nej. Menneskeaber = Pongidae ifølge websiden.

Overskiften på websiden er: "Menneskeabe (Hominidae)". Hvordan skal jeg
fortolke det?

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 13:22

> Du er et eksemplar af Homo Sapiens - også kaldet mennesket. At kalde Homo
> Sapiens for menneskeabe er at mudre begreberne til.

Ok, så lad gå da..

Jeg forbeholder mig dog ret til at opføre mig som en abe.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 15:13

"Karellen" <hari.seldonØfoundation.org> wrote in message

> Ok, så lad gå da..
>
> Jeg forbeholder mig dog ret til at opføre mig som en abe.

Rotter efteraber også hinanden. "mimesis"

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 13:32

> "Karellen" <hari.seldonØfoundation.org> skrev i en meddelelse

> Du er et eksemplar af Homo Sapiens - også kaldet mennesket. At kalde
> Homo Sapiens for menneskeabe er at mudre begreberne til.

Gråzoner mellem begreberne må man leve med.
I Afrika skelner de mellem en bil og en Landrover!

At mennesket er et dyr, betyder at Homo Sapiens er en særlig
menneskeabe, kan man hævde.

Man må se på sammenhæng - undertiden betyder dyr
HELT KLART
dyreriget undtagen homo sapiens

Fra : HMH

Dato : 08-11-05 13:23

> "Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> Vrøvl.

Enig. Cromagnon er jo den moderne mennesketype. Slet ingen tvivl om det.

Om Homo Neanderthalensis (som nogen jo også klassificerer som Homo sapiens
neanderthalensis med rette kan kaldes en menneskeabe er nok lidt mere åbent
for diskussion. Jeg ville kalde "ham" en tidlig mennesketype. Ikke
menneskeabe.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 15:12

"HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote in message

> [...]
> mere åbent
> for diskussion. Jeg ville kalde "ham" en tidlig mennesketype. Ikke

mÆRKELIGT at højtlønnede forskere ikke kan udvise ansvarlighed overfor
de betalende befolkninger og blive enige om klare grænser for
definitionerne og sikre disse brugt på ensartet vis - -
- Sokrates sagde at uenighed skyldes oftest definitoiner og det kan
man åbenbart lide
- fnidder om at det og det kan #med rette kaldes#, og "jeg vil kalde
det" og "vrøvl" når de tilfældige subjektive ordbrug ikke matcher,
burde være forladt for hundred år siden

Men lad os droppe snak om ord - taler noget for at genetik har været
mere afgørende end indlæring, da menneskeaber blev mennesker?
Kan kastevåben ikke forklare alt, altså miljø der skabte særlig
indlæring?

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 13:36

> "Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> Vrøvl.

Ja videnskabsmænd er ofte professioinelle vrøvlehovedet, fordi de ikke
bliver enige om skarpe definitioner.

Menneskeabe er orangutan, chimpsnse , gorila og bonopo OG EVT ALT
LIGNENDE DER IKKE ER MENNESKE = HomoSapiens

og så er de to hulemænd-typer pludselig menneskeaber, hvis de ikke må
kaldes mennesker.

Homo i navnet burde betyde at de må kaldes menneske - men det
vigtigste er at vi mener det samme med ordene, ikke om at videnskabens
sjusk er adlydt
Blær er livet for kort til

Fra : kjaer

Dato : 08-11-05 21:41

> [...]
> bliver enige om skarpe definitioner.
>
> Menneskeabe er orangutan, chimpsnse , gorila og bonopo OG EVT ALT LIGNENDE

Forskellen på mennesker og dyr er bevisthed, vi ved der er forskel på aber
og mennesker. Aberne ved jo ikke engang at de er aber!

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 08-11-05 22:29

kjaer wrote:

> Forskellen på mennesker og dyr er bevisthed, vi ved der er forskel på aber
> og mennesker. Aberne ved jo ikke engang at de er aber!

Og, hvor ved du det fra?

