Hvilken pension skal vi vælge?
Fra : news.orangenet.dk

Dato : 07-11-05 12:50

Hej

Vores hund skal i pension 1 uge til vinter. Vi har set på 2 forskellige
pensioner, men er meget i tvivl om, hvilken vi skal vælge. Hvis I har
erfaringer med stederne, så skriv endelig.

http://www.ostjyskhundecenter.dk/index01.htm

eller
http://www.hundefarmen.dk/

Venligst Vibeke

Fra : Anita Andersen

Dato : 07-11-05 13:30

> [...]
> pensioner, men er meget i tvivl om, hvilken vi skal vælge. Hvis I har
> erfaringer med stederne, så skriv endelig.

Syntes du skal besøge begge steder uanmeldt, stil alle de spørgsmål som du
kan komme på og se hvordan de hunde som er i pensionen passes.
Det er vigtig at personalet har hundene i hænderne flere gange hver dag.
Dan dig et indtryk af forholdene og er personerne nogle som du har tillid
til ?
Hvis de fks. har et arbejde ved siden af, så kør igen da den fornødne tid
ikke er tilstede til hundene.
HUSK, der findes ingen undskyldninger for at du ikke må se hele pensionen
(hvis du ikke må, så kør igen).
Hvis fks. boksene, mad & vand skåle ikke er rene så kør igen, skulle der
være en høm på gulvet er ikke unaturlig i en pension men du kan sagten se om
der bliver gjordt ren hver dag aligevel.
Spørg om de har tilladelserne iorden (her er politiets tilladelse den sidste
i rækken, så du kan jo spørge om de har tilladelse fra politiet, og har de
det så er alle andre tilladelser også iorden) og om du evt. kan få en moms
kvittering for så er det også iorden også.
(MEGET små pensioner som ikke har større omsætning end max. 50000kr behøver
nødvendigvis ikke at være moms registreret)

Mvh
Søren
www.torsted-hundepension.dk

Fra : news.orangenet.dk

Dato : 07-11-05 13:52

Hej igen

Vi har set begge pensioner.
Østjyskhundecenter var meget flot + rent alle steder og der duftede godt.
Mad og vandskålene var også tip top rene.
Der var en løbegård til hver boks, der er varme i gulvene + store
indhegnninger, hvor hundene kom ud 3-4 gange dagligt. Sammen med andrer,
hvis de kunne enes og i samme størrelse.
Der er svømmebassing tilknyttet så der er mulighed for at bestille svømning
til hunden.
Stedet var meget lyst og rent.
Et rigtig fint sted, men dem som havde det var ikke særlige imødekommende
overfor os. Men det er jo heller ikke os der skal passes:) men hunden.

Hundefarmen der virkede personalet (en søster) meget imødekommende. Boksene
var store men ingen løbegård til boksen. Der var store indhegnninger, hvor
hundene kom ud. De gik tur med hundene et par gange om dagen. De havde også
varme i gulvet. Mad + vand skåle var også pæne og rene.
Dog lugtede der af tis i stalden, hvor hundene var. Stalden var mørkt
iforhold til østjysk.

Jeg har kun hørt gode ting om hundefarmen, men intet hørt om
Østjyskhundecenter, er der nogen der kender til det?

Venligst, Vibeke

Fra : Anita Andersen

Dato : 07-11-05 13:54

Glemte lige...
Pensions delen skal naturligvis også være opvarmet i vintertiden, er den
ikke det så kør igen.
Når du betaler for en boks / værelse så må pensionen ikke lukke andre hunde
der ind for at give plads til flere ! (altså kun din hund / hunde i boksen)
Boksenes væge som støder op til en anden boks skal være lukkede fra fra
gulv og op til 1,2m, udover at det er en lov krav så giver det også hundene
mere ro.

Fra : news.orangenet.dk

Dato : 07-11-05 14:07

Hej Søren

ØStjysk sagde godt nok at i højsæsonen, kunne de godt finde på, at lukke 2
hunde sammen, selvom man havde bestilt "ene" boks, hvis man ville være
helt
sikke i højsæsonen skulle man betale dobbelt. Vi skal ikke afsted i
højsæsonen.
Boksene var adskilte med en plade, så hundene kunne ikke se hinanden.

Hundefarmen kunne hundene faktisk godt kommet til hinanden mellem boksene,
er var ikke dobbelt tråd eller en væg som adskillelse.

Fra : Anita Andersen

Dato : 07-11-05 16:57

> [...]
>
> Hundefarmen kunne hundene faktisk godt kommet til hinanden mellem boksene,
> er var ikke dobbelt tråd eller en væg som adskillelse.

Ifg. loven må man ikke, og hvis man har andet end en fjeder mellem øerne
så lukker man ikke hunde fra forskellige hjem sammen i en boks.
Her er der da vist gået kasse tænkning i passningen og jeg vil ikke selv
få passet hund hos en sådan pension.

