Tydning Skt Knud Odense 1755
Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 07-11-05 11:11

Er der nogen, der vil gøre mig den tjeneste at se på Skt Knuds
kirkebog 1742-1797 opslag 608 i arkivalieronline,
(Odense, Odense, Skt. Knuds)
Copulerede.

Den nederste af de fire indførsler er:

D. 10 Xbr (december) blev i Sr Adam Brochmands Huus bag Skolen
trolovede Christopher Friderich Thoede Rytter ved Kammerherre Schienks
Regimente under Hr Ritmester Arentfelds Compagnie i Bogense, og
Elilzabeth Brochmand ..... (det kan jeg ikke læse og er særlig
interesseret i) cavere(re)de, at intet paa ...... af ....... Ægteskab
......... (det er ikke helt så vigtigt for mig, jeg ved hvad meningen
skal være).

(underskrevet) Jørgen Henrich Thoëde Ad. Brochmann

Copul. d. 31 aug. 1756

På forhånd tak!

Hedvig Pitzner-Jørgensen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 07-11-05 22:21

......for hvilke undertegnede som forlofvere caverer......

Med venlig hilsen
Bodil Madsen
4760

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 08-11-05 07:49

Tusind tak for alle svar!

Mvh Hedvig

Fra : Bodil Madsen

Dato : 08-11-05 07:57

Hej Hedvig!
Jeg kan kun se at det er mig, der har svaret. Er det min maskine, der er
noget galt med eller har du fået svarene direkte?
Med venlig hilsen
Bodil Madsen