Hvis jeg husker rigtigt: Chimpanser på 6 måneder forstår at det de ser i et
spejl, er dem selv. Gorillaer kan trænes til et sprog med flere 100 ord
(hvis jeg husker rigtigt), og meget tyder på at de har en høj grad af
bevidsthed.

De er muligvis ikke specielt intelligente, og deres horisont er begrænset,
men jeg er da rimeligt sikker på at aber f.eks. godt ved at de ikke er
mennesker...

Mvh

Mads

P.S. Her fraregner jeg en bestemt gruppe at primater...

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Value your freedom, or you will lose it, teaches history. "Don't bother us
with politics," respond those who don't want to learn.

- Free software proponent, Richard M. Stallman

Fra : kjaer

Dato : 09-11-05 00:00

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De er muligvis ikke specielt intelligente, og deres horisont er begrænset,
> men jeg er da rimeligt sikker på at aber f.eks. godt ved at de ikke er

Mange dyr kan jo trænes til utrolige ting, hunde, delfiner og aber f.eks.
kan trænes til at opføre sig "menneskelig" men det siger ingenting om
bevisthed. At man må undersøge sagen i finurlige forsøg, skyldes at de ikke
har det vi forstår ved bevisthed.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-05 07:07

"kjaer" <nej@tak.put> wrote in message

> [...]
> ingenting om bevisthed. At man må undersøge sagen i finurlige
> forsøg, skyldes at de ikke har det vi forstår ved bevisthed.

Måske jeg er den eneste i verden med bevidsthed. Det hedder
solipsisme.
Ingen kan vide noget om andre bevidsthed - blot fornemmer vi, at er
man som en selv, så har man jo måske nok også en bevidsthed som en
selv....
Det er indbildsk og etnocentrisk at beslutte at muslimer, aber,
regnorme el lign ikke har bevidsthed. Min kones katte har helt
bestemt!!!

"Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv du er
lidt mærkelig. Robert Owen

Fra : kjaer

Dato : 09-11-05 10:10

> [...]
> el lign ikke har bevidsthed. Min kones katte har helt bestemt!!!
>
> "Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv du er lidt

Hvorfor blander du muslimer ind i det?
Både muslimer og jøder er da meget selvbevidste. Ellers vilde de nok bøje
sig for den stærke George W Busch, ligesom dresserede dyr bøjer sig for den
stærke domptør med pidsken.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-05 17:26

> Hvorfor blander du muslimer ind i det?
> Både muslimer og jøder er da meget selvbevidste.

Hvorfor blander du jøder ind i dette?

Det er nærliggende at nævne at ligesom vi ikke oplever bevidsthed hos
kæledyr, hvis vi ikke elsker dem, så oplever vi ikke bevidsthed i
gængs dansk forstand hos de knivstikkende molotovkastende terroristdyr

Som bør rejse hjem og lære fra sig hvad de har set her om
menneskerettigheder.
Som aldrig kan integreres her , hvilket jøder i århundreder har kunne
problemfrit

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 09-11-05 07:20

kjaer wrote:

> [...]
> kan trænes til at opføre sig "menneskelig" men det siger ingenting om
> bevisthed. At man må undersøge sagen i finurlige forsøg, skyldes at de

Det er også primært sætningen "Aberne ved jo ikke engang at de er aber!" jeg
reagerede på.

Det tror jeg er en forsimpling.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Those who have challenged the inequalities of global trade have pointed to
the fact that some of the world's richest nations once used tariff barriers
to devastating effect in building their economies. But the history of patent
protection suggests that that is not the only means by which the rich
nations have raised the drawbridge after entering the castle. When it suits
the rich countries to impose free trade, they do so. When it suits them to
impose protectionism, they argue that this is the only path to development.
But woe betide the poor nation which seeks to apply the lessons of the past.
- George Monbiot on Patent nonsense

Fra : Max

Dato : 09-11-05 00:09

Hej

> De er muligvis ikke specielt intelligente, og deres horisont er begrænset,
> men jeg er da rimeligt sikker på at aber f.eks. godt ved at de ikke er
> mennesker...

Men de ved ikke at mennesker ikke er aber, det ses jo tydeligt når
de mødes ude i skoven.