Jeg ved at Hundefarmen ikke har tilladelserne iorden til døgn pasning! Loven
foreskriver at der mellem boksner skal være lukket op til 120cm.
Så jeg tvivler meget på at det er godkendt af den lokale politimester, og så
driver de pension uden tilladelserne er iorden.
Og at man ikke kan få en moms kvittering tyder på at man ikke er moms
registreret hos T&S ifg. loven skal man være momsregistreret når man har en
omsætning på eller over 50000kr om året.

Du må altså kunne finde en ordenlig pension over i nærheden af jer selv,
andet burte ikke kunne passe
Ellers skal du være velkommen hos os, vi bruger den tid på hver enkelt hund
som der er brug for.
Og vi følger og overholder de regler og love som foreskrives fra div.
myndigheder.

Fra : PC

Dato : 07-11-05 17:33

Hej Vibeke.
Jeg kender ikke til Østjysk hundecenter udover deres hjemmeside.

Men jeg har benyttet mig af hundefarmen flere gange og har kun godt at sige
om stedet.
Min hund kan godt lide at være der og er ude at lege flere gange om dagen
med andre. De kan se hinanden igennem gitter mellem boksene. Det synes jeg
er en god ide i stedet for rå mur omkring hele boksen. det tror jeg ikke min
hund ville synes om Slet ikke hvis det er flere dage eller 1 uge der er
tale om.
Jeg synes det er nogle rare mennesker der har pensionen og man kan se at det
er hundene det drejer sig om.

hilsen
Pernille

Fra : Anita Andersen

Dato : 07-11-05 19:53

Hej Pernille

Citat..( De kan se hinanden igennem gitter mellem boksene. Det synes jeg
> [...]
> min
>hund ville synes om Slet ikke hvis det er flere dage eller 1 uge der

Den dag din hund er kommet tilskade forde en anden hund har bidt den gennem
hegnet så er du nok af en anden opfattelse.
(Der er nok en god grund til at reglen er der). og har man ikke
tilladelserne iorden så ville det ikke være en pension jeg ville anbefale at
støtte.

Det skulle jo gerne være sådan at hunden har ro & fred i sin boks hvilket
den ikke har når der er frit udsyn til naboen.
Der er jo normalt heller ikke sådan at hundene skal gå i en indelukket boks
hele dagen, de er ude og her er der muligheder for at snakke med andre
hunder.
Da der normalt er bred enighed om at reglerne der er til for vores hundes
skyld, er alt for slappe, så syntes jeg da i det mindste at en pension skal
overholde de relative få og gode regler der er på området, hvilket jeg kan
se at de ikke gør.

Fra : PC

Dato : 07-11-05 21:44

Hej
Det er jeg nu ikke enig i. Det er ikke muligt for hundene at røre hinanden
udover at snuse til hinanden igennem små huller i gitret. Jeg er nu ret
sikker på at pensionen overholder diverse tilladelser osv. efter min
opfattelse. Der er intet at komme efter mht. sikkerhed osv.
Jeg er kun positiv overfor måden pensionen har indrettet sig på.
Så jeg synes at det er ret grove påstande du kommer med. Jeg har i hvert
fald intet at påsætte pensionen.

Hilsen
Pernille

Fra : Anita Andersen

Dato : 07-11-05 23:10

> [...]
> Jeg er kun positiv overfor måden pensionen har indrettet sig på.
> Så jeg synes at det er ret grove påstande du kommer med. Jeg har i hvert

Jo, det er muligt for en mindre hund at stikke sin pote ind til naboen.
Jo, hundene i en pension hvor der er skillevæge mellem boksene er mere
rolige og bliver ikke så nemt stresset.
Når jeg skriver at man ikke overholder loven når der ikke er afdækning
mellem boksene så er det ikke noget jeg tro men noget jeg ved.
Og da forholdene ikke opfylder loven så vil det da undre mig meget hvis det
er godkendt af Politiet.
Det er ikke bare grove påstande jeg kommer med men fakta.

citat..> Hinnerup Kommune modtog d. 24. marts 2004 en ansøgning om
etablering af hundepension for 10 hunde til pasning i perioden 7.30 - 16.30
på hverdage.

Som det fremgår har de kommunens tilladelse til overstående, og ikke til
overnattende gæster og heller ikke wekeender desuden kræver hundepension ud
over kommunens tilladelse også politiets tilladelse, hvilket de jo nok ikke
har da forholdene ikke er ifg. loven, det bringer så fgl. spørgsmål op.
Har de den lovpligtige dyrlæge kontrol på hundepensionen ??

Og som registreret hundepension med tilladelserne og skatte forholdene
iorden, så er det "lidt" træls at der findes pensioner som ikke betaler moms
og som ingen udgifter har til dyrlæge kontrol, revisor o.l.

mvh
Søren

Fra : Lene

Dato : 10-11-05 01:08

> [...]
> pensioner, men er meget i tvivl om, hvilken vi skal vælge. Hvis I har
> erfaringer med stederne, så skriv endelig.

Hej Vibeke

Jeg ville kikke lidt på www.hundoghelse.dk
Jeg ved det er meget hundekyndige og venlige mennesker derude.

Venlig hilsen Lene