Ulta-højre manipulerer medierne
Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-11-05 15:31

Der er i øjeblikket et forsøg på global misinformation omkring
forholdene i Danmark, tilsyneladende i den hensigt at "hælde
benzin på bålet" for at fremkalde en voldelig konfrontation med
herboende muslimer.

En direkte vildledende engelsk oversættelse af en artikel i
Jyllands-Posten bliver i vidt omfang taget for gode varer i andre
landes medier.

Sammenhængen fremgår her:

http://globalresearch.ca.myforums.net/viewtopic.php?t=1966

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Zeki

Dato : 07-11-05 15:46

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Der er i øjeblikket et forsøg på global misinformation omkring forholdene
> i Danmark, tilsyneladende i den hensigt at "hælde benzin på bålet" for at
> fremkalde en voldelig konfrontation med herboende muslimer.

Det er jo som McCarthy-æraen i 50'ernes USA. Pøblen, som altid udgør
flertallet af en befolkning, er desværre let at manipulere. Man skal bare
skræmme den tilstrækkeligt.

Mvh
Zeki

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 00:08

Zeki wrote:
> [...]
>
> Det er jo som McCarthy-æraen i 50'ernes USA. Pøblen, som altid udgør
> flertallet af en befolkning, er desværre let at manipulere. Man skal

'Pøblen' betyder - 'folket' - the people. Det er ikke bare flertallet af
folket. Det er hele folket. Hvortil ikke hører den selvudnævnte elite,
der naturligvis står langt over noget så lavt som pøblen.

Spørgsmålet her må være - er du en del af pøblen, eller er du et
højerestående væsen, Zeki?

Fra : Zeki

Dato : 08-11-05 04:24

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> 'Pøblen' betyder - 'folket' - the people.

Hmm...slår man f.eks op i en dansk-engelsk ordbog bliver "en pøbel" oversat
til "a mob", hvorimod "folk" bliver oversat til "people."

At ordet så skulle stamme fra det gamle Grækenland har vel ingen nutidig
betydning.

Mvh
Zeki

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 12:27

Zeki wrote:
> [...]
> oversat til "a mob", hvorimod "folk" bliver oversat til "people."
>
> At ordet så skulle stamme fra det gamle Grækenland har vel ingen

Det har du ret i; men pøbel bruges nu engang om mennesker, man anser for
ukultiverede (i forhold til en selv), og som man føler sig højt hævet
over.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 12:31

> Det har du ret i; men pøbel bruges nu engang om mennesker, man anser for
> ukultiverede (i forhold til en selv), og som man føler sig højt hævet
> over.

En pøbel lader sig kontrollere af folk med de rette "værktøjer", da den
har et overordnet fælles mål. Folket er ikke ensrettet på samme måde og
lader sig dermed ikke påvirke i samme grad.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 13:17

Karellen wrote:

> En pøbel lader sig kontrollere af folk med de rette "værktøjer", da
> den har et overordnet fælles mål. Folket er ikke ensrettet på samme
> måde og lader sig dermed ikke påvirke i samme grad.

Okay okay - jeg gir' mig.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 13:19

Henrik Svendsen wrote:

> Okay okay - jeg gir' mig.

Aarhh.. Come on! .. ;)

Fra : Frank

Dato : 07-11-05 15:57

Hej

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Sammenhængen fremgår her:
>
> http://globalresearch.ca.myforums.net/viewtopic.php?t=1966

Ikke for at brokke mig over noget - men du skriver d. 07/11 i et indlæg på
siden at:

"I check various Danish and other news sources during the day (and night!)
and use the information in connection with my weblogs.

You can find links to all my blogs - English and Danish - here:

http://mogmichs.blogspot.com/

To my best knowledge there is absolutely NO RIOTS in Aarhus, or Denmark as a
whole for that matter!"

På det tidspunkt har der været uroligheder i Rosenhøjen været igang siden d.
29. Oktober og der blev i natten til idag (mandag d. 7/11) sat ild til en
ungdomsklub i området:

Fra : Martin K

Dato : 07-11-05 16:04

"Frank" <far@nosmap.dk> wrote in message

> [...]
d.
> 29. Oktober og der blev i natten til idag (mandag d. 7/11) sat ild til en

Ja, jeg forstår heller ikke hvordan man kan undgå at have lagt mærke til
det.

--
Martin K

Progressiv og tolerant
Nej til hetz

Fra : Frank

Dato : 07-11-05 16:18

Hej

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg forstår heller ikke hvordan man kan undgå at have lagt mærke til
> det.

Det må have været muligt. Allan Riise havde vist heller ikke lagt mærke til
det, og jeg har fået opfattelsen af at han følger med i nyhederne.

Men det kan jo smutte for alle en enkelt gang.

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 00:13

Frank wrote:
> [...]
> nyhederne.
>
> Men det kan jo smutte for alle en enkelt gang.

Måske har de et mentalt filter, der tillader selektiv nyhedsindtagning?

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 08-11-05 02:04

Henrik Svendsen wrote:

> Måske har de et mentalt filter, der tillader selektiv nyhedsindtagning?

Når du læser en avis, sker det så ikke af og til, at du nøjes med
at læse overskriften på en artikel?

Eller springer over et indlæg i en nyhedsgruppe på usenet, fordi
emnet ikke forekommer relevant for dig?

Skal vi kalde det et mentalt filter?

Så har vi vist alle sådan et - især folk der er på nettet.

Mit mentale filter fungerer for øjeblikket sådan, at jeg ikke har
lagt mærke til, at der her i Danmark er omfattende optøjer og
uroligheder *på niveau med det der er i Paris*

Og det er der heller ikke!

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 03:48

Mogens Michaelsen wrote:

> Mit mentale filter fungerer for øjeblikket sådan, at jeg ikke har
> lagt mærke til, at der her i Danmark er omfattende optøjer og
> uroligheder *på niveau med det der er i Paris*

> Og det er der heller ikke!

Du opdagede ikke, at der var optøjer i Danmark selv om det stod på i
dagevis og var på alle større danske mediers menu. Den kan smutte,
javel; men når det som i Riises tilfælde er oplagt praktisk ikke at
opdage det, så melder der sig overvejelser om det nu også er helt
tilfældigt.

Om det er praktisk for dig ikke at opdage den slags ved jeg ikke ...
endnu.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 08-11-05 10:19

Henrik Svendsen wrote:
> [...]

Her har Henrik Svendsen klippet i mit indlæg på en måde der
ændrer meningen. Se 2 trin tilbage i tråden :(

> [...]
> javel; men når det som i Riises tilfælde er oplagt praktisk ikke at
> opdage det, så melder der sig overvejelser om det nu også er helt

Det gjorde jeg da! Jeg har hele tiden vidst, at der har været
visse voldelige episoder i bl.a. Århus.

