MS Windows
briani 27239
Kan ikke køre kommandoen regedit i XP Pro?
Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 02:04

Hvad skyldes det at jeg ikke kan komme ind i registreringsdatabasen med
den kommando mere, der kommer bare en kommandoprompt op hvor der står,
forkert kommando eller filnavn?
I prompten står der øverst c:\windows\system32\regedit.com er det
normalt?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-11-05 02:15

Henning Lund skrev:

>Hvad skyldes det at jeg ikke kan komme ind i registreringsdatabasen

Prøv at nøjes med at skrive "regedit" enten i en promt eller i "Kør"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 02:29

Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> skrev:
> Prøv at nøjes med at skrive "regedit" enten i en promt eller i "Kør"

Det er i kør jeg skriver det.

Fra : none

Dato : 07-11-05 10:16

Henning Lund wrote:

> Det er i kør jeg skriver det.

Prøv da i kør at skrive
c:\windows\regedit.exe

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 10:35

none" <""jesper\"@(none) <""jesper\"@(none)"> skrev:

> Prøv da i kør at skrive
> c:\windows\regedit.exe

Så kan den

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 07-11-05 20:59

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er i kør jeg skriver det.

> [...]

Du kan ikke skrive regedit.com for at at køre regedit... regedit er en .exe
fil.
Meget let, egentlig
...::jmj::..

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 21:50

...::JMJ::.. <kaliffen@privat.dk> skrev:

> Du kan ikke skrive regedit.com for at at køre regedit... regedit er
> en .exe fil.
> Meget let, egentlig

Der er noget du har misforstået, prøv at læs hvad jeg skrev.

Jeg har så her i aften fundet løsningen på problemet, det må have været
noget snavs der lagde tilbage på knægtens maskine fra et evt.
ormeangreb, jeg gik ind i system32 filen og slettede regedit.com så
kunne kommandoen "regedit" startes fra "kør". Det var det eneste der
skulle til.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-11-05 07:44

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in news:436ea7eb$0$195
> [...]

> forkert kommando eller filnavn?
> I prompten står der øverst c:\windows\system32\regedit.com er det

Prøv at checke din PC for virus og spyware. Du kan også prøve at starte
Windows i Safe-mode og se, om du kan køre programmet derfra.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 08:58

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> skrev:

> Prøv at checke din PC for virus og spyware. Du kan også prøve at
> starte Windows i Safe-mode og se, om du kan køre programmet derfra.

Ifølge mit eget Kaspersky samt en onlinescan er der ikke virus.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-11-05 09:47

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in news:436f090a$0$99983
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Ifølge mit eget Kaspersky samt en onlinescan er der ikke virus.

Har du kørt disse checks i Safe-mode? Jeg ville personligt ikke stole på en
scan med mindre den er afviklet i Safe-mode ... og selv i det tilfælde kan
man ikke være sikker. Jeg har blot tidligere renset en PC for (masser af)
virus, hvor det bla. ikke var muligt at åbne Regedit i mere end ét sekund
af gangen, før virus lukkede den ned igen.

I øvrigt - på min PC med XP Pro ligger programmet i Windows-mappen, dvs

c:\windows\regedit.exe

Dit problem kan skyldes, at din PC ikke længere har en reference til denne
mappe. Hvis du i en prompt skriver "PATH", så får du listen over
referencer, som din PC har defineret. Her skulle gerne fremgå c:\windows
som en af dem.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 09:54

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> skrev:

> Har du kørt disse checks i Safe-mode?

Ja kaspersky.

> I øvrigt - på min PC med XP Pro ligger programmet i Windows-mappen,
> dvs
>
> c:\windows\regedit.exe

Ja og der kan jeg fint åbne den.

> [...]
> denne mappe. Hvis du i en prompt skriver "PATH", så får du listen over
> referencer, som din PC har defineret. Her skulle gerne fremgå

Det gør den

Fra : Benny Andersen

Dato : 07-11-05 08:52

On Mon, 7 Nov 2005 02:03:42 +0100, "Henning Lund"
> [...]

>forkert kommando eller filnavn?
>I prompten står der øverst c:\windows\system32\regedit.com er det
Prøv først at identificere den vha. stifinder. Jeg vil tro den hedder
regedit.exe og ligger måske i windows mappen.(.com er et levn fra dos
dagene omend det kun er en navngivnings ting)
--
Mvh Benny Andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 09:00

Benny Andersen <dont@mail.me> skrev:

> Prøv først at identificere den vha. stifinder. Jeg vil tro den hedder
> regedit.exe og ligger måske i windows mappen.(.com er et levn fra dos
> dagene omend det kun er en navngivnings ting)

Jeg har haft computer siden først i 90érne, men jeg har første gang
tilgode med stifinder. Hvorfor er det mange bruger den, jeg har aldrig
hittet ud af fremgangsmåden med den, jeg har nu heller ikke gjort meget
for det?

