Kiss DP 558 HD overførsel af vob filer er ~
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 20:44

Hej alle undskyld hvis jeg er OT - modtager gerne råd om korrekt NG

Jeg har ovenstående HD optager, og er ok tilfreds, MEN her på det
sidste er overførsel fra KISS til PC blevet MEGET langsom (læs
hastghed starter på ca. 1 MB/sek og falder støt til ca 25 KB/sek) og
så tager det ca. 10 timer at overføre f.eks disney sjov.

DET er lidt trist.

Har tidligere kunnet overføre med rimelig hastighed (ca. 1.5 MB/Sek),
og ikke ændret på andet end frimware.

Er der andre derude, der har samme problem.?

Kris
Hvidovre

PS
config er

Kiss til Linksys router til PC.
ALT QoS er slået fra på router

Fra : Rasmus

Dato : 07-11-05 22:00

Hej

Hvad bruger du til at overføre filer med?

Jeg havde selv problemer vis jeg bare brugte eksploren,
men med et ftp program (fileZilla) henter jeg med 1,5 mb.

Rasmus

Fra : Rander

Dato : 08-11-05 01:50

Mon, 07 Nov 2005 20:44:14 +0100 brugte Kris <> 22 linier på at fortælle
dette til dk.edb.netvaerk:

> [...]
>og ikke ændret på andet end frimware.
>Er der andre derude, der har samme problem.?

Tæt på - min mister totalt forbindelsen...

Det er en kendt fejl i firmware V1.1.4. Løsningen er at downgrade til
1.1.3. Kan du ikke finde den kan du skrive til KiSS og få den sendt med
mail.

http://rander.dk (temporarily down!)

Ingen kender årsagen til, at der i år er sket en så forholdsvis kraftig stigning i antallet
af 100-årige fødselarer, men den varme og lange sommer kan være årsagen. (Jyllands-Posten)

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 17:48

Hej

Tak til Rasmus og Rander.

Til Rasmus.
Jeg bruger Core Ftp. Men vil da lige prøve dit forslag. Mange tak.

Til Rander
Jeg bruger EPG rigtig meget, og har - dog ikke i dybden - testet lidt,
og kan kun bruge EPG, hvis jeg har nyeste Firmware. Er det ikke
rigtig??

MVH
Kris - Hvidovre

Fra : Rander

Dato : 08-11-05 21:44

Tue, 08 Nov 2005 17:47:50 +0100 brugte Kris <> 36 linier på at fortælle
dette til dk.edb.netvaerk:

>Til Rander
>Jeg bruger EPG rigtig meget, og har - dog ikke i dybden - testet lidt,
>og kan kun bruge EPG, hvis jeg har nyeste Firmware. Er det ikke
>rigtig??

Nej, EPG kom med i version 1.1.2.

Hvis du programmerer EPG'en via din computer og browser, skal du huske at
indtaste kodeordet til EPG igen i KiSS'ens opsætning hvis du formaterer
harddisken i forbindelse med firmware-flashing. Version 1.1.4 formaterer
den i et andet filsystem end tidligere versioner, men kan godt læse den
gamle formatering. Hvorvidt ældre firmwares kan læse den nye har jeg ikke
checket.

Jeg har heller ikke fået ud af dem hvilke filsystemer der er henholdsvis de
gamle og de nye, men ud fra deres beskrivelse gætter jeg på at der er tale
om hhv. ext2 og ext3.

Hvis det er V. 1.1.4 du har, skal du være opmærksom på at du ved en
nedgradering mister muligheden for at "hoppe" i afspilningen med
tal-tasterne, du mister muligheden for at timeshifte en programmeret
optagelse og et par andre småting. Disse to ting er nye i 1.1.4.

Men jeg har en fornemmelse af at vi bliver lidt off-topic nu i denne
gruppe, så FUT dk.teknik.dvd

http://rander.dk (temporarily down!)

Fodgængeren anede tilsyneladende ikke hvor han ville hen,
så jeg kørte ham over. (Skadesanmeldelse)

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-05 17:25

On Mon, 07 Nov 2005 20:44:14 +0100, Kris <> wrote:

> [...]
>og ikke ændret på andet end frimware.
>
>Er der andre derude, der har samme problem.?

Blot for en ordens skyld vil jeg lige slutte tråden.

Jeg har d.d. talt med KISS support, der ER bekendt med problemet, og
om "nogle uger" (spørg ikke hvor mange) vil der komme en upgrade, der
retter problemet siger de.

Indtil da anbefaler KISS, at man nedgraderer sin FW til 1.1.3 og
overfører.

Det har jeg gjort, og det lader til at virke. Så indtil KISS har fixet
problemerne, så er ovenstående altså løsningen. Lidt trist - lad os
håbe at de er kvikke inde hos KISS

Kris - Hvidovre