Men også at det er meget langt fra at have de proportioner det
har i Paris! Det er det der bliver spurgt om i den artikel der er
grundlaget for denne diskussion. Det drejer sig om:

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 12:49

Du skrev:
"To my best knowledge there is absolutely NO RIOTS in Aarhus, or Denmark
as a whole for that matter!"

Men der var jo optøjer. Alvorlige optøjer.

> Men også at det er meget langt fra at have de proportioner det
> har i Paris!

Det er da ligegyldigt. Optøjerne i Århusforstaden havde så rigelige
proportioner i sig selv.

> Det er det der bliver spurgt om i den artikel der er
> grundlaget for denne diskussion.

Nej. Det er ikke det, der bliver spurgt om. Der er en udlænding, som
undrer sig over, at han ikke kan finde mere om optøjerne i Århus, og så
foreslår han, at der kan være tale om overlagt disinformation om
Danmark.

Og her er det så, at du kommer ind i billedet med dit:

"To my best knowledge there is absolutely NO RIOTS in Aarhus, or Denmark
as a whole for that matter!"

Du skriver også i klassisk venstreorienteret smagsdommerstil om såkaldte
"ultra-right-wing weblogs" (der prøver at kaste benzin på et bål - uha
uha). Det i sig selv kunne tyde på, at du er en af dem, for hvem det er
praktisk med et mentalt filter til at håndtere visse nyhedsemner.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 08-11-05 13:52

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
>
> Men der var jo optøjer. Alvorlige optøjer.

> Det er da ligegyldigt. Optøjerne i Århusforstaden havde så rigelige

Alt er relativt!

Du har ret i, at vi som danskere ganske naturligt lægger stor
vægt på, hvad der sker i Danmark. Især hvis man bor i Århus, som
det også fremgår af et andet indlæg her i tråden :)

Men her er der tale om, at jeg svarer på et spørgsmål fra en
udlænding, og jeg finder det derfor rigtigt at anskue
proportionerne mere "globalt".

Af samme grund kan jeg forøvrigt godt finde på at skrive lidt
forskelligt om det samme emne på mine blogs. De engelske er mere
"globalt" orienterede, hvilket jeg finder naturligt.

Meningen med det man siger eller skriver afhænger faktisk af,
hvem man henvender sig til.

> [...]
> undrer sig over, at han ikke kan finde mere om optøjerne i Århus, og så
> foreslår han, at der kan være tale om overlagt disinformation om

Hvad jeg altså mener der er, ihvertfald med hensyn til den
oversættelse, som vedkommende tydeligt henleder opmærksomheden
på.

> [...]
> uha). Det i sig selv kunne tyde på, at du er en af dem, for hvem det er
> praktisk med et mentalt filter til at håndtere visse nyhedsemner.

Det tyder ikke på noget som helst andet end at jeg er
venstreorienteret!

Med hensyn til det "klassiske" så foretrækker jeg som bekendt
Bach (og Beethoven):)

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 15:51

Mogens Michaelsen wrote:

> Alt er relativt!

Ja; men optøjerne i Århus var stadig meget voldsomme og ødelæggende.

> [...]
>
> Men her er der tale om, at jeg svarer på et spørgsmål fra en
> udlænding, og jeg finder det derfor rigtigt at anskue

Mest rigtig havde det været at bekræfte, der havde fundet voldsomme
optøjer sted i Danmark.

> Hvad jeg altså mener der er, ihvertfald med hensyn til den
> oversættelse, som vedkommende tydeligt henleder opmærksomheden
> på.

Du mente, at der slet ikke var nogen optøjer. Gjort opmærksom på hvad
det drejede sig om, benægter du bare, at noget sådan noget er optøjer;
men blot "lokale begivenheder". Du går videre og skriver "ikke ligesom i
Frankrig" (som om nogen havde sagt, det var i hele frankrig modsat noget
lokalt som i Danmark). Men i Frankrig var det jo også "lokale
begivenheder" i forstadsområder, hvis vi lige et øjeblik skal bruge din
negligerende beskrivelse af optøjerne i Århusforstaden. Det var jo også
i parisiske forstæder, der var optøjer ikk.? Altså "lokale
begivenheder".

Havde det nu været hvide højreorinterede mennesker, der havde lavet
noget lignende, så havde du nok givet den en anden vinkel end en blød og
intetsigende "lokal begivenhed"? Helt ærligt ...

Det er også bare det, jeg siger.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 08-11-05 18:22

Henrik Svendsen wrote:
> Mogens Michaelsen wrote:

--- klip ---

Alt i alt har jeg blot hele vejen igennem fastholdt det synspunkt
at de meget voldsomme optøjer i Paris er af en helt anden
proportion end de ting der er sket her i Danmark.

Det synspunkt fastholder jeg!

Jeg mener også denne skelnen er vigtig, hvis man ikke vil
risikere at medvirke til at forværre tingene her i Danmark.

Men det er endnu vigtigere, at de fleste fornuftige mennesker
(venstreorienterede såvel som borgerlige) er enige om, at det
ihvertfald ikke er *terrorisme* vi taler om her.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-11-05 15:17

Mogens Michaelsen wrote:

> --- klip ---
>
> Alt i alt har jeg blot hele vejen igennem fastholdt det synspunkt
> at de meget voldsomme optøjer i Paris er af en helt anden
> proportion end de ting der er sket her i Danmark.

Og du fastholder, at der ikke var optøjer i Danmark?

> Det synspunkt fastholder jeg!
>
> Jeg mener også denne skelnen er vigtig, hvis man ikke vil
> risikere at medvirke til at forværre tingene her i Danmark.

Hvordan det - noget med, at det er danskernes skyld, at perkerne i Århus
gik amok?

> Men det er endnu vigtigere, at de fleste fornuftige mennesker
> (venstreorienterede såvel som borgerlige) er enige om, at det
> ihvertfald ikke er *terrorisme* vi taler om her.

Kommer an på definitionen. Her er Nudansk Ordbogs definition på terror:

"terror
ORDKLASSE: subst. BØJNING: terroren
BETYDNING: organiseret voldshandling der fremkalder frygt i en
befolkning; især om en politisk begrundet voldshandling der har til
formål at tvinge magthavere til at imødekomme fremsatte krav, fx ved at
bombe offentlige bygninger el. kapre passagerfly"

Der var organiserede voldshandlinger. De fremkaldte frygt i
befolkningen. Der blev fremsat krav til magthaverne på rådhuset. Der
blev brandbombet en offentlig bygning.

