Arbejdsgruppe med én langsom PC ??
Fra : Brian S. Jensen

Dato : 07-11-05 13:44

Hej

Man har et fungerende netværk - uden domæne, men alle (6-8) PC'er
på samme arbejdsgruppe og selvfølgelig med hver sit navn - hertil
så godt.

Når man vil browse sig frem til en PC - f.eks. via Denne Computer,
netværkssteder, arbejdsgruppe (eller hvad den nu lige hedder), så
kommer der en fin liste over de PC'er som er på netværket

Dobbeltklik på én af dem og man kommer "ind på computeren"
med det samme og kan se delte drev og delte printere - fint nok

Men den ene af dem er usandsynlig langsom - der går mindst 20-30
sekunder inden man kommer ind på den - kopiering fra delt drev
kører hurtigt nok, men den er som sagt langsom i "browse-mode"

Formatering og geninstallation af WinXP hjalp intet - netkort er
skiftet - hjalp heller ikke. PC'er er ikke langsom (2.6Ghz Cel,
1024MB ram) så det er heller ikke problemet

Har selvfølgelig været prøvet på et andet udtag i switchen - har
forøvrigt også været prøvet i et helt andet netværk - samme
resultat

Har installeret WinXP en million gange før og har styr på det - men
hvad pokker kan der være galt ??

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : IW

Dato : 07-11-05 17:44

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultat
>
> Har installeret WinXP en million gange før og har styr på det - men

Hmm umiddelbart er oplysningerne lidt få.
Jeg ville umiddelbart fokusere på netværkskortet i den involverede maskine -
er det Ok - er det et gammelt et.
Virker driveren ordentlig ?
Ellers kunne det være noget med om du kører med faste IP adresser på nogle
maskiner og ikke andre.

Det er ihverrtfald det umiddelbare jeg kan komme i tanke om ud fra hvad du
skriver, men der kan sagtens være mange andre grunde

Cheers

Fra : Martin Nielsen

Dato : 07-11-05 17:55

"Brian S. Jensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> resultat
>
> Har installeret WinXP en million gange før og har styr på det - men

Har du også prøvet et andet kabel?

Martin /Helsingør

Fra : John Lund

Dato : 07-11-05 21:36

Lige mine ord.

Det kan ofte være netkablet der er lidt defekt.

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 10-11-05 11:22

"Martin Nielsen" <clmnNOSP@Mget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har du også prøvet et andet kabel?
>
> Martin /Helsingør

Hej

Det er både galt hos "kunden" og hos mig selv - med hver sine kabler

Og til IW som foreslår andet netkort, så var det noget af det første
jeg udskiftede - uden resultat

Jeg roder normalt meget med nerværk, men har aldrig været ude
for dette før - den eneste nogenlunde fornuftige forklaring jeg kan
komme på, er at bundkortet (MSI) og dets drivere driller på en
eller anden måde ?! - problemet er der hele tiden - også efter
formatering/install af WinXP - uden nogle drivere andre end netværk

Han må lære at leve med det

Mvh.
Brian S Jensen