3G hos Unotel fra 7.11.200
Fra : Erling Simonsen

Dato : 06-11-05 20:53

Hej gruppe.
Fik lige en nyhedsmail fra Unotel om gratis oprettelse af 3G
telefoni fra 7.11.
Det er dog kun København, Århus, Odense og Aalborg i første omgang -
og det begrænset dækning i København og Århus.
I løbet af 2006 skulle nettet (TDC's) blive udbygget til mange andre byer.
Videosamtaler vil koste 0,99 kr. pr. minut efter det oplyste.
Når 3'nettet er etableret vil GPRS også blive noget hurtigere end nu
(384 kbits).
Der er en oversigt på Unotels hjemmeside over de telefoner der er
godkendt til at bruge 3G nettet.
mvh
Erling S.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 06-11-05 22:06

Erling Simonsen wrote:
> Når 3'nettet er etableret vil GPRS også blive noget hurtigere end nu
> (384 kbits).

Men så kaldes det med 384 kbit/s ikke mere GPRS, men 3G eller UMTS, ikk?

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : Erling Simonsen

Dato : 07-11-05 01:33

Rainer Schöbe skrev:

> Men så kaldes det med 384 kbit/s ikke mere GPRS, men 3G eller UMTS, ikk?
>

> Mvh.

Hej.
Så er det jo nok mig der ikke forstår det, de skriver i pressemeddelelsen:
"UnoTel kan med glæde meddele, at vi nu er klar til at kunne tilbyde
videotelefoni og mulighed for GPRS hastigheder på op til 384 kbit/s."

/Erling

Fra : Fischer

Dato : 07-11-05 05:47

> Så er det jo nok mig der ikke forstår det, de skriver i pressemeddelelsen:
> "UnoTel kan med glæde meddele, at vi nu er klar til at kunne tilbyde
> videotelefoni og mulighed for GPRS hastigheder på op til 384 kbit/s."

Nej, der er ikke så meget at misforstå. Det er Unotel der vrøvler.

Måske har de valgt at gøre det, fordi det skal virke mere let forståeligt
for menigmand. Men jeg synes det er en misforstået form for pædagogik, der
blot i sidste ende vil skabe mere forvirring.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-11-05 13:18

"Erling Simonsen" <erling.nos@gmail.com> skrev i

> [...]
> (384 kbits).
> Der er en oversigt på Unotels hjemmeside over de telefoner der er

Telmore lover kun at tilbyde 3G inden jul og Unotel tilbyder det allerede
fra i morgen. Derudover har Unotel nedsat prisen for GPRS/3G til 7,50
kr/MB, mens Telmore stadig forlanger 10 kr/MB.

Telmore tag jer dog sammen. Telmore er blevet et sløvt selskab, siden TDC
købte det af Frank Rasmussen. Telmore, se dog at komme op på mærkerne igen.

Claus