Så vidt jeg kan se, kan det fint passes ind under begrebet terror og
terrorisme, der har denne definition:

"terrorisme
ORDKLASSE: subst. BØJNING: terrorismen TRYK: terro'risme
BETYDNING: terror som politisk pressionsmiddel; ofte udført af
yderliggående religiøse el. politiske grupper AFLEDNING: terrorist ·
terroristisk"

Der var terror i forstaden. Ingen tvivl om det. Der blev fremsat krav
til politikerne. Så den side er også opfyldt. Voldsregimentet blev
udført alene af unge muhamedanere, der jo som oftest i forhold til
danskere er ekstremt yderligtgående, når det kommer til religion. Så den
side af sagen er sådan set også dækket ind.

Men personligt er jeg ligeglad med om man kalder det terrorisme eller
ej.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 09-11-05 19:24

Henrik Svendsen wrote:

> Og du fastholder, at der ikke var optøjer i Danmark?

Der var nogle episoder med groft hærværk. Jeg er ikke jurist, men
så vidt jeg kan se, så er det sandsynligvis det, gerningsmændene
vil blive straffet for efter dansk lov.

Egentlige optøjer er det vel først, når ordensmagten er ved at
miste kontrollen?

Som i Paris.

> Hvordan det - noget med, at det er danskernes skyld, at perkerne i Århus
> gik amok?

Det var ikke alle "perkerne" i Århus der gik amok. Dem der gjorde
har selvfølgelig skylden, og vil forhåbentlig blive straffet.

Der har i et godt stykke tid hersket en vis usikkerhed om, hvad
der er terror og hvad der ikke er. Udenrigsminister Per Stig
Møller har f.eks. givet udtryk for, at hvis man bruger en alt for
firkantet definition, så vil ANC have været omfattet. Det er der
rigtig mange der mener ville have været forkert.

Det jeg mener med min bemærkning ovenfor er *også* at hvis langt
de fleste danskere ikke vil kalde Århus-begivenhederne for terror
så er det relevant med hensyn til hvad ordet betyder på dansk.
(det er naturligvis ikke det vigtigste i den sammenhæng).

> [...]
> formål at tvinge magthavere til at imødekomme fremsatte krav, fx ved at
> bombe offentlige bygninger el. kapre passagerfly"

En sten kan ikke flyve!

> Der var organiserede voldshandlinger. De fremkaldte frygt i
> befolkningen. Der blev fremsat krav til magthaverne på rådhuset. Der
> blev brandbombet en offentlig bygning.

Det kan Mutter Karen heller ikke!

> Så vidt jeg kan se, kan det fint passes ind under begrebet terror og
> terrorisme, der har denne definition:

Altså er Mutter Karen en sten!

> [...]
> BETYDNING: terror som politisk pressionsmiddel; ofte udført af
> yderliggående religiøse el. politiske grupper AFLEDNING: terrorist ·

Det står godtnok ikke i min udgave af Nudansk Ordbog, men den er
også fra 1990! Sikke hurtigt ord kan ændre betydning idag, især
ord der hænger sammen med markante verdensbegivenheder.

> [...]
> side af sagen er sådan set også dækket ind.
>
> Men personligt er jeg ligeglad med om man kalder det terrorisme eller

Det er jeg ikke. Det kan have indirekte betydning for, hvad der
er omfattet af terrorlovgivningen og andre ting.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-11-05 20:06

Mogens Michaelsen wrote:

> [...]
> vil blive straffet for efter dansk lov.
>
> Egentlige optøjer er det vel først, når ordensmagten er ved at

Hvem bestemmer det? Politiet havde jo heller ikke den store kontrol med
situationen i Århusforstaden.

> Det var ikke alle "perkerne" i Århus der gik amok. Dem der gjorde
> har selvfølgelig skylden, og vil forhåbentlig blive straffet.

Nej, det var ikke alle perkerne i Århus. Langtfra - det var heller ikke
det jeg mente; men jeg skulle have udtrykt mig mere klart.

> [...]
> firkantet definition, så vil ANC have været omfattet. Det er der
> rigtig mange der mener ville have været forkert.

Sådan er der jo så meget. Per's problem er nok mere, at han vil have en
definition, hvor ANC ikke bliver omfattet; men så bliver hans
"terrorister" i Irak heller ikke omfattet, og det bryder han sig heller
ikke om. Per vil bare have, at det er dem, han synes er terrorister, der
er terrorister. Og ikke dem han godt kan lide; men som laver det samme.

> [...]
> så er det relevant med hensyn til hvad ordet betyder på dansk.
> (det er naturligvis ikke det vigtigste i den sammenhæng).

Hvilken definition foretrækker du så på terror?

> Det kan Mutter Karen heller ikke!

Det er ellers en korrekt beskrivelse af begivenhederne jeg giver dig;
men okay, du skal da tillades et mål af kunstnerisk frihed.

> Altså er Mutter Karen en sten!

Jaja; men situationen i Århus passer nu godt til definitionen fra
Nudansk.

> Det står godtnok ikke i min udgave af Nudansk Ordbog, men den er
> også fra 1990! Sikke hurtigt ord kan ændre betydning idag, især
> ord der hænger sammen med markante verdensbegivenheder.

Hvad står der i din udgave?

> Det er jeg ikke. Det kan have indirekte betydning for, hvad der
> er omfattet af terrorlovgivningen og andre ting.

Jeg er ligeglad med termen, for den bliver misbrugt ud over alle
grænser. Derfor har den mistet sin betydning for mig.

Jeg forholder blot, at situationen i Århus efter Nudansk definition kan
puttes ind under terrorisme.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 09-11-05 22:20

Henrik Svendsen wrote:

--- klip ---

> Hvilken definition foretrækker du så på terror?

Det er netop vanskeligt at angive en præcis *definition* på
på ordet, det er derfor jeg synes det er en fordel hvis det store
flertal - på tværs af politiske grænser - kan blive enige om, at
Århus-begivenhederne ikke var terror. Det kan medvirke til at
indkredse *betydningen* af ordet.

> [...]
> men okay, du skal da tillades et mål af kunstnerisk frihed.

> Jaja; men situationen i Århus passer nu godt til definitionen fra

*terror*: voldshandlinger - udøve t.

*terrorisme*: anvendelse af vold, fx som politisk middel

En noget "tynd" definition, skulle man nok mene idag. Men det er
vel oplagt, at man har ændret ordbogen p.gr.a. visse begivenheder
der er sket siden? Hvilket absolut ikke behøver at være forkert.

Egentlig ret interessant, ud fra en etymologisk synsvinkel. Det
er faktisk en af mine interesser - så du skal da have tak for at
have henledt min opmærksomhed på det :)

> Jeg er ligeglad med termen, for den bliver misbrugt ud over alle
> grænser. Derfor har den mistet sin betydning for mig.

Jeg har det da også sådan, at hvis et ord bliver grundigt
misbrugt, så kan man godt ligesom miste lysten til at bruge det.

