Eventyrfilm fra 80'erne (hvad hedder den?)
Fra : Peter Andersen

Dato : 07-11-05 14:47

Hej,

Jeg kom i dag i tanke om en børne/ungdoms-eventyrfilm som jeg husker fra tv
fra begyndelsen af 90'erne. Jeg vil gætte på at den er produceret i 80'erne.
Jeg kan ikke huske så meget andet end enkelte scener.

Filmen starter med en dreng, der sidder og keder sig. På en eller anden måde
bliver han suget ind i en fantasiverden, hvor han kører rundt i en bil.
Resten af filmen foregår herefter animeret.

Jeg husker ikke selve plottet med på vejen møder han bl.a. en mand i en
cirkusvogn der elsker at lave støj. Dette bliver krydret med sangen "Støj,
støj, støj gør mig høj". Desuden husker jeg også mødet med en matematiker og
"de dovnes land", som han næsten ikke kan undslippe, fordi han bliver
trukket med ned i dovenskaben.

Er der nogen, der har en idé om, hvad det er for en film, jeg så svagt kan
huske?

På forhånd tak,

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-05 18:28

On Mon, 7 Nov 2005 14:47:20 +0100, "Peter Andersen"
<peter@invalid.invalid> wrote:

>Filmen starter med en dreng, der sidder og keder sig. På en eller anden måde
>bliver han suget ind i en fantasiverden, hvor han kører rundt i en bil.
>Resten af filmen foregår herefter animeret.

Det lyder soim "The Phantom Tollbooth":
http://us.imdb.com/title/tt0064806/

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land and boil the sea
you can't take the sky from me

Fra : Peter Andersen

Dato : 07-11-05 19:22

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> Det lyder soim "The Phantom Tollbooth":
> http://us.imdb.com/title/tt0064806/

Det er lige præcis dén. Tak. Det bringer mindre. :)
Er du bekendt med den danske titel og ved du om den findes på dvd?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-05 21:14

On Mon, 7 Nov 2005 19:21:33 +0100, "Peter Andersen"
> [...]

>Det er lige præcis dén. Tak. Det bringer mindre. :)
>Er du bekendt med den danske titel og ved du om den findes på dvd?

Nej, det aner jeg intet om. Jeg husker, jeg havde optaget den på vhs
med danske undertekster (fra tv) til min dengang lille datter. Men
båndet er forsvundet nu. Det er vel ti år siden.

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 08-11-05 19:12

På DVD ? umiddelbart vil jeg sige nej. Jeg ved godt at hverken IMDB
eller Amazon ved alt, men et hint. Oppe i højre side er der nogle
kasser med VHS og DVD, smat CD mærker. Hvis den skal findes på DVD
skal et af de 4 felter være "tændt". Er de alle "slukket", som her,
så er sandsynligheden meget meget lille. I hvert fald som "Ny
plumberet".

Tyskland og UK betyder at den findes som region 2 og/eller all.