MS Windows
briani 27239
Windows 2000 - "drevet ikke formateret"
Fra : Rohde

Dato : 06-11-05 22:14

Hej,

Jeg døjer med en Windows 2000 maskine, hvor CD-ROM drevet ikke virker.
Uanset om der er noget i skuffen eller ej siger den "disken i drevet er
ikke
formateret, skal den formateres ja/nej?".

Det samme gælder en USB harddisk som tidligere har fungeret på maskinen,
og
som ikke er skadet eller brugt på anden maskine.

Nogen der har en løsning på dette irriterende problem?

/Rohde

Fra : none

Dato : 07-11-05 09:52

Rohde wrote:
> [...]
> ikke
> formateret, skal den formateres ja/nej?".

En CD som skal formateres?

Fra : Rohde

Dato : 07-11-05 10:53

"none" <""jesper\"@(none)"> skrev i en meddelelse

> En CD som skal formateres?

Nej selvfølgelig ikke. Det gælder uanset hvilken CD jeg lægger i drevet,
eller om drevet er tomt. Så Windows har tydeligvis et problem med drevet.
Det underlige er at USB harddisken som er tilkoblet får samme
fejlmeddelelse. Under Denne Computer og i Stifinder vises drevene fint,
men
de kan altså ikke åbnes.

Mvh. Søren