Men i det her tilfælde synes jeg man er pisket til at forholde
sig til betydningen og brug/misbrug af ordet. Først og fremmest
fordi der jo for øjeblikket kører en "krig mod terror" eller på
amerikansk: "War on Terror!"

Fra : Egon Stich

Dato : 09-11-05 23:51

Der er mange gode forsøg på, at retfærdiggøre brugen af ordet "terror" på de
ting, vi har set i DK.
Kan det virkelig være rigtigt, at politiske motiver i den grad kan sløre
blik og forstand?

Det der er tale om, er jo ganske enkelt, at nogle lømler, uden opdragelse,
ikke kan finde ud af det.
Og derfor opfører sig, som de gør.
Vel vidende, at ingen må gribe ind.
I så fald bliver vedkommende jo dømt for racisme, overfald og hvad
ordensmagten ellers kan komme i tanker om.

Der er jo ingen forskel på disse lømler, og de rødder, der i gamle dage
"terroriserede" vanløse.
Dem fra barakkerne.---
Bortset fra, at disse, pga. af de vitterligt risikerede at få et par flade
af en voksen, var en anelse mere afdæmpede.

Nøglen ligger i sociale problemer.
Har altid gjort, og vil, så længe man fortsætter den nuværende kurs, gøre
det.

Således er det også i frankrig.
Nyhedsmedierne herhjemme søger at skjule det, men der er jo for langt den
overvejende del af "terroristerne" tale om børn i 13 - 15 års alderen.
Det er størstedelen af de arresterede.
Derfor er det også dem, udgangsforbuddet gælder.

Men medierne, og I, kære venner, forsøger at tillægge religiøse og jeg ved
ikke hvilke andre "motiver".
En god gammeldags røvfuld, på rette tid og sted, ordentlig skolegang samt
udsigt til arbejde, vil løse problemet.

Skal skylden, ud over ovennævnte mangler, placeres noget sted, må det være
på borgerlige politikeres elendige socialpolitik.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 10-11-05 00:34

On Wed, 9 Nov 2005 23:51:10 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
>
>Skal skylden, ud over ovennævnte mangler, placeres noget sted, må det være
>på borgerlige politikeres elendige socialpolitik.

Har du flere dårlige undskyldninger.......???

Fra : Egon Stich

Dato : 10-11-05 18:42

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du flere dårlige undskyldninger.......???

Det er ikke en dårlig undskyldning.
Det er sandheden.
For enhver der kan se ud over sin egen næse.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 10-11-05 20:20

On Thu, 10 Nov 2005 18:41:42 +0100, "Egon Stich"

>ved

>være

>Det er ikke en dårlig undskyldning.
>Det er sandheden.
>For enhver der kan se ud over sin egen næse.

Nå her var den igen.... Alle der ikke er enige med dig er blinde og
dumme.... )))

Fra : Egon Stich

Dato : 10-11-05 23:56

> Nå her var den igen.... Alle der ikke er enige med dig er blinde og
> dumme.... )))

Hvis ikke det er en blanding af dårlig/ingen opdragelse, elendige
skoleforhold , elendige sociale forhold og manglende arbejde:
Hvad er det da?

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 11-11-05 01:21

On Thu, 10 Nov 2005 23:56:18 +0100, "Egon Stich"

>Hvis ikke det er en blanding af dårlig/ingen opdragelse,

Det er da ikke de borgerliges skyld....

>elendige skoleforhold , elendige sociale forhold

Er de da så elendige....?
Jeg har selv 3 børn der går i skole (i en borgerlig kommune) og det er
en god (folke)skole.....

>og manglende arbejde:

Det går da skide fint med beskæftigelsen.....

Hvad med om du selv kiggede ud over din egen næsetip...?

Fra : Egon Stich

Dato : 12-11-05 01:02

> Det er da ikke de borgerliges skyld....

> Er de da så elendige....?
> Jeg har selv 3 børn der går i skole (i en borgerlig kommune) og det er
> en god (folke)skole.....

Nå, jamen så er alt jo godt.
Hedder det ikke egoisme?

> Det går da skide fint med beskæftigelsen.....

ja.
200.000 arbejdsløse er jo for intet at regne.
Og alle dem du kender, har arbejde.
Ikke?
Så selvfølgelig:
Hvad er problemet?

> Hvad med om du selv kiggede ud over din egen næsetip...?

Jeg tror faktisk, du skulle overveje, at følge dit eget råd.

MVH
Egon

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-11-05 17:52

Frank wrote:
> [...]
>
> http://mogmichs.blogspot.com/
>
> To my best knowledge there is absolutely NO RIOTS in Aarhus, or Denmark as a

Jeg skriver jo netop "To my best knowledge" (=så vidt jeg ved)
Måske jeg har været optaget af noget andet, og så lytter jeg
gerne til radioen samtidig - fordi *meget vigtige* nyheder jo
som regel nævnes i radioavisen, f.eks. de usædvanligt omfattende
uroligheder i Paris.

Jeg vil tillade mig at mene, at det er ude af proportioner at
sammenligne urolighederne i Paris med episoderne i Århus.

Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke skal tage dem
alvorligt. Men man bør vel heller ikke medvirke til at puste til
ilden, så det bliver selvopfyldende?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Frank

Dato : 08-11-05 11:30

Hej

> [...]

> gerne til radioen samtidig - fordi *meget vigtige* nyheder jo
> som regel nævnes i radioavisen, f.eks. de usædvanligt omfattende

Du skriver "I check various Danish and other news sources during the day
(and night!)". Optøjerne i Århus var omtalt i Århus Stiftstidende,
Jyllandsposten, Danmarks Radio og TV-2 for at nævne nogle nyhedskilder. Og
et hurtigt opslag i google kunne have givet dig links til disse artikler:
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-33,GGLD:en&q=uroligheder+%C3%A5rhus

Du skriver ganske rigtigt "To my best knowledge", men også "absolutely NO
RIOTS in Aarhus, or Denmark as a whole". Det sidste er ikke korrekt og et
enkelt opslag i google kunne have opdateret din viden.

> Jeg vil tillade mig at mene, at det er ude af proportioner at
> sammenligne urolighederne i Paris med episoderne i Århus.

Det har været nødvendigt at lade brandvæsnet arbejde under politibeskyttelse
så man kan på ingen måde sige at optøjerne i Århus ikke har været alvorlige.
Paris-uroligheder har være mere omfattende.

> Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke skal tage dem
> alvorligt. Men man bør vel heller ikke medvirke til at puste til
> ilden, så det bliver selvopfyldende?