Fra : Benny Andersen

Dato : 08-11-05 10:30

On Mon, 7 Nov 2005 09:00:21 +0100, "Henning Lund"
> [...]

>tilgode med stifinder. Hvorfor er det mange bruger den, jeg har aldrig
>hittet ud af fremgangsmåden med den, jeg har nu heller ikke gjort meget
Stifinder er et af flere mulige filemanagers - værktøjer som anvendes
til manuelt at administrere filer med.
At mange anvender stifinder (engelsk: explorer) har samme årsag som
det at mange anvender internet explorer; nemlig det at den følger med
operativsystemmet.
'Denne computer' er også explorer.

Manøvredygtighed i filsystemmet omfatter at kunne identificere på
navn, indhold og/eller placering - at kunne slette, omdøbe, kopiere,
ændre egenskaber/ejerforhold

På windows platformen synes jeg manøvredygtighed i filsystemmet er
noget man bør have styr på. Ellers var man nok bedre tjent med en
Macintosh.

Tilbage i 95 var jeg heller ikke begejstet for explorer. Det var først
med windows 2000 jeg skippede Ghislers 'windows commander' som
enerådende filmanager. (anvenders stadig til ftp synkronisering)

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Benny Andersen

Dato : 08-11-05 11:18

> [...]

operativsystemmet.

Tilbage i 95 var jeg heller ikke begejstet for explorer. Det var først
med windows 2000 jeg skippede, Ghislers 'windows commander'/'Norton
commander' som enerådende filmanager. (anvender den stadig til ftp
synkronisering)

Manøvredygtighed i filsystemmet omfatter at kunne identificere på
navn, indhold og/eller placering - at kunne slette, omdøbe, kopiere,
ændre egenskaber/ejerforhold

Mange bestæbelser går på at man skal kunne være en lykkelig og endog
dygtig bruger af gængse programmer (internet-mail-tekstbehanling-....)
uden at ane en fis om at den permanente hukkommelse administreres i et
filsystem.

Godt nok tankevækkende hvor mange windows brugere der var bedre tjent
med en Macintosh.

Men... til dig som går ind i registry! Manøvredygtig i filsystemmet er
giver det hele mere sammenhæng.

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 09:35

> [...]

> regedit.exe og ligger måske i windows mappen.(.com er et levn fra dos
> dagene omend det kun er en navngivnings ting)

Hvis jeg prøver fra fejlsikker tilstand, får jeg dette at vide: Der kan
ikke indlæses understøttelse af UDM IPX/SPX

Fra : none

Dato : 07-11-05 10:13

Henning Lund wrote:

> Hvis jeg prøver fra fejlsikker tilstand, får jeg dette at vide: Der kan
> ikke indlæses understøttelse af UDM IPX/SPX

Helt normalt på en vis måde... Fejlsikret tilstand er jo (normalt) uden
netværks understøttelse.
Tror at du skal updatere din computer viden fra 90'erne

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-11-05 10:58

Henning Lund wrote:
> [...]
> forkert kommando eller filnavn?
> I prompten står der øverst c:\windows\system32\regedit.com er det

regedit.COM?
Det kunne godt lyde som rester af noget virus/spyware.
Normalt er der ingen regedit.com på en WinXP maskine. Den korrekte
hedder regedit.EXE

F.eks. gemmer en trojaner ved navn ALCAN.C sig bag regedit.com
http://windowsxp.mvps.org/ToolsQuit.htm

Slet den, og scan PC'en med en helt opdateret spyware/virus scanner.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 11:13

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev:

> F.eks. gemmer en trojaner ved navn ALCAN.C sig bag regedit.com
> http://windowsxp.mvps.org/ToolsQuit.htm
>
> Slet den, og scan PC'en med en helt opdateret spyware/virus scanner.

Tak for svaret, nu er mit engelske helt hen i vejret så jeg er ikke med
på hvad der menes med det link du sendte?

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 11:26

En anden ting, hvorfor er der ingen system32 mappe i windows? Det er
der på min egen maskine, men den jeg roder med, der er der ingen?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-11-05 11:38

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>En anden ting, hvorfor er der ingen system32 mappe i windows? Det er
>der på min egen maskine, men den jeg roder med, der er der ingen?

Windows fungerer ikke uden system32 mappen, så den er der formentlig
alligevel, men skjult.

Hop ind i 'Mappeindstillinger' -> 'Vis' og marker punktet 'Vis skjulte
filer og mapper'

<mlr>

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-05 11:45

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:
> En anden ting, hvorfor er der ingen system32 mappe i windows? Det er
> der på min egen maskine, men den jeg roder med, der er der ingen?

Jeg er træt efter at have arbejdet med maskinen siden i nat, system32 er
der.