Feliway på "gamle" bekendte...?
Fra : Andrea

Dato : 07-11-05 20:52

Jeg fik for lidt over 1 år siden en killing som selskab til min dengang
2½-årige hunkat. De er begge neutraliseret, men har aldrig fundet "melodien"
sammen. I starten mente jeg det var killingens vilde tempo der irriterede
Bailey, der er en meget rolig og næsten sky kat. Men på trods af at jeg
fulgte alle rådene med sammenføring og jeg gned dem begge ind i felifriend
et par gange blev det aldrig godt.
Tilstanden er stadig, at Bailey tolerer den lille, men hun hvæser tit af
hende. Nogen gange slås de, og det ser mest ud som om Minnie vil slås for
sjov, men Bailey opfatter det som alvor. Det har resulteret i, at de begge
engang imellem virker nervøse og bange for hinanden. Det er heldigvis ikke
så tit, men det gør jo lidt ondt at se på.
Så kommer spørgsmålet: Vil en Feliway-dims i stikkontakten ha' nogen effekt
nu hvor kattenes kendskab til hinanden er så etableret. Har det kun en
beroligende effekt hvis det drejer sig om en introduktion af en ny kat?
Er der nogen der har været i lignende situationer, hvor der har kunnet gøres
noget for at hjælpe på situationen. De har jo været sammen i over 1 år nu,
så vil det aldrig blive bedre...
Håber der er nogen med nogle gode råd/erfaringer der kan hjælpe vores 2
uenige piger.
Mvh. Kristina