Arktiklen på Israelnn.com indeholder en enkelt oversættelsesfejl, men er
ellers korrekt. Den ligger måske lidt for meget vægt på Jyllandspostens
tegninger af Profeten Mohammed som årsag til optøjerne, men de er faktisk
optalt i den Jyllandsposten Århus artikel
(http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3354408/) der virker som kilde til
Artiklen på Israelnn.com

Mvh
Frank

--
"We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
Christianity." - Ann Coulter - 13/9 - 2001

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 08-11-05 12:40

Frank wrote:
> [...]
> RIOTS in Aarhus, or Denmark as a whole". Det sidste er ikke korrekt og et
> enkelt opslag i google kunne have opdateret din viden.

Erare Humanum Est!

> Det har været nødvendigt at lade brandvæsnet arbejde under politibeskyttelse
> så man kan på ingen måde sige at optøjerne i Århus ikke har været alvorlige.
> Paris-uroligheder har være mere omfattende.

Enig! Se nedenfor:

> [...]
> tegninger af Profeten Mohammed som årsag til optøjerne, men de er faktisk
> optalt i den Jyllandsposten Århus artikel

En fejl er ikke en fejl hvis man har en bevidst hensigt!
Jeg føler mig ret sikker på, at der *bevidst* er oversat forkert,
i den hensigt at give ikke-dansktalende et forvrænget indtryk af
forholdene i Danmark. Hvis du checker de websider der har brugt
oversættelsen, fremgår dette klart.

Grunden til at jeg regner det for at være bevidst er, at kilden
er af ultra-højreorienteret observans. Se evt. dokumentation her:

http://essayus.blogspot.com/2005/11/muslim-rioting-in-denmark-worst-riots.html

http://essaydk.blogspot.com/2005/11/unge-indvandrere-amok-i-rh_113137079921428441.html

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Jim

Dato : 07-11-05 16:09

> [...]
>
> En direkte vildledende engelsk oversættelse af en artikel i
> Jyllands-Posten bliver i vidt omfang taget for gode varer i andre landes

Hvor i landet bor du selv?
Bor du overhovedet i Danmark?

J.

Fra : Frank

Dato : 07-11-05 16:16

Hej

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Hvor i landet bor du selv?
> Bor du overhovedet i Danmark?

Mogens bor i Ålborg - det fremgår også at det link han medsendte.

Fra : Jim

Dato : 07-11-05 16:22

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Mogens bor i Ålborg - det fremgår også at det link han medsendte.

Nå ja, han må bo meget langt væk fra radio- og tv-signaler, som sendes ud af
selv Statsradiofonien.
Og når det en sjælden gang er højtryk og de atmosfæriske forhold tillader
det, sidder han alligevel med sine Sennheisere og drømmer sig væk på tonerne
af Bach og andre klassiske komponister.

J.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-11-05 18:03

Jim wrote:
> "Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, han må bo meget langt væk fra radio- og tv-signaler, som sendes ud af
> selv Statsradiofonien.

Pudsigt nok bor jeg 50-100 meter fra Stofas master på Humlebakken
i Ålborg Øst! (du ved: antenneforening, kabel-tv og bredbånd).

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Jim

Dato : 07-11-05 18:30

> Pudsigt nok bor jeg 50-100 meter fra Stofas master på Humlebakken
> i Ålborg Øst! (du ved: antenneforening, kabel-tv og bredbånd).

Nu kender jeg bl.a. Rosenhøj som min egen bukselomme, da jeg bl.a. har
spillet pool i Rosenhøj Pool- og Billardklub og andre i Århus, når
lejligheden bød sig.
Jeg har mødt nogle af disse bavianer og udskud, som bor i både Rosenhøj og
det vedsidenafliggende Søndervangen og Kjærslund.
Og det er for st sige det som det er hårkogte kriminelle, som ikke ligger
inden for den pædagogiske rækkevidde.
http://www.politi.dk/Aarhus/da/lokalnyt/Doegnrapporter/doegnrapport_061105.htm
Man skal være temmelig psykopatisk anlagt for at sætte ild til både
vuggestue og ungdomsklub.
Desværre er der ikke plads i vore fængsler til alle disse udskud.
Og så må man indfange dem og deportere dem til udenlandske fængsler.
Hovedsagen er jo, at den danske befolkning igen skal føle sig sikre i deres
færden rundt i landet.
Jeg ser ingen manipulation af medierne nogen steder.

J.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-11-05 21:18

Jim wrote:
> [...]
> Man skal være temmelig psykopatisk anlagt for at sætte ild til både

De skiderikker der gør det, skal selvfølgelig straffes for det.
Det virker for øvrigt også lidt kujonagtigt at sætte ild til en
*vuggestue* synes jeg.

Men samtidig er det tydeligvis ikke holdbart at opfatte det som
*enkeltstående begivenheder* da det helt klart afspejler ret
alvorlige problemer med integrationen. Ignorerer vi det, kan vi
vel risikere massive uroligheder som i Paris.

---
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Frank

Dato : 07-11-05 16:14

Hej

Fik trykket lidt for hurtigt sidste gang, så vi prøver igen:

> [...]

http://mogmichs.blogspot.com/

To my best knowledge there is absolutely NO RIOTS in Aarhus, or Denmark as a

På det tidspunkt har der været uroligheder i Rosenhøjen igang siden d.
29. Oktober og der blev i natten til idag (mandag d. 7/11) sat ild til en
ungdomsklub i området:

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Krimi/2005/11/07/062818.htm

Du binder desuden hele konspirationen op på en forkert oversættelse af et
enkelt ord, og det skulle ikke undre mig at en eller anden journalist har
benyttes sig at en maskinel oversættelse, med følgende ringe kvalitet til
følge.

Du kunne lige så godt have lavet en konspiration på at optøjerne i Frankrig
og i Århus starter stort set samtidig.

Mvh
Frank

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-11-05 18:28

Frank wrote:
> [...]
> benyttes sig at en maskinel oversættelse, med følgende ringe kvalitet til

Jeg taler ikke om en egentlig "konspiration" men blot om en
*bevidst* vildledende oversættelse foretaget af en blogger.
Det danske ord "område" kan umuligt oversættes til "land" på
engelsk.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 03:46

Mogens Michaelsen wrote:

> Jeg taler ikke om en egentlig "konspiration" men blot om en
> *bevidst* vildledende oversættelse foretaget af en blogger.
> Det danske ord "område" kan umuligt oversættes til "land" på
> engelsk.

Ifølge Europas Miljø Agentur så skal "ødelagt og ubeboet område"
oversættes til "derelict land" på engelsk. På svensk skal det hedde
"ödelagt område".
http://glossary.eea.eu.int/EEAGlossary/D/derelict_land

Det må da være lige efter bogen så, at oversætte område til land.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 08-11-05 09:46

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> http://glossary.eea.eu.int/EEAGlossary/D/derelict_land
>
> Det må da være lige efter bogen så, at oversætte område til land.

Hold kæft noget vrøvl!
Du er åbenbart ikke for god til engelsk.
Det engelske ord "land" bruges i den pågældende oversættelse i
betydningen "country" - det fremgår af konteksten.

