Jeg har kørt med aviser III
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-11-05 12:44

For en gangs skyld kørte jeg med aviser i bil (Mondeo 1.8). Jeg kommer
kørende langs med havnen, da en langsomtkørende BMW st.car sætter mig ned i
hastighed. Den er skæv i karossen - hjulene kører forskudt for hinanden - og
jeg tænker at han leder efter en adresse, siden han kører så langsomt. Han
kører ind til siden og jeg kører op på siden af ham og ruller vinduet ned i
højre side (el-ruder). Jeg spørger ham om hvorfor hans bil er så skæv.

Hans svar kom i en meget aggressiv tone: "Har du et kørekort jeg må se?"
spurgte han. Den måtte jeg lige tænke et kort sekund, men jeg svarer ham
"ja, det har jeg da, hvorfor er din bil skæv"? Han siger et eller andet med
bagtøjet, som bidrog lidt til min forvirring. Så siger han igen i en
aggressiv tone "det er politiet, har du et kørekort jeg må se"? Jeg svarer
"ja, hvis du har et id-kort jeg må se". "Det har jeg ikke, men jeg har denne
her". I samme øjeblik trækker han en pistol op og vifter med den.

Jeg tænker over det et par sekunder, og viser ham så hvad en Mondeo den kan
i bedste trim: Hjulspin og 3 hurtig fremadgående gear. Det bringer mig hen
til en rundkørsel, hvor jeg tager første vej. I bakspejlet har jeg set at
han har en anelse flere HK, så jeg overvejer hvad jeg skal gøre. Næste
forhindring er et kryds med rødt lys - jeg tager chancen (klokken var 5 om
natten) og drejer til højre samtidig med at jeg kikker hen over grunden på
den tank der ligger til venstre for mig og kører nu ned imod Esbjergs
største rundkørsel. Imens ringer jeg til politiet ved brug af håndfrit sæt.
Han kan altså ikke se jeg ringer.

Vejen er lidt våd og jeg tænker, at godt nok har han en hurtigere bil - men
kan han styre den med en vild bagende? Mondeo´en kan godt bringes til
udskridning med bagenden uden at gøre andet end at slippe gassen men en BMW
måtte være værre :) - jeg begynder at køre i ring rundt i rundkørslen, mens
jeg stadig har kontakt med politiet. Rundt og rundt det går. Han følger
efter, hastigheden er vel 35-45 stykker, det er ikke hurtigt i den
rundkørsel. Pludselig er han væk i spejlet bagved. Jeg kører nu lidt
hurtigere rundt for at finde ud af hvilken vej han er kørt ud af rundkørslen
(6 muligheder), men han er blot kørt 20 ud af den vej han kom fra, er vendt
og holdt nu og ventede på mig. Han kørte efter mig igen for så at forsvinde
ret hurtigt igen.

Det viste sig at han var kørt ud af vejen, som gik direkte op til
politistationen. Jeg så hans baglys et stykke oppe, og skyndte mig at køre
efter ham. Ikke fordi jeg er en helt, men mere fordi jeg synes egentlig ikke
han skulle slippe godt væk fra det.

Strømmerne kom fra den anden side. Jeg sætter hastigheden ned, blinker med
lyset, bremser helt ned så de kan vende foran mig samtidig med at jeg med
begge hænder peger i hans retning.

Politibilen bliver ret hurtigt vendt og forfølgelsen optaget.

Forfølgelse og forfølgelse. "The perp" kan åbenbart ikke rigtig finde ud af
hvad han skal gøre, men fortsætter med 40-50 km/t ud af Stormgade. Så kører
han ind ad en sidevej, og jeg ser ham få lov til at stå og læne sig op af
sin egen bil mens politiet banker skind.

De fandt pistolen. De fandt de ulovlige piller i hans lomme. De fandt
promiller i blodet men de fandt ikke hans kørekort, fordi han havde ingen.
Han var truende. Han udgav sig for at være betjent. Han havde været dygtig
den morgen!

Men jeg havde overlistet ham :)

Jeg kørte på stationen senere den formiddag for at høre lidt om ovenstående
(det har jeg fortalt her), men jeg fik også lidt at vide om en anden
biljagt, jeg har deltaget i. Mere om det i "Jeg har kørt med aviser IV" :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Frost

Dato : 07-11-05 12:49

Haha, så kan han lære det ! Men må indrømme jeg ville sq nok skide
i bukserne hvis der var en der trak en pistol ! Er ikke sikker på hvad
jeg ville gøre...

Godt der er nogle gode borgere tilbage i Danmark ! Toms up !

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-11-05 13:09

On Mon, 7 Nov 2005 12:44:02 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

[snip en af mange historier]

Det er da vist Det Vilde Vesten, du bor i.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-05 11:56

> Det er da vist Det Vilde Vesten, du bor i.

Det kan ikke blive meget vestligere end Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-05 13:49

Per Henneberg Kristensen skrev:

Snip en god historie

> Mere om det i "Jeg har kørt
> med aviser IV" :)

Keep up the good work!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Dak

Dato : 07-11-05 14:49

SNIP...
> --
> Per, Esbjerg

Damn! nu kan jeg snart ikke vente med at købe en bil!

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Klaus G.

Dato : 07-11-05 15:29

> [...]
> til en rundkørsel, hvor jeg tager første vej. I bakspejlet har jeg set at
> han har en anelse flere HK, så jeg overvejer hvad jeg skal gøre.
Hvad gør vi andre der kun køre rundt med kun 64hk? :)

Men ellers godt du fik ringet til strisserne.

--
Klaus G. / Seth-Enoch som køre Skoda Fabia 1.2 12v :)

www.seth-enoch.dk

Fra : Møller

Dato : 07-11-05 16:53

Gab.

Endnu en novelle fra Per i Esbjerg.

Møller

Fra : MM

Dato : 07-11-05 18:37

<SNIP>

Damn, godt at historien havde en god afslutning... freaky oplevelse!
Ser frem til episode IV

Fra : Brian

Dato : 07-11-05 18:34

Per Henneberg Kristensen wrote:

>Mere om det i "Jeg har kørt med aviser IV" :)

Du har da oplevet en del i din avisdreng karriere...

Da jeg kørte med aviser, skete der aldrig en skid. Ikke engang arrige hunde
eller "trængende" hjemmegående husmødre

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 19:20

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du har da oplevet en del i din avisdreng karriere...
>
> Da jeg kørte med aviser, skete der aldrig en skid. Ikke engang arrige
> hunde eller "trængende" hjemmegående husmødre

Næh, de venter vel til postbudet kommer, så skal de ikke stå så tidligt op

--
Tom

Fra : bilr

Dato : 11-11-05 12:01

> [...]

> (det har jeg fortalt her), men jeg fik også lidt at vide om en anden
> biljagt, jeg har deltaget i. Mere om det i "Jeg har kørt med aviser IV" :)

Har du overvejet at udgive dine historier samlet?
Eller måske var det noget for "Romanbladet"

bilr

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 13:12

"bilr" <alwayslook@37.com> skrev i en meddelelse

Har du overvejet at udgive dine historier samlet?

De har været samlet - på min hedengangne harddisk :(

--
Per, Esbjerg