Mvh Max

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 09-11-05 07:20

Max wrote:

> Hej

> Men de ved ikke at mennesker ikke er aber, det ses jo tydeligt når
> de mødes ude i skoven.

Men, mennesker er jo aber - vi er primataber...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

"The government of the United States is not, in any sense, founded on
the Christian religion." -George Washington, November 4, 1796

"No, I don't know that Atheists should be considered as citizens, nor
should they be considered patriots. This is one nation under God."
-George H. W. Bush

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-05 03:29

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> wrote in message

> [...]
> begrænset,
> men jeg er da rimeligt sikker på at aber f.eks. godt ved at de ikke

En havemyre kan lugte at den ikke er en rød skovmyre og har på mange
måder større horisont end mennesker - hvorfor skulle den ikke have
bevidsthed?

Fra : kjaer

Dato : 09-11-05 10:02

> "Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> wrote in message

> En havemyre kan lugte at den ikke er en rød skovmyre og har på mange måder
> større horisont end mennesker - hvorfor skulle den ikke have bevidsthed?
Fordi det hedder instinkter på det plan. Ellers må man kalde det mennesker
har noget andet. Ord som sjæl og ånd er jo forslidt.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-05 17:34

> Fordi det hedder instinkter på det plan. Ellers må man kalde det
> mennesker har noget andet. Ord som sjæl og ånd er jo forslidt.

Sjæl er psyke sltså ånd vedr eet bestemt menneskeliv

Det er blær at påstå at dyr er instinktstyret og ikke bevidste
Vi aner intet om det
På afstand er de robotagtige. Det er muslimer også sammenlignet med
danskere - subjektivt set.

Dyr og kvinder har overlegen INTUITION som fjolser hadefldt kalder
for instinkt

Fra : HMH

Dato : 09-11-05 02:32

> Forskellen på mennesker og dyr er bevisthed, vi ved der er forskel på aber
> og mennesker. Aberne ved jo ikke engang at de er aber!

næeh, men giver du en chimpanse et spejl er den fuldt ud klar over, at det
er den selv, der spejles- Jeg har set en "naiv" chimpanse (naiv, dvs aldrig
prøvet det før) få stukket et spejl i hånden og i løbet af 5 minutter bruge
spejlets reflektion til at se til at stange tænder :)

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-05 03:50

> [...]
> minutter bruge
> spejlets reflektion til at se til at stange tænder :)

Og dette intelekt har aber i en yngre alder end mennesker

Menneskerettigheder er pjat - de bør gælde rotter, hvis fornuft i
rettighedsbegreb

At vi kan forplante os med araber gir ham ikke ret til at være her

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-05 13:44

"Rune" <slam@slam.slam> wrote in message

> Darwin kendte intet til genetik. Darwin døde mange 3/4 århundred
> førend der var nogle der kendte det mindste til DNA, ej sagt gener.

Jo da - men ikke moderne DNA-molekylelære

Gener er synonymt med arveanlæg, og kromosomer var vist kendt på
Darwins tid og sat i forbindelse med arv

> [...]
> ualmindelig dårlig, og uden skyggen af bevis - og i øvrigt med klare
> feministiske politiske undertoner. Sjovt nok har du aldrig slået mig

Der er som Berlingske skrev klogt i går IKKE MULIGHED FOR AT BEVISE
HVERKEN DARWINS LÆRE ELLER INTELLIGENT DESIGN - og falsifikation er
også umuligt.

Vandabe-teorien har småfejl - og det har modparternes i helt samme
grad.

Selvfølgelig er det spring fra halvabe til abe og fra homo-arterne før
os til os

Vi har kun viden om punktnedslag i de hundred tusinder af
generationsskift der er mellem halvaber og os.
Alt der ikke er fossiler eller levende arter om, er missing links -
men ordet bruges mest om de mange mellem menneskeaber og os

Elaine Morgan er dygtig men LIDT feminist - og New Scientist
artiklerne om teorien er især af Alistair Hardy der på ingen måde er
feminist.

SPRING og MISSING er synony6mer vedr links/arter