Det danske ord "område" kan godt oversættes til engelsk "land",
men *aldrig i betydningen country*

Som dansker ved du udmærket, at sætningen "Dette er vores område"
aldeles ikke er synonym med sætningen "Dette er vores land" når
vi taler om Danmark og ikke Lars Tyndskids mark.

Jeg synes ikke det er ordkløveri, da udlændinge får et helt
forkert indtryk af forholdene i Danmark - bevidst tilsigtet.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 13:12

Mogens Michaelsen wrote:

> Hold kæft noget vrøvl!

Rolig nu. Jeg uddybte også gerne, selv hvis du førte en høflig tone.

> Du er åbenbart ikke for god til engelsk.
> Det engelske ord "land" bruges i den pågældende oversættelse i
> betydningen "country" - det fremgår af konteksten.

Nej. Når vi taler kontekst så præciseres lynhurtigt, hvad der tales
om:"This is our area. We rule this place,".
http://www.israelnn.com/news.php3?id=92475

Og så skulle forståelsen ligesom være sat på plads. Kontekstuelt.

> Det danske ord "område" kan godt oversættes til engelsk "land",
> men *aldrig i betydningen country*

Country blev heller ikke brugt. Det er noget, du fejlagtigt har fået
læst ind. På engelsk kan man altså godt bruge land om område. Det kan
man næsten også på dansk; men altså ikke helt, og det kan jo give
anledning til misforståelser, når der skal oversættes fra engelsk.

> Som dansker ved du udmærket, at sætningen "Dette er vores område"
> aldeles ikke er synonym med sætningen "Dette er vores land" når
> vi taler om Danmark og ikke Lars Tyndskids mark.

Jada - men på engelsk kan man altså oversætte det til: "This is our
land".

> Jeg synes ikke det er ordkløveri, da udlændinge får et helt
> forkert indtryk af forholdene i Danmark - bevidst tilsigtet.

Nej. Artiklen gør det helt klart, hvad der tales om. Jeg er i hvert fald
ikke i tvivl.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 08-11-05 16:20

Henrik Svendsen wrote:

> Rolig nu. Jeg uddybte også gerne, selv hvis du førte en høflig tone.

Der er tale om følgende oversættelse:

http://www.jihadwatch.org/archives/008829.php

Som er den oversættelse vedkommende tydeligvis ønsker en dansker
til at se på - og som jeg svarer på umiddelbart efter. Hvis du
kigger en ekstra gang på:

http://globalresearch.ca.myforums.net/viewtopic.php?t=1966

....og læser det hele, kan du ikke være i tvivl om dette.

Denne oversættelse er altså konteksten!

> Nej. Når vi taler kontekst så præciseres lynhurtigt, hvad der tales
> om:"This is our area. We rule this place,".

Hvor står det henne i:

http://www.jihadwatch.org/archives/008829.php

???

> [...]
> man næsten også på dansk; men altså ikke helt, og det kan jo give
> anledning til misforståelser, når der skal oversættes fra engelsk.

Det engelske ord "land" bliver brugt i betydningen "country".
Hvilket *i den givne kontekst* er radikalt vildledende.

> Jada - men på engelsk kan man altså oversætte det til: "This is our
> land".

Nej, ikke i denne forbindelse.

> Nej. Artiklen gør det helt klart, hvad der tales om. Jeg er i hvert fald
> ikke i tvivl.

Hvad for en artikel?

Den oversættelse det drejer sig om?

Hvis du kigger på de forskellige links der angives, ses det at
mange (ikke alle) har brugt den vildledende oversættelse.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : hansen

Dato : 07-11-05 16:46

> [...]
>
> En direkte vildledende engelsk oversættelse af en artikel i
> Jyllands-Posten bliver i vidt omfang taget for gode varer i andre landes

det er et rigtigt sjov link du kom med
Se det kort hvordan de staver skagerak på kortet
akagerak HAHAHA

Fra : Martin K

Dato : 07-11-05 16:55

"hansen" <hansen@mail-online.dk> wrote in message

> det er et rigtigt sjov link du kom med
> Se det kort hvordan de staver skagerak på kortet
> akagerak HAHAHA

Og København ligger på Stevns klint.

--
Martin K

Progressiv og tolerant
Nej til hetz

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-11-05 18:35

Martin K wrote:
> "hansen" <hansen@mail-online.dk> wrote in message

> Og København ligger på Stevns klint.

Hvad hedder hovedstaden i Holland?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Alucard

Dato : 07-11-05 18:58

On Mon, 7 Nov 2005 16:54:57 +0100, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

>Og København ligger på Stevns klint.

Og Danmark er flyttet til England...

Fra : Egon Stich

Dato : 07-11-05 22:09

> "hansen" <hansen@mail-online.dk> wrote in message

> Og København ligger på Stevns klint.
>
> --
> Martin K

Det kan vi overhovedet ikke høre tale om..!!
København er grim-
Den er fuld af københavnere -
Der er ikke plads.- Den vil ligge ivejen..!
Det er rigeligt med de enkeltpersoner, der er flyttet hertil.
De har en opfattelse der ligner dette:
"Der er så dejligt ude på landet --- Det må vi se at få lavet om"

Det er derfor københavn IKKE ligger på stevns.
Yderligere tale om dette, vil medføre øjeblikkelig afbrydelse af broen over
Tryggevælde å. ..!!

MVH
Egon

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-11-05 18:31

hansen wrote:
> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> det er et rigtigt sjov link du kom med
> Se det kort hvordan de staver skagerak på kortet
> akagerak HAHAHA

Ja, den danske sprog er en svær en...

....og derfor kan en udlænding være i tvivl om korrektheden i en
oversættelse til engelsk.

Ikke sandt?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Jim

Dato : 07-11-05 18:34

> Ja, den danske sprog er en svær en...
>
> ...og derfor kan en udlænding være i tvivl om korrektheden i en
> oversættelse til engelsk.
>
> Ikke sandt?

Nu mener jeg ikke, at man ukritisk skal lappe alt i sig, som kommer fra en
arabisk avis.
AlJazeera er jo talerør for Bin Laden og hans kumpaner, så deeeeet.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-11-05 20:56

Jim wrote:
> [...]
> arabisk avis.
> AlJazeera er jo talerør for Bin Laden og hans kumpaner, så deeeeet.

Nej selvfølgelig skal man ikke det. Det skal man vel ikke med
nogen avis i det hele taget?

Men hvad er det i AlJazeeras artikel du mener er forkert,
sammenholdt med andre kilder?

Iøvrigt må AlJazeeras artikel siges at være *baggrundsstof*
i forhold til indlæggets emne.

