1Gb kort til 6230i, hvilken mod
Fra : Carsten Riis

Dato : 06-11-05 23:13

Hej alle

Det er nok billigere for mig, at skaffe et hukommelseskort til min 6230i
end at sælge den for at anskaffe w800i.

Så derfor:
Hvad for et 1 Gb kort virker i en 6230i? Hvor har I købt det?
Hvordan overfører I data mellem computer og mobil/kort. Via bluetooth
vil det jo tage en krig og en kvart eftermiddag. Hvis kortlæser, hvilken
bruger I der.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Peer

Dato : 07-11-05 10:28

Hej Carsten.

Jeg har et 1 Gig kort fra Memory Corp. Det fungerer OK, men telefonen
har det dog med at "miste forbindelsen" til kortet når jeg browser
indholdet af kortet via "Galleri" i telefonen. Jeg enten "genstarter"
telefonen eller skifter til "Musikafspiller" og hører musik, så kan
MMC kortet "ses" igen. Ved ikke om det er kortet eller softwaren der
fejler. Nokia siger jo at de kun understøtter 512 MB kort.

Jeg har aldrig haft problemer når jeg hører MP3 musik via
Musikafspilleren.

Jeg bruger kabel når jeg overfører musik. Det er dog stadig ikke
vildt hurtigt, da det kun er USB 1.1.

Kig på edbpriser.dk for at finde den bedste pris.

Mvh.
Peer

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 07-11-05 16:26

Hej.
Jeg har selv en 6230i med et 1 Gb. kort typen Kingston.

Jeg købte en indbygbar kortlæser som jeg har mont. i et 3.5" hul i min
Computer det er samme sted som Diskette drev er mont. så tager jeg kortet ud
hver gang og fylder Mp3 på, for det er vel det du sikkert vil bruge det til

Det kører som USB2.0 så hastigheds mæssigt er det nok det hurtigste jeg kan
foreslå.
Se her hvilken kortlæser jeg brugte:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=60197&type=hardware

Håber det kan bruges og prisen er der vel ikke så meget at sige til.
Hilsen Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-11-05 23:36

Lars Lauritzen skrev den 07-11-2005 16:26:
> Hej.
> Jeg har selv en 6230i med et 1 Gb. kort typen Kingston.

Er det MMCplus den man kan købe hos compumail?

> [...]
> hver gang og fylder Mp3 på, for det er vel det du sikkert vil bruge det til

nemmerlig

> Det kører som USB2.0 så hastigheds mæssigt er det nok det hurtigste jeg kan
> [...]

Problemet med indbygnings kortlæsere er jo, at man skal have et bundkort
som understøtter det usbenheder som tilsluttes "indefra".

Jeg har et bundkort som fulgte med en FujitsuSiemens-computer Pentium4,
og ja jeg ved godt, at det ikke er mange oplysninger, men jeg kan
simpelthen ikke finde ud af hvad det er for et bundkort.

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 09-11-05 06:26

Hej Carsten.
Ja det var en MMC Plus jeg købte godtnok ikke ved Compumail, for de havde
for lang lev. tid på daværende tidspunkt og så var der en kollega der skulle
have noget ved en anden forhandler, så hoppede jeg med på vognen der.

Ja det kan selvfølgeligt give problemer med drivere og bundkort "mit er et
Asrock P4V88" der ikke understøtter kortlæsere.
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=05755&type=hardware

Du må have låget af og kigge måske der står noget du kan søge videre med,
det er ikke helt nemt, der er vel ikke nogen manual med over bundkortet
kunne jeg forestille mig.

Men du kunne jo også købe en alm. kortlæser der ikke skal indbygges, men
bare sluttes til USB og husk det skal være 2.0 ellers tager det en
formiddag.
Håber det hjælper lidt.