At deres kort over Danmark(?) er forkert synes jeg er en ret
banal fejl, som det er til at leve med - hvis man ikke lider
af nationalistisk overfølsomhed.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Martin

Dato : 08-11-05 08:47

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> tilfældigt.
>
> Om det er praktisk for dig ikke at opdage den slags ved jeg ikke ...

Jeg har da godt hørt om lidt ildsvåde i Rosengårds etellerandet.....
Og fornylig brændte Moskéen i Malmø ned osv osv. Men med
udgangspunkt i hvilken logik vil du sammenligne afbrændingen af 3000
biler og brandbombefabrik med en vuggestue. Der kan være 15000 børn i
3000 biler. Jeg kan ikke lige komme på en vuggestue med plads til
15000 børn. But by your rationale....................?

Proportionssammenhæng de herrer, proportionssammenhæng!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 12:37

Martin wrote:

> [...]
> udgangspunkt i hvilken logik vil du sammenligne afbrændingen af 3000
> biler og brandbombefabrik med en vuggestue.

Jeg siger ingen steder, at optøjerne havde samme omfang i
Århusforstaden, som samtlige af optøjerne i Paris og nu 300 andre byer i
Frankrig og videre til byer i Belgien og Tyskland.

Noget sådan ville vel kræve, at der blev kastet med brint-bomber i
Århusforstaden.

Men bortset fra det, så handlede det altså om, at der var nogen, der
slet ikke registrerede optøjerne i Århusforstaden. Og sådan er det jo,
der er nogen ting, man opdager, og der er nogen ting, man ikke opdager.
Det kan være udslag af tilfældigheder, og det kan være udslag af, at der
er nogen emner, man viger bort fra at sætte sig ind i.

Fra : Martin

Dato : 08-11-05 14:48

Henrik Svendsen skrev:

> og der er nogen ting, man ikke opdager.
> Det kan være udslag af tilfældigheder, og det kan være udslag af, at der
> er nogen emner, man viger bort fra at sætte sig ind i.

Det er klart at ind imellem er der et topic der gør lidt ondt i
moralen.
Men jeg tror at med Vestens massive tilstedværelse i M-østen, samt at
vi vitterligt behandler der herværende M-østere som 2. rangsborgere,
gør at det vi oplever nu udelukkende er en reaktion på den vattede
holdning vi har haft med integration og uhæmmet at have lukket en
enorm personmasse af analfabeter ind. Samtidig har vi i tilladt dem at
blive manipuleret af forskruede imamer. Vores Europa er blevet taget
på sengen, og vi ligger som vi har redt. Sætter Frankrig militæret
ind kommer det til at koste i spandevis af blod. Det er ikke
ønskeligt.

Martin

Fra : GB

Dato : 08-11-05 15:18

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in

> vi vitterligt behandler der herværende M-østere som 2. rangsborgere,

HVAD gør vi? Vi lukker dem ind i vores land, giver dem lejligheder,
økonomisk understøttelse og de samme muligheder som alle andre i dette
land.

De eneste indvandrere, som slummer den og bevidst udnytter det sociale
system, er muhamedanerne.
De eneste indvandrere, som er overkriminelle, er muhamedanerne.
De eneste "flygtninge", som vil indføre nøjagtig den samme elendighed og
diktatur, de angiveligt er "flygtet" fra, er muhamedanerne.
De eneste indvandrere, som forlanger, at det er OS som skal tilpasse os
DEM og ikke omvendt, er muhamedanerne.
De eneste indvandrere, som betegner deres værtsfolk som "urene", er
muhamedanerne.

Og det mener du, at vi skal elske dem for? Tag de lyserøde kontaktlinser
af.

GB

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 15:09

Martin wrote:

> [...]
> Men jeg tror at med Vestens massive tilstedværelse i M-østen, samt at
> vi vitterligt behandler der herværende M-østere som 2. rangsborgere,

Det gør vi ikke (men burde gøre det - landet er vores). Perkerne
tilbydes og modtager positiv særbehandling i forhold til danskerne.
Noget sådan ydes ikke med modsat fortegn. Det er os selv, vi i godhedens
navn behandler som andenrangs borgere. Hvor vi jo som det naturligste
burde behandle os selv som førsterangsborgere.

> gør at det vi oplever nu udelukkende er en reaktion på den vattede
> holdning vi har haft med integration og uhæmmet at have lukket en
> enorm personmasse af analfabeter ind.

Bare en enorm personmasse af muhamedanere. Ballademagerne i født her i
landet og har lært at læse og skrive - efter deres egen bedste evne.

> Samtidig har vi i tilladt dem at
> blive manipuleret af forskruede imamer. Vores Europa er blevet taget
> på sengen, og vi ligger som vi har redt.

Ikke 'vi'. Vi almindelige europæere er også blevet manipuleret til at
acceptere den enorme indvandring af muhamedanere. Det var ikke noget, vi
selv bad om. Ikke en eneste politisk leder i Europa stillede sig
nogensinde op og proklamerede, der ville blive ført en politik, som
ville udmunde i, at der blev vendt fuldkommen op og ned på Europas
demografi.

Eller sagt på en anden måde - europas befolkninger har ikke ønsket denne
demografiske udvikling, og havde man spurgt dem direkte dengang, så
havde de sagt nej tak og rystet på deres hoveder over, at nogen kunne
være så skør at tro, de skulle ønske noget sådan.

Den politik blev ført af bagdøren, og det er først indenfor de seneste
år, at man er begyndt at føre en lille smule demografipolitik med åbne
øjne - hvor det så indtil videre handler om at få begrænset skaden.

> Sætter Frankrig militæret
> ind kommer det til at koste i spandevis af blod. Det er ikke
> ønskeligt.

Ønskeligt eller ej. Borgerkrig er uundgåelig med den nuværede
demografiske udvikling.

Fra : Martin

Dato : 08-11-05 15:59

GB skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in

> HVAD gør vi? Vi lukker dem ind i vores land, giver dem lejligheder,
> økonomisk understøttelse og de samme muligheder som alle andre i dette
> land.

Ja, hvis du kun ser sort/hvidt på tingene vil jeg give dig 100% ret i
ovst (klip) smøre. Men min pointe er at eftersom vi uhæmmet HAR
lukket dem ind, har vi et ansvar overfor vores egne lande og borgere at
få disse elementer sluset ind i samfundet, og ikke lade dem hænge som
en byrdet. At fodre dem med offentlig støtte er som at smide traktorer
til Afrika og lade dem servicere på Grønland.

> Og det mener du, at vi skal elske dem for? Tag de lyserøde kontaktlinser
> af.

Det er ikke mig der ser rødt, det overlader jeg helt i dine kapable
øjne.

> --
> Med venlig hilsen
> GB

Mener du virkelig det?

B/R
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-11-05 16:03

Martin wrote:

> [...]
> lukket dem ind, har vi et ansvar overfor vores egne lande og borgere
> at få disse elementer sluset ind i samfundet,

De er sluset ind. Vores ansvar er at få dem sluset ud igen.

Fra : GB

Dato : 08-11-05 16:51

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in news:1131461958.266255.234040
@g43g2000cwa.googlegroups.com:

> Mener du virkelig det?

Jada - du har svjv aldrig gjort mig noget, og man KAN jo godt være høflig,
selv om man ikke er enige politisk, ikke?

GB

Fra : GB

Dato : 08-11-05 16:56

> [...]

> en byrdet. At fodre dem med offentlig støtte er som at smide traktorer
> til Afrika og lade dem servicere på Grønland.

Det er jo venstrefløjen, DA (!) og de radikale, som står for
konsekvenserne af indvandringen af kulturfremmede - man kan vel ikke
bebrejde indvandrere, at de søger bedre livsvilkår, hvis lovgivningen
muliggør det.

På europæisk plan ser man - specielt i øjeblikket, set i lyset af
situationen i Frankrig - en helt utrolig evne til at apologere og snakke
udenom fra alle ansvarshavende politikere. Det skyldes sikkert, at de
hellere ser samfundet bryde sammen, end at de vil give afkald på deres
foie-gras og Ferrari'er. De tør ikke sige, hvad alle kan se med de blotte
øjne, endsige gøre noget ved det.

GB

Fra : Martin

Dato : 09-11-05 12:19

GB skrev:

> [...]
>
> Jada - du har svjv aldrig gjort mig noget, og man KAN jo godt være høflig,
> selv om man ikke er enige politisk, ikke?

Så uenige er vi nu heller ikke. Jeg kan bare ikke i din retorik finde
andre løsninger på problemet end at smelte dem om til kalenderlys og
klappe dem i Ho bugt.
Vi er jo nødt til at få dem assimileret ind i det danske/europæiske
samfund, så vi/EU kommer ud af øvelsen med så meget som muligt af
vores nuværende kultur i behold, ellers kan vi nemt ende i enten
borgerkrig som Svendsen beskriver længere nede i tråden, eller South
Central/Rodney King tilstande.
Og jeg tror at kun gennem dialog og beskæftigelse kommer vi islamismen
til livs i Europa.

Mvh
Martin

Fra : GB

Dato : 09-11-05 14:02

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in news:1131535155.171696.206260
@f14g2000cwb.googlegroups.com:

> Og jeg tror at kun gennem dialog og beskæftigelse kommer vi islamismen
> til livs i Europa.

Verdenshistorien viser noget ganske andet. Desværre.

GB

Fra : Martin

Dato : 09-11-05 12:25

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> navn behandler som andenrangs borgere. Hvor vi jo som det naturligste
> burde behandle os selv som førsterangsborgere.

Aner jeg en tendenseren omkring racerenhed?

> Bare en enorm personmasse af muhamedanere. Ballademagerne i født her i
> landet og har lært at læse og skrive - efter deres egen bedste evne.

Lidt mere......ikke racisme men måske racemæssig bevidsthed?

> [...]
> nogensinde op og proklamerede, der ville blive ført en politik, som
> ville udmunde i, at der blev vendt fuldkommen op og ned på Europas

Helt korrekt. Jeg er 100% enig. Som GB udmærket påpeger, har de
radikale sosserne og visse andre leflet for Israel haderne.

> [...]
> havde de sagt nej tak og rystet på deres hoveder over, at nogen kunne
> være så skør at tro, de skulle ønske noget sådan.

Hvad er så den akademiske årsag til at så få har bestemt så
forkert for så mange? Demokratiets fallit?

klip

> Ønskeligt eller ej. Borgerkrig er uundgåelig med den nuværede
> demografiske udvikling.

Snarere marginalisering, med enfattig og konstant stigende
samfundsgruppe der vil minde meget om USA´s latinos og negere.

Det vil være trist. Der vil blive langt imellem at prise pigernes
patter og lange lyse hår.

B/R
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-11-05 15:06

Martin wrote:

> Aner jeg en tendenseren omkring racerenhed?

Jeg aner ikke, hvad du aner. Tal ud af posen.

> Lidt mere......ikke racisme men måske racemæssig bevidsthed?

Lidt mere ... sort snak. Jeg viser bare for dig, at din ide, om at
analfabetisme er årsagen til det foreliggende, ikke er helt gangbar.
Ballademagerne kan udmærket læse og skrive. Angående racisme ligger jeg
aldrig skjul på, at jeg er racist idet jeg anerkender, at de forskellige
racer har forskellige fortrin og ulemper. Og sådan er det jo. Enhver,
der gider, kan se det.

> Helt korrekt. Jeg er 100% enig. Som GB udmærket påpeger, har de
> radikale sosserne og visse andre leflet for Israel haderne.

Hvordan kom Israel ind i det her?

> Hvad er så den akademiske årsag til at så få har bestemt så
> forkert for så mange? Demokratiets fallit?

Ikke helt. Demokratiet kan stadig nå at redde den i land, hvis
demokratiet faciliterer en tilbagerulning af den demografiske udvikling.
Men det er nok usandsynligt, så det ender nok med endnu et nederlag for
demokratiet.

Ikke af den grund være sagt, at demokratiet ikke dur som styreform. Det
er klart den bedste styreform blandt de muligheder, vi kender; men nogen
gange går det galt, og så må der for en tid andre boller på suppen for
at genoprette betingelserne for, at demokratiet kan fungere efter
hensigten.

> Snarere marginalisering, med enfattig og konstant stigende
> samfundsgruppe der vil minde meget om USA´s latinos og negere.

Indtil strået knækker kamelens ryg og systemet bryder sammen.

> Det vil være trist. Der vil blive langt imellem at prise pigernes
> patter og lange lyse hår.

Ja.

Fra : Martin

Dato : 09-11-05 15:05

GB skrev:

> [...]
> @f14g2000cwb.googlegroups.com:

> Verdenshistorien viser noget ganske andet. Desværre.

Ja så er der vel kun kalenderlys og Ho Bugt tilbage.........suk.

Mvh
Martin

Fra : GB

Dato : 09-11-05 17:16

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in news:1131545124.376812.80000
@g49g2000cwa.googlegroups.com:

> Ja så er der vel kun kalenderlys og Ho Bugt tilbage.........suk.

De eneste løsninger jeg kan se, hvis vi vil undgå at blive dhimmier i
kalifatet er:

1: Luk grænserne for indvandring og "familiesammenføring" fra islamiske
lande.
2: Repatrier alle muhamedanere, som opholder sig i landet uden gyldigt
statsbotgerskab.
3: Fratag statsborgerskab fra indvandrere, som igen og igen laver grov
kriminalitet, med efterfølgende